- 21 - voren hebben gebracht. Uw toezegging dat alle ingebrachte argumenten bij het onderzoek en het voorstel worden betrok ken, is ons niet genoeg. Op deze wijze loopt u weg voor uw politieke plicht om bij politieke vraagstukken een politieke keuze te maken. Voor wat betreft bestuurlijke preventie lezen wij in uw antwoord als enige initiatief een aankondiging van het voorstel voor wijkconciërgesU neemt dus kennelijk in 1996 geen initiatieven voor meer agenten op straat. De raad heeft het verkeersstructuurplan slechts als een discussiestuk aangenomen, gezien de vele punten waarop de raad het oneens was met het college. Dat het uw wens was dat dit verkeersstructuurplan de gewenste verkeersstructuur zou omvatten is duidelijk. De raad wilde echter niet verder gaan dan vaststelling als discussiestuk waar alle toekomstige opties nog openblijven. Over het vrijhouden van mogelijke omleidingstracé in de toekomst is eveneens niets in uw ant woord terug te vinden. Uw antwoord over de vraag betreffende het fietspad langs de Kozijnenhoek verontrust ons. Uit uw antwoord maken wij op dat de aanleg pas plaatsvindt nadat de ontsluiting van het indus trieterrein via de doorgetrokken Helakkerstraat een feit is, of u legt alleen een fietspad aan vanaf de Helakkerstraat. Beide mogelijkheden zijn voor ons niet bespreekbaar. Wij vinden een fietspad zo ongeveer vanaf de begraafplaats tot aan de Sprundelsebaan noodzakelijk. Uw beantwoording m.b.t. onze vraag over de St. Martinusstraat bevredigt ons eveneens niet. Bij een goede uitwerking van grondwerken t.b.v. riolering mag men er vanuit gaan dat verzakkingen er naar een jaar uit zijn. Dat vinden deskundi gen tenminste in veel andere gemeenten. Ook dat het uitstel nodig is voor het opstellen van plannen en het houden van inspraak vinden wij een vrij zwak en gezocht argument. Het straatwerk in de St.Martinusstraat ligt er nu al zo lang slecht bij dat u die plannen al klaar behoorde te hebben en de inspraak al achter de rug kon hebben. U bent niet ingegaan op onze opmerkingen over het potverteren m.b.t. de inkomsten uit de verkoop van de CAI. Mag ik hieruit opmaken dat u het met onze visie eens bent? Ten aanzien van de decentralisatie van de huisvestingsvoor zieningen van het onderwijs hebben wij gewezen op de noodzaak de raad vroegtijdig aan te geven wat de consequenties voor Rucphen zullen zijn en met name de financiële. U heeft aange geven dat u dit nu nog niet kunt. Kunt u ons een indicatie geven van het tijdstip wanneer dit wel het geval zal zijn? Wij zullen bij de behandeling van de begroting 1997 beslist terugkomen op de huisvesting van het Palet. U geeft aan dat de raad verantwoordelijk is voor de ontstane tekorten ten aanzien van de Vijfsprong. Dat vind ik bij de exploitatie van De Vijfsprong gedurfd, dat u dat zo stelt. Met name D'66 heeft bij elk voorstel voor investeringen voor De Vijfsprong gewezen op het niet aanwezig zijn van het be drijfsplan en het steeds groter wordende tekort. Alleen met voorstellen die met de veiligheid te maken hadden en met wettelijk verplichte voorstellen hebben wij ingestemd. De raad is verantwoordelijk. Heeft u de raad bij elk voorstel

Raadsnotulen

Rucphen: december 1949-1998 | 1995 | | pagina 227