Algemene beschouwingen gemeente RUCPHEN. Begroting 1994.
HOOFDFUNCTIE 2, Verkeer, vervoer en waterstaat.
Geacht College,
Om verantwoord beleid te kunnen voeren en om te kunnen komen
tot goed afgewogen politieke keuzes zijn beheersplannen een
onmisbaar instrument. U kondigt een viertal beheersplannen
aan. Kunt U qua tijdsplanning exact aangeven wanneer deze
plannen gereed zijn?
Schat Uw College in dat een en ander tot verhoging van onder
houdsbudgetten zal leiden?
De rijksuitkering stads- en dorpsvernieuwing komt voor onze
gemeente te vervallen.
Wat heeft dit voor gevolgen voor ons meerjarenprogramma op dit
terrein?
Bovendien achten wij het gewenst dat U een duidelijke planning
maakt van straten/wijken die aan een grondige opknapbeurt toe
zijn, gekoppeld aan jaartallen. Op basis hiervan dient de raad
dan de prioriteiten vast te stellen!
Een extra stimulerend beleid inzake snelheidsremmende maatre
gelen onderschrijven wij volledig. Verkeersveiligheid en
verbetering van het woongenot verdienen zondermeer extra
aandacht. Adequaat inspelen op concrete knelpunten die bewo
ners zelf aandragen moet mogelijk zijn.
Wij denken hierbij b.v. aan de O.L. Vrouwestraat (ten zuiden
van de spoorlijn) te Zegge, de Poppestraat en de Kaaistraat te
St. Willebrord en aan de verkeerssituatie in Rucphen.
Heeft Uw College concrete plannen om deze problematiek ter
hand te nemen?
Uw College geeft terecht hoge prioriteit aan;
- fietspad langs de Kozijnenhoek
- reconstructie van de Hoeksestraat
Bij een keuze tussen deze twee geldt voor onze fractie primair
het belang van de fietspad langs de Kozijnenhoek.
C.D.A. geseente Rucphen. Fractiesecretariaat D.H.A. de Jong Buitenhof 8 4714 BT Sprundel. pag. 7