- 6 - Verder hebben wij reeds bij de algemene beschouwingen aan dacht gevraagd voor de ontsluiting van het industrieterrein. Wij hebben u gevraagd de mogelijkheid van een rechtstreekse verbinding tussen de Helakkerstraat en de Bernhardstraat te onderzoeken. Deze mogelijkheid zou worden meegenomen in het op te stellen verkeerscirculatieplan. De heer VAN MIERT: Ook wij vinden het een zeer goed en gede gen plan. Naast het knelpunt Bremstraat/Poppestraat bestaan er in onze gemeente meerdere knelpunten. Wij zullen pas op de prioriteiten ingaan bij de behandeling van de investeringsno ta De heer VISSENBERG: Wij gaan akkoord met de inhoud van het plan maar de prioriteitsstelling zal van geval tot geval dienen te worden bezien. De rotonde maakt daar deel van uit evenals vele andere knelpunten. De heer SPRENKELS: Wij gaan akkoord met het voorstel. Wel willen wij u nogmaals onze bezorgdheid kenbaar maken over de financiële haalbaarheid van het uitvoeringstempoBij de begrotingsbehandeling komen wij daar zeker op terug. De heer THIJSSE: Wanneer men het voorstel en het programma doorleest dan lijkt het alsof deze investeringen maar 160.000,per jaar kosten. In werkelijkheid werken deze jaarlijkse lasten cumulatief door. Wij gaan ervan uit dat u heeft bedoeld dat jaarlijks het zojuist genoemde bedrag extra zal moeten worden vrijgemaakt. Wij nemen tevens aan dat de dekking van deze lasten gerealiseerd wordt via de vrijkomende financiële middelen als gevolg van het vrijvallen van diverse oudere kapitaallasten. Wij zouden in het vervolg graag zien dat u de betreffende voorstellen op deze wijze toelicht. VOORZITTER: Door de heren Ermen, de Jong en Antonissen is de volgende motie ingediend: "De gemeenteraad van de gemeente Rucphen in vergadering bijeen op 26 april 1994, overwegende dat in het belang van de verkeersveiligheid bij het binnen rijden van St. Willebrord en de ontsluiting van de Kaai- straat, Bremstraat en Poppestraat de aanleg van een rotonde aldaar prioriteit heeft, spreekt uit dat door het college van burgemeester en wethouders wordt onderzocht of realisatie in 1995 haalbaar is en gaat over tot de orde van de dag." De motie is voldoende ondertekend en maakt deel uit van de beraadslagingen. Wethouder VERPAALEN: Diverse fracties hebben hun wensen reeds kenbaar gemaakt tijdens de commissievergaderingen. Wij spre ken hier inderdaad over een indicatief meerjarenprogramma. De jaarlijkse afweging zal geschieden door middel van de vast stelling van het investeringsprogramma van het betreffende jaar. De prioriteitstelling van het indicatief meerjarenpro gramma voor 1995 zal dit najaar aan de orde komen. Wij zijn verder volop bezig met de voorbereidingen voor de opstelling van het verkeersstructuurplan. Ik zeg u toe dat het krediet met betrekking tot het verkeersstructuurplan uiterlijk in juni aan uw raad zal worden aangeboden. Het zojuist genoemde plan dient echter geen kapstok te worden waaraan alle ver keersproblematiek wordt opgehangen. Daarentegen dienen wij ook geen besluiten te nemen voordat wij de nodige duidelijk heid hebben verkregen omtrent een aantal in de toekomst te

Raadsnotulen

Rucphen: december 1949-1998 | 1994 | | pagina 48