5
Verkeer, vervoer en waterstaat (hoofdfunctie 2)
Zoals wij in de inleiding reeds aangaven zijn wij minder enthousiast als u over het
verkeerscirculatieplan. Wij missen nog steeds een visie op de toekomst, hoe moet het
verkeer ook in de toekomst de kernen bereiken en passeren zonder overlast van de burgers
en met inachtneming van de veiligheid van bewoners en verkeersdeelnemers.
Al lijkt het op dit moment nog niet nodig gezien de hoeveelheid verkeer, in de toekomst
kan dat anders worden. Als u nu reeds bepaalde tracés voor toekomstige (omleidings)we-
gen had vastgesteld dan houdt u de mogelijkheid om die wegen aan te leggen op het
moment dat zij echt nodig zijn en de middelen aanwezig zijn.
Nu zullen die tracés langzamerhand worden volgebouwd zonder dat u er iets aan kunt
doen en blokkeert u toekomstige ontwikkelingen.
Wij wachten nog op de resultaten van het door u aangekondigde onderzoek naar de
haalbaarheid van het doortrekken van de nieuwe aansluitingsweg aan de A5 8 naar het
industrieterrein.
Wij blijven de realisatie van het fietspad langs de Kozijnenhoek van zeer groot belang
vinden, aangezien de veiligheid van 10-tallen kinderen hier in het geding is. Wij hopen
dat u dit project de hoogste prioriteit geeft en dat er geen uitstel wordt veroorzaakt doordat
er in de vraagprijs en Uw bod voor de benodigde grond een klein verschil zit.
D66 vindt het fietspad zo belangrijk dat de eventuele meerkosten geaccepteerd worden.
Minder prioriteit heeft bij D66 de reconstructie van de fietspaden in de bossen, zeker
gezien de uitspraak van de voorzitter over donkere wolken en zwaar weer.
Wij vinden het daarentegen niet aanvaardbaar dat de bewoners van de Martinusstraat ook
in 1996 niet van het ongemak afkomen. Uw argument van gelijktijdige uitvoering met de
riolering van de Gebrande Hoefstraat kan met een beetje plannen verholpen worden.
Tenslotte wil'D66 nogmaals een lans breken voor de instelling van een verkeersspreekuur.
UJJ
Raadsfractie D66 afdeling Rucphen m.eum-8
AP& AUCPNKN