- 9 - politieke partijen van u gevraagd hebben, namelijk een uit breiding van de formatie G.O.W. Wij vragen u de wens van de verschillende fracties te honoreren en toe te zeggen dat de formatie G.O.W. uitgebreid wordt. Het steunpunt Sprundel dient op korte termijn gerealiseerd te worden. Wij dienen haast te maken omdat voor 1995 nog budget voorhanden is. Wij zijn ingenomen met het resultaat van uw inspanning in samenwerking met de Stichting Groenhuijzen en de provincie dat de realisatie van het verpleeghuis in 1996 mogelijk is. De oplossing die u kiest voor de financiering van de warme maaltijdvoorziening heeft onze goedkeuring. Wel stellen wij het op prijs wanneer u bij de evaluatie met het G.O.W. en de commissie van tien bespreekt of andere zaken hiermee niet in de knel komen. Er zijn signalen dat het college de bijdrage per maaltijd wil afbouwen. Is dit juist? De heer DE JONG: U stelt dat het te ver gaat het verkeersplan slechts te zien als een discussiestuk zonder richtinggevend karakter. Wij willen u nogmaals herinneren aan het door de raad aangenomen amendement op 25 april 1995 waarin specifiek de status van dit verkeersplan aan de orde is gesteld. Het vastgestelde plan moest gezien worden als een discussienota. Er is weliswaar sprake van voldoende inspraak voor onderdelen van het plan maar het zou nog beter zijn vooraf meerdere groeperingen bij de totstandkoming van het totaalplan te betrekken. We denken hierbij aan bijvoorbeeld ondernemers verenigingen, middenstandsverenigingen etc. Een breder draag vlak is daarmee ook gewaarborgd. Zoals reeds door u is aange geven lijkt een afstemming van ons verkeersplan op het toe komstig regionaal verkeers- en vervoersplan een goede zaak. Dit zowel met het oog op de te verkrijgen subsidies als met betrekking tot de samenhang inzake verkeersplannen en veilig heid. Wij zijn blij met de aanpassing van de Poppestraat vanaf de toekomstige rotonde. Wij verzoeken u het onderhoudsprogramma wegen niet alleen voor kennisgeving aan te laten nemen door de commissie open bare werken en milieu maar het ook ter discussie te stellen. De reconstructie van de St.Martinusstraat dient in 1996 alle aandacht te krijgen. Tegelijkertijd met de aanleg van het fietspad langs de St.Martinusstraat dient de reconstructie van de St.Martinusstraat opgepakt te worden. De financiering van de reconstructie kan via het onderhoudsbudget geschieden. De voorbereidingen m.b.t. de aanleg van het fietspad zullen zeker nog geruime tijd in beslag nemen zodat de koppeling best mogelijk is. Ons is duidelijk dat de werkzaamheden in de Gebrande Hoefstraat voor de reconstructie van St.Martinus straat dienen te gebeuren. Wij vragen u eveneens om te onderzoeken of de oversteek bij de Molenberg meer in de richting van de bebouwde kom van Rucphen kan worden gerealiseerd met bijvoorbeeld een fiets strook langs de aan de weg liggende parkeerplaats. Evenals de RVP verzoeken wij u om tijdelijk een oplossing te zoeken voor het zuidelijk deel van de 0.1.Vrouwestraat.

Raadsnotulen

Rucphen: december 1949-1998 | 1995 | | pagina 215