Algemene beschouwingen bij de begroting voor 1996 V.V.D. Rucphen Hoofdfunctie 2 Verkeer, vervoer en waterstaat Wij hebben begrip voor uw argumentatie waarom de St. Marinusstraat nog niet in 1996 aan de beurt zal komen. Daarnaast zou dit extra hoge kosten gaan geven omdat de ondergrond nog niet voldoende stabiel is. De kans is groot dat bij een versnelde herinrichting de hele zaak weer gaat verzakken. Bovendien moet de planopstelling nog plaats vinden, waarbij juist de inspraak van de burger belangrijk is. Dit dient zorgvuldig te geschieden. Daarom blijft de V.V.D. hier de prioriteit geven aan de aanleg van een rijwielpad langs de St. Martinusstraat. Volgens het verkeerscirculatieplan heeft dit rijwielpad ook de hoogste urgentie. Zijn er met de gemeente Hoeven al gesprekken geweest over deze aanleg en zo ja wat zijn de resultaten daarvan? In uw nota van aanbieding maakt u gewag van zeer moeilijke tot zelfs onmogelijke onderhandelingssituaties bij grondverwerving voor de aanleg van rijwielpaden. Binnen de visie van de V.V.D. moet deze kwetsbare groep weggebruikers een zo goed mogelijke bescherming worden geboden. Indien nodig zal hier het wapen van de onteigening gebruikt moeten worden. Deelt het college dit standpunt? Tijdens de begrotingsbehandeling van vorig jaar is door uw college toegezegd dat de raad in 1995 het groenbeheersplan zou worden aangeboden. Het wordt dus erg "kort dag". Komt dit plan er nog dit jaar of moet er weer gewacht worden? Tevens vragen wij spoed met het uitwerken en de presentatie van het gebouwenbeheersplan. Waneer denkt uw college dat gereed te hebben? De V.V.D. spreekt zijn teleurstelling uit dat nog steeds niets is gedaan om te komen tot een parkeerterrein voor vrachtauto's. Het verkeersplan geeft twee mogelijkheden: T dit zelf aanleggen 2C dit te realiseren bij een particulier Een grote groep chauffeurs vraagt om een oplossing en een groefcaantal inwoners heeft klachten. Wanneer heeft het college de moed om deze knoop door te hakken? Er wordt al jaren om gevraagd dus een verder uitstel kan volgens de V.V.D. niet meer. Bij de toekomstige Noordelijke omleiding Sprundel is in het verleden veel gesproken over een aan te leggen veetunnel. In het meerjaren investeringsprogramma staat letterlijk bij bijkomende voorzieningen: aanleg rotonde en veetunnel. Kunnen we hieruit concluderen dat inderdaad die veetunnel er komt? Oktober 1995 Blz. 4

Raadsnotulen

Rucphen: december 1949-1998 | 1995 | | pagina 112