- 34 - hier de redenen van. Op dit moment zien wij geen aanleiding om deze koers te verlaten. Ten aanzien van nog te realiseren plannen zal bezien worden of de verblijfsfunctie nog meer dient te overheersen. Zo zal de werkgroep Verkeer zich op korte termijn buigen over de vraag of het plan "Pastoor Palsstraat" zich leent voor een "woonerf" of "30-km zone". In het kader van het stimuleringsplan "actie -25%" hebben wij van het rijk een startpremie van f 22.840, ontvangen. Het mag u duidelijk zijn dat dit bedrag niet toereikend is voor allerlei infrastructurele maatregelen. Omdat wij in dit verband niet voornemens zijn een apart fonds te vormen, kunnen snelheidsremraende voorzieningen alleen gerealiseerd worden door verwerking in herinrichtingsplannen of het voteren van een apart krediet. Genoemde startpremie is onder meer aangewend voor: de aanschaf van de bekende blanco borden langs de diverse wegen en de daarbij behorende affiches j - de aanschaf van speciale verkeersborden die gebruikt worden bij de verkeersexamens/-lessen op de basisscholen. Daarnaast hebben wij de rijkspolitie al enkele malen finan cieel ondersteund ten behoeve van het houden van controles in het kader van de acties "alcolhol en verkeer" en de "auto gordelcampagne" In het belang van de verkeersveiligheid zullen wijindien nodig, deze ondersteuning continueren. Enige strijd met wettelijke voorschriften zien wij daar niet in. HOOFDFUNCTIE 4 ONDERWIJS ONDERWERP: Heemtuin ANTWOORD: Naar aanleiding van de vraag van de V.V.D. of ons college al een standpunt heeft ingenomen met betrekking tot de privati sering van de heemtuin, moeten wij hun mededelen dat dit niet het geval is. Wij zijn in onderhandeling met het Werkvoorzieningsschap West Noord-Brabant om te komen tot een beheers- en onderhouds- overeenkomstZodra mogelijk zullen wij de commissie Openbare Werken en Milieu hiervan mededeling doen.

Raadsnotulen

Rucphen: december 1949-1998 | 1990 | | pagina 201