- 9 -
politieke partijen van u gevraagd hebben, namelijk een uit
breiding van de formatie G.O.W. Wij vragen u de wens van de
verschillende fracties te honoreren en toe te zeggen dat de
formatie G.O.W. uitgebreid wordt.
Het steunpunt Sprundel dient op korte termijn gerealiseerd te
worden. Wij dienen haast te maken omdat voor 1995 nog budget
voorhanden is.
Wij zijn ingenomen met het resultaat van uw inspanning in
samenwerking met de Stichting Groenhuijzen en de provincie
dat de realisatie van het verpleeghuis in 1996 mogelijk is.
De oplossing die u kiest voor de financiering van de warme
maaltijdvoorziening heeft onze goedkeuring. Wel stellen wij
het op prijs wanneer u bij de evaluatie met het G.O.W. en de
commissie van tien bespreekt of andere zaken hiermee niet in
de knel komen. Er zijn signalen dat het college de bijdrage
per maaltijd wil afbouwen. Is dit juist?
De heer DE JONG: U stelt dat het te ver gaat het verkeersplan
slechts te zien als een discussiestuk zonder richtinggevend
karakter. Wij willen u nogmaals herinneren aan het door de
raad aangenomen amendement op 25 april 1995 waarin specifiek
de status van dit verkeersplan aan de orde is gesteld. Het
vastgestelde plan moest gezien worden als een discussienota.
Er is weliswaar sprake van voldoende inspraak voor onderdelen
van het plan maar het zou nog beter zijn vooraf meerdere
groeperingen bij de totstandkoming van het totaalplan te
betrekken. We denken hierbij aan bijvoorbeeld ondernemers
verenigingen, middenstandsverenigingen etc. Een breder draag
vlak is daarmee ook gewaarborgd. Zoals reeds door u is aange
geven lijkt een afstemming van ons verkeersplan op het toe
komstig regionaal verkeers- en vervoersplan een goede zaak.
Dit zowel met het oog op de te verkrijgen subsidies als met
betrekking tot de samenhang inzake verkeersplannen en veilig
heid.
Wij zijn blij met de aanpassing van de Poppestraat vanaf de
toekomstige rotonde.
Wij verzoeken u het onderhoudsprogramma wegen niet alleen
voor kennisgeving aan te laten nemen door de commissie open
bare werken en milieu maar het ook ter discussie te stellen.
De reconstructie van de St.Martinusstraat dient in 1996 alle
aandacht te krijgen. Tegelijkertijd met de aanleg van het
fietspad langs de St.Martinusstraat dient de reconstructie
van de St.Martinusstraat opgepakt te worden. De financiering
van de reconstructie kan via het onderhoudsbudget geschieden.
De voorbereidingen m.b.t. de aanleg van het fietspad zullen
zeker nog geruime tijd in beslag nemen zodat de koppeling
best mogelijk is. Ons is duidelijk dat de werkzaamheden in de
Gebrande Hoefstraat voor de reconstructie van St.Martinus
straat dienen te gebeuren.
Wij vragen u eveneens om te onderzoeken of de oversteek bij
de Molenberg meer in de richting van de bebouwde kom van
Rucphen kan worden gerealiseerd met bijvoorbeeld een fiets
strook langs de aan de weg liggende parkeerplaats.
Evenals de RVP verzoeken wij u om tijdelijk een oplossing te
zoeken voor het zuidelijk deel van de 0.1.Vrouwestraat.