14. Vervanging bomen
15.Aanschaf aanwijs
borden
16. Vervangen verkeers
borden
17. Herstel riolering
18. Verkeersmaat
regelen 1994
Voorstel inzake het voteren van een krediet van f 10.000.
voor het vervangen van bomen als gevolg van schade c.q.
vandalisme (10e wijziging 1994).
De raad gaat akkoord met het voorstel.
Voorstel inzake het voteren van een krediet van f 27.000.
voor het aanschaffen van aanwijsborden met de tekst "slecht
wegdek" (9e wijziging 1994).
De raad gaat akkoord met het voorstel.
Voorstel inzake het voteren van een krediet van f 30.000.
voor het vervangen van verouderde en versleten verkeersborden
en wegbebakeningen in het kader van het nieuw R.V.V. (2e
fase) (13e wijziging 1994)
De raad gaat akkoord met het voorstel.
Voorstel inzake het voteren van een krediet van f 560.000.00
voor herstel en vernieuwing van de riolering in de diverse
kerkdorpen (12e wijziging 1994).
De raad gaat akkoord met het voorstel.
Voorstel tot het beschikbaar stellen van een krediet van
f 100.000.voor het nemen van de benodigde verkeersmaat
regelen in 1994 (19e wijziging 1994).
De heer ERMEN: In een verslag van de werkgroep verkeer heb ik
gelezen dat de Poppestraat een stroomfunctie heeft ten behoe
ve van het gemotoriseerd verkeer en dat daardoor verkeersrem-
mende maatregelen bij de kruising Poppestraat/Parkstraat niet
wenselijk zijn. In hetzelfde verslag van de werkgroep verkeer
staat vermeld dat bij heroverweging het college van oordeel
is dat er in de Kaaistraat verkeerdrempels aangelegd moeten
worden. "Bij heroverweging" houdt in dat het standpunt is
gewijzigd. De reden betrof de absurde snelheden in de Kaai
straat. De snelheden van het verkeer zijn naar mijn mening in
de Poppestraat even absurd als in de Kaaistraat. Wij zijn dan
ook van mening dat een onevenwichtige benadering heeft
plaatsgevonden in relatie tot de problematiek in de Poppe
straat. Wij vragen u om de voorgestelde verkeersremmende
maatregelen bij de kruising Kaaistraat/Rucphensestraat te
vervangen door verkeersremmende maatregelen bij de kruising
Poppestraat/Parkstraat. De bocht Kaaistraat/Bremstraat is
sowieso al snelheidsremmend. Hetzelfde geldt straks voor de
drempel bij de Kaaistraat/Rozenkransstraat en voor de drempel
bij de Kaaistraat/LijsterbesstraatDit komt neer op drie
snelheidsremmende maatregelen kort op elkaar terwijl de
ontsluitingsroute van de Kaaistraat van hoog belang is.
Bovendien constateren wij dat de kruisingen van de Kaaistraat
niet gelijk zijn aan die van de Poppestraat. De verkeersin-
stroom van de zijwegen van de Kaaistraat is namelijk zeer
beperkt. Hoewel de snelheid in de Kaaistraat geremd zal
worden door de te nemen maatregelen, zal daarnaast de ge
- 5 -