107 betrekking tot de gevelisolatie en de uitvoering daarvan geschiedt via het streekgewest Voor de oversteek bij het gemeentehuis is het advies van de verkeersadviseur beschikbaar. Wij zullen dat doen toekomen. De werkgroep verkeer is niet de grote verkeersoplosserToch willen wij in de werkgroep de situatie opnieuw ter hand nemen, maar dan in het kader van de reconstructie van de Schijfse Vaartkant en zien of er nog meer snelheidsremmende maatregelen c.q. een voetgangersoversteekplaats kunnen reali seren. De raad geeft unaniem prioriteit aan het fietspad Kozijnenhoek. Het college kan deze mening natuurlijk onder steunen. Wij zullen zo spoedig mogelijk nagaan in welke omvang wij subsidie kunnen verwerven voor de realisering daarvan. Dan pas kan worden bezien of een eigen financiering in dezen een haalbare kaart isWij houden u daar uiteraard van op de hoogte. Wij blijven toch van mening dat een deel van het probleem mede te danken is aan een mentaliteits- kwestie. Dit gezien de praktijk van alle dag en de bevin dingen van de rijkspolitie. De jeugd wordt geacht de wet in dezen te kennen. Ik wil hierbij wijzen op wat er op de basis scholen gebeurt in het kader van de verkeersexamens en verkeersproeven die in samenwerking met de rijkspolitie worden afgenomen. De verkeersonveilige situatie is niet te beperken tot enkele knelpunten. Het gehele traject is een knelpunt. We moeten toch proberen het gehele traject ter hand te nemen. Het beleid t.a.v. de snelheidsremmende maatregelen was m.i. toch voldoende geformuleerd in het antwoord in eerste termijn. Daar waar ingrijpende verkeersmaatregelen getroffen gaan worden, zullen wij deze voortaan apart agenderen voor de commissie openbare werken en milieu, 50.000,-- is inderdaad een beperkt bedrag. Dat maakt dan ook prioriteitstelling noodzakelijk in dezen. Aan de werkgroep verkeer zijn geen andere kosten dan de algemene salariskosten verbonden van deze werkgroep en de vertegenwoordigde disciplines daarin. Dat zijn de gemeente, zowel op juridisch als technisch gebied, de rijkspolitie, Veilig Verkeer Nederland en incidenteel bepaalde overleg organen als ook externe adviseurs Bij de nutvoorzieningen op de Molenberg zal onderzocht worden of het mogelijk is iedere gebruiker van een aparte aanslui ting te voorzien c.q. van een aparte bemetering. Zodra in streekgewestelijk verband de keuze voor de wijze van inzameling van het g.f.t.-afval bekend is, zullen wij concrete voorstellen doen omtrent een eventuele invoering van differentiatie van de afvalstoffenheffing. Ik hoop dat wij dat in 1992 af kunnen ronden. De intensivering van de milieuzorg in het N.M.P.(+) zou niet realistisch zijn. Het hangt er natuurlijk vanaf waar het begrip realistisch op wordt toegepast. De uitgangspunten van het N.M.P.(+) vinden wij wel realistisch. De praktijk wijst meer en meer uit dat het uitvoeringstempo minder realistisch, haast te ambitieus is. De milieuprijs zou financieel aantrekkelijker gemaakt dienen te worden. Wij staan voor suggesties open. De procedure zoals

Raadsnotulen

Rucphen: december 1949-1998 | 1991 | | pagina 262