- 34 -
hier de redenen van. Op dit moment zien wij geen aanleiding om
deze koers te verlaten.
Ten aanzien van nog te realiseren plannen zal bezien worden of
de verblijfsfunctie nog meer dient te overheersen.
Zo zal de werkgroep Verkeer zich op korte termijn buigen over
de vraag of het plan "Pastoor Palsstraat" zich leent voor een
"woonerf" of "30-km zone".
In het kader van het stimuleringsplan "actie -25%" hebben wij
van het rijk een startpremie van f 22.840, ontvangen.
Het mag u duidelijk zijn dat dit bedrag niet toereikend is
voor allerlei infrastructurele maatregelen.
Omdat wij in dit verband niet voornemens zijn een apart fonds
te vormen, kunnen snelheidsremraende voorzieningen alleen
gerealiseerd worden door verwerking in herinrichtingsplannen
of het voteren van een apart krediet.
Genoemde startpremie is onder meer aangewend voor:
de aanschaf van de bekende blanco borden langs de diverse
wegen en de daarbij behorende affiches j
- de aanschaf van speciale verkeersborden die gebruikt worden
bij de verkeersexamens/-lessen op de basisscholen.
Daarnaast hebben wij de rijkspolitie al enkele malen finan
cieel ondersteund ten behoeve van het houden van controles in
het kader van de acties "alcolhol en verkeer" en de "auto
gordelcampagne"
In het belang van de verkeersveiligheid zullen wijindien
nodig, deze ondersteuning continueren.
Enige strijd met wettelijke voorschriften zien wij daar niet
in.
HOOFDFUNCTIE 4 ONDERWIJS
ONDERWERP: Heemtuin
ANTWOORD:
Naar aanleiding van de vraag van de V.V.D. of ons college al
een standpunt heeft ingenomen met betrekking tot de privati
sering van de heemtuin, moeten wij hun mededelen dat dit niet
het geval is.
Wij zijn in onderhandeling met het Werkvoorzieningsschap West
Noord-Brabant om te komen tot een beheers- en onderhouds-
overeenkomstZodra mogelijk zullen wij de commissie Openbare
Werken en Milieu hiervan mededeling doen.