- 5 - Wij hadden en wij hebben vraagtekens ten aanzien van de capaciteiten van de agogen om de werkzaamheden ten behoeve van meer-risicojongen uit te voeren. De inzet van de agogi sche formatie voor 50 procent ten behoeve van de zojuist genoemde doelgroep in 1995 vinden wij dan ook te snel. Wij wachten de evaluatie in 1996 met spanning af. De heer VAN MIERT wacht de evaluatie in 1996 af. De heer VISSENBERG gaat geheel akkoord. De heer SPRENKELS sluit zich ten aanzien van het beleidskader welzijn en inzet wsw-krachten aan bij de woorden van het CDA. De heer MARIJNISSEN: De zorg voor de werkgelegenheid van wsw- medewerkers is duidelijk. Het verbaast ons echter dat het CDA daar ook extra gelden voor overheeft. Vorig jaar was in de commissie geen meerderheid aanwezig om 2,50 per uur extra te subsidiëren als gevolg van de verhoging van de tarieven. Wij vinden dat in de loop van 1995 de inzet van wsw-krachten in een breder kader besproken moet worden. De heer ERMEN: Wij vrezen dat de werkgelegenheid voor wsw- medewerkers zal afnemen indien de verhoging van de tarieven niet wordt gecompenseerd door de gemeente. In de commissie vergadering hebben wij gesproken over een mantelcontract waarbij de werkgelegenheid voor deze doelgroep wordt gewaar borgd. Wethouder SCHIJVEN: Indien de raad extra gelden ter beschik king stelt dan kan de inzet van wsw-medewerkers volledig worden gesubsidieerd. Het is echter een taak van het Werk voorzieningsschap om de werkgelegenheid voor de wsw-medewer kers te behouden. Door de koppeling kunnen wij daaraan mee werken. Het is ook echter ook mogelijk dat het bestuur van het Werkvoorzieningsschap zelf contact opneemt met de instel lingen teneinde de wsw-krachten geplaatst te krijgen. Het initiatief voor een mantelcontract dient hierbij ook uit te gaan van het Werkvoorzieningsschap dat hiertoe contact op kan nemen met de instellingen zelf. Enkele jaren geleden is een beleidskader vastgelegd dat nog steeds actueel is en waarin de doelstellingen, uitgangspunten en randvoorwaarden zijn vastgelegd. Daarnaast zijn allerlei beleidsnotities opgesteld die tevens het beleid voor de langere termijn waarborgen. Wij zien derhalve geen reden om een apart beleidskader vast te stellen. Hierna gaat de raad akkoord met het voorstel. U. Subsidie administra- Voorstel inzake het verlenen van subsidie in tiekosten administratiekosten De heren VAN MIERT, ERMEN, SPRENKELS en THIJSSE zijn van mening dat ten aanzien van de keuze van het administratiekan toor bepaalde voorwaarden opgelegd kunnen worden maar de gemeente mag niet bepalen bij welk administratiekantoor de instelling de financiële administratie dient onder te bren gen. Het CDA gaat, gezien het geringe belang, toch akkoord met het voorstel.

Raadsnotulen

Rucphen: december 1949-1998 | 1994 | | pagina 298