HOOFDFUNCTIE 2, VERKEER, VERVOER EN WATERSTAAT.
A. Vragen
1. Hoe is de stand van zaken betreffende vernieuwing van de
onleesbare straatnaamborden. Wachten tot het beheersplan
ontwikkeld is vinden wij geen goede zaak. Wij constate
ren dat het aantal onleesbare borden schrikbarend toe
neemt. Wanneer denkt u hieraan concreet wat aan te gaan
doen. Is het niet beter bij aanleg van nieuwe straten
een beter kwaliteitsbord aan te brengen. Want goedkoop
kan duurkoop zijn
2. Wanneer kunnen wij het fietspadenplan en het ecologisch
groenbeheersplan verwachten Het was toch de bedoeling
om in 1993 het ecologisch beheersplan aan te bieden
3. Daar uw college voornemens is om in 1995 een rotonde aan
te leggen op de kruising van de Poppestraat en de Brem
straat in StWillebrord (wat op zich een hele goede zaak
is) willen wij vragen of uw college onderzocht heeft of
de afstand van en naar het nabij gelegen pompstation
voldoet aan de daarvoor gestelde normen.
4. Hoe is uw beleid m.b.t. het opknappen van straten waar
bouwactiviteiten plaatsvinden (niet zijnde nieuwe wij
ken) Herstelt u vaak omdat wegen beschadigd worden
Hoe en met wie vindt hier overleg over plaats
(Voorbeeld Achterhoekse straat
BVoorstellen:
1. Er moeten tijdelijke verkeersmaatregelen genomen worden
om het kruispunt StJanstraat/Vorenseindseweg veiliger
en overzichtelijker te maken. Het parkeren nabij het
kruispunt en het oversteken aldaar is zeer gevaarlijk.
Het wachten op de aanleg van de ontsluitingsweg is ons
inziens onverantwoord.
2. Realisatie, op gevaarlijke doorgaande wegen in dorpswij-
ken, van 30 km-borden" en van verkeersremmende maatre
gelen. Te beginnen in 1995.
3De urgentie van verkeersmaatregelen wordt na openbaar
advies van de werkgroep verkeer door de commissie Open
bare Werken en Milieu aangegeven en in de raad vastge
steld.
4. Voor de PvdA zijn in deze de volgende zaken urgent:
- het tijdelijk plaatsen van spiegels op het kruis
punt richting Sprundel/Schijf/St.Willebrord
/Rucphen. Het verbetert het zicht van verkeer uit
de Vorenseindseweg;
8
Een parkeerverbod voor auto's in bocht bij de
fysiotherapeut in St. Willebrord. Er zijn immers
voldoende parkeerplaatsen in het park;
Een goede omleiding van vrachtwagens om onze ker
nen;
Proeven met verbod voor vrachtwagens binnen onze
kernen voor bepaalde uren per dag;
Het fietspad in de Rucphense bossen toegankelijker
maken door regelmatig de randbeplanting te snoeien.