HOOFDFUNCTIE 2, VERKEER, VERVOER EN WATERSTAAT. A. Vragen: 1. Wanneer wordt de raad nader geïnformeerd over de aansluiting van de Noorder straat op de nieuwe ontsluitingsweg. Onze voorkeur gaat uit naar een route van het bedrijventerrein de Nijverhei via de tennishal Rico naar de Noorderstraat. 2 Wat is het resultaat van het experiment van de verkeersremmende maatregelen in de Noordsingel te Sprundel? Als dit positief is uitgevallen bent u dan bereid deze maatregelen ook in ander wijken toe te passen 3 is gr voor de reconstructie van fietspaden in het bos waarbij tegelverharding wordt vervangen door een asfaltconstructie al een vergunning aangevraagd 4. Vindt u het niet aannemelijker dat bij de urgentie van verkeersmaatregelen niet alleen het advies van de werkgroep verkeer wordt betrokken, maar ook het advies van de leden van de commissie openbare werken en milieu B. Voorstellen: 1. De PvdA wil best meewerken aan de vervanging van tegels bij de fietsroutes in de bossen, maar wenst voordat hier officieel toe wordt besloten nader informatie over het gebruikte materiaal, met name over de milieuvriendelijkheid hiervan. 2. De m.n. voor (j°nge) sportbeoefenaars zeer gevaarlijke oversteekplaats naar het sportpark „De Molenberg" in Rucphen, dient verplaatst te worden naar een plaats waar meer overzicht is op het verkeer. De voorgestelde maatregelen - in een brief aan het bestuur van voetbalvereniging R.S.V. - als plaatsen van borden „over steekplaats", ononderbroken witte streep in de bocht, zijn o.i. niet toereikend. 3. Laat op korte termijn onderzoeken in hoeverre het mogelijk is de kom van Rucphen te ontlasten door het vrachtverkeer via De Nijverhei, Helakkerstraat, St.Martinusstraat naar de rijksweg te leiden. 4. Een onderzoek naar de mogelijkheden van de aanleg van een fietspad langs de nieuwe ontsluitingsweg Noorderstraat-Ettenseweg, of de aanleg van een fietspad Polderstraat- Ette nseweg 5. Wanneer de uitkomst van het onderzoek "aansluiting bedrijventerrein via Rico" laat zien dat deze aansluiting realiseerbaar is, moeten er zo spoedig mogelijk ver keersmaatregelen genomen worden om het kruispunt St.Janstraat/Vorenseindseweg veiliger en overzichtelijker te maken. 6. In dit begrotingsjaar wordt een begin gemaakt met de realisatie, op gevaarlijke doorgaande wegen in dorpswijken, van 30 km-borden. 7

Raadsnotulen

Rucphen: december 1949-1998 | 1995 | | pagina 156