HOOFDFUNCTIE 2, VERKEER, VERVOER EN WATERSTAAT.
A. Vragen:
1. Wanneer wordt de raad nader geïnformeerd over de aansluiting van de Noorder
straat op de nieuwe ontsluitingsweg.
Onze voorkeur gaat uit naar een route van het bedrijventerrein de Nijverhei via de
tennishal Rico naar de Noorderstraat.
2 Wat is het resultaat van het experiment van de verkeersremmende maatregelen in
de Noordsingel te Sprundel?
Als dit positief is uitgevallen bent u dan bereid deze maatregelen ook in ander
wijken toe te passen
3 is gr voor de reconstructie van fietspaden in het bos waarbij tegelverharding wordt
vervangen door een asfaltconstructie al een vergunning aangevraagd
4. Vindt u het niet aannemelijker dat bij de urgentie van verkeersmaatregelen niet
alleen het advies van de werkgroep verkeer wordt betrokken, maar ook het advies
van de leden van de commissie openbare werken en milieu
B. Voorstellen:
1. De PvdA wil best meewerken aan de vervanging van tegels bij de fietsroutes in de
bossen, maar wenst voordat hier officieel toe wordt besloten nader informatie over
het gebruikte materiaal, met name over de milieuvriendelijkheid hiervan.
2. De m.n. voor (j°nge) sportbeoefenaars zeer gevaarlijke oversteekplaats naar het
sportpark „De Molenberg" in Rucphen, dient verplaatst te worden naar een plaats
waar meer overzicht is op het verkeer. De voorgestelde maatregelen - in een brief
aan het bestuur van voetbalvereniging R.S.V. - als plaatsen van borden „over
steekplaats", ononderbroken witte streep in de bocht, zijn o.i. niet toereikend.
3. Laat op korte termijn onderzoeken in hoeverre het mogelijk is de kom van
Rucphen te ontlasten door het vrachtverkeer via De Nijverhei, Helakkerstraat,
St.Martinusstraat naar de rijksweg te leiden.
4. Een onderzoek naar de mogelijkheden van de aanleg van een fietspad langs de
nieuwe ontsluitingsweg Noorderstraat-Ettenseweg, of de aanleg van een fietspad
Polderstraat- Ette nseweg
5. Wanneer de uitkomst van het onderzoek "aansluiting bedrijventerrein via Rico"
laat zien dat deze aansluiting realiseerbaar is, moeten er zo spoedig mogelijk ver
keersmaatregelen genomen worden om het kruispunt St.Janstraat/Vorenseindseweg
veiliger en overzichtelijker te maken.
6. In dit begrotingsjaar wordt een begin gemaakt met de realisatie, op gevaarlijke
doorgaande wegen in dorpswijken, van 30 km-borden.
7