Algemene beschouwingen gemeente RUCPHEN. Begroting 1994. HOOFDFUNCTIE 2, Verkeer, vervoer en waterstaat. Geacht College, Om verantwoord beleid te kunnen voeren en om te kunnen komen tot goed afgewogen politieke keuzes zijn beheersplannen een onmisbaar instrument. U kondigt een viertal beheersplannen aan. Kunt U qua tijdsplanning exact aangeven wanneer deze plannen gereed zijn? Schat Uw College in dat een en ander tot verhoging van onder houdsbudgetten zal leiden? De rijksuitkering stads- en dorpsvernieuwing komt voor onze gemeente te vervallen. Wat heeft dit voor gevolgen voor ons meerjarenprogramma op dit terrein? Bovendien achten wij het gewenst dat U een duidelijke planning maakt van straten/wijken die aan een grondige opknapbeurt toe zijn, gekoppeld aan jaartallen. Op basis hiervan dient de raad dan de prioriteiten vast te stellen! Een extra stimulerend beleid inzake snelheidsremmende maatre gelen onderschrijven wij volledig. Verkeersveiligheid en verbetering van het woongenot verdienen zondermeer extra aandacht. Adequaat inspelen op concrete knelpunten die bewo ners zelf aandragen moet mogelijk zijn. Wij denken hierbij b.v. aan de O.L. Vrouwestraat (ten zuiden van de spoorlijn) te Zegge, de Poppestraat en de Kaaistraat te St. Willebrord en aan de verkeerssituatie in Rucphen. Heeft Uw College concrete plannen om deze problematiek ter hand te nemen? Uw College geeft terecht hoge prioriteit aan; - fietspad langs de Kozijnenhoek - reconstructie van de Hoeksestraat Bij een keuze tussen deze twee geldt voor onze fractie primair het belang van de fietspad langs de Kozijnenhoek. C.D.A. geseente Rucphen. Fractiesecretariaat D.H.A. de Jong Buitenhof 8 4714 BT Sprundel. pag. 7

Raadsnotulen

Rucphen: december 1949-1998 | 1993 | | pagina 88