HOOFDFUNCTIE 2, VERKEER, VERVOER EN WATERSTAAT. A. Vragen 1. Hoe is de stand van zaken betreffende vernieuwing van de onleesbare straatnaamborden. Wachten tot het beheersplan ontwikkeld is vinden wij geen goede zaak. Wij constate ren dat het aantal onleesbare borden schrikbarend toe neemt. Wanneer denkt u hieraan concreet wat aan te gaan doen. Is het niet beter bij aanleg van nieuwe straten een beter kwaliteitsbord aan te brengen. Want goedkoop kan duurkoop zijn 2. Wanneer kunnen wij het fietspadenplan en het ecologisch groenbeheersplan verwachten Het was toch de bedoeling om in 1993 het ecologisch beheersplan aan te bieden 3. Daar uw college voornemens is om in 1995 een rotonde aan te leggen op de kruising van de Poppestraat en de Brem straat in StWillebrord (wat op zich een hele goede zaak is) willen wij vragen of uw college onderzocht heeft of de afstand van en naar het nabij gelegen pompstation voldoet aan de daarvoor gestelde normen. 4. Hoe is uw beleid m.b.t. het opknappen van straten waar bouwactiviteiten plaatsvinden (niet zijnde nieuwe wij ken) Herstelt u vaak omdat wegen beschadigd worden Hoe en met wie vindt hier overleg over plaats (Voorbeeld Achterhoekse straat BVoorstellen: 1. Er moeten tijdelijke verkeersmaatregelen genomen worden om het kruispunt StJanstraat/Vorenseindseweg veiliger en overzichtelijker te maken. Het parkeren nabij het kruispunt en het oversteken aldaar is zeer gevaarlijk. Het wachten op de aanleg van de ontsluitingsweg is ons inziens onverantwoord. 2. Realisatie, op gevaarlijke doorgaande wegen in dorpswij- ken, van 30 km-borden" en van verkeersremmende maatre gelen. Te beginnen in 1995. 3De urgentie van verkeersmaatregelen wordt na openbaar advies van de werkgroep verkeer door de commissie Open bare Werken en Milieu aangegeven en in de raad vastge steld. 4. Voor de PvdA zijn in deze de volgende zaken urgent: - het tijdelijk plaatsen van spiegels op het kruis punt richting Sprundel/Schijf/St.Willebrord /Rucphen. Het verbetert het zicht van verkeer uit de Vorenseindseweg; 8 Een parkeerverbod voor auto's in bocht bij de fysiotherapeut in St. Willebrord. Er zijn immers voldoende parkeerplaatsen in het park; Een goede omleiding van vrachtwagens om onze ker nen; Proeven met verbod voor vrachtwagens binnen onze kernen voor bepaalde uren per dag; Het fietspad in de Rucphense bossen toegankelijker maken door regelmatig de randbeplanting te snoeien.

Raadsnotulen

Rucphen: december 1949-1998 | 1994 | | pagina 165