- 28 -
ONDERWERP: Verbetering Omgang straat
ANTWOORD:
V.L. Zoals ook u bekend staat de vervanging van de riolering in de
Omgangstraat pas voor het jaar 1994 op het rioolbeheersplan.
Men kan namelijk niet overal tegelijk de zaak vernieuwen.
Daarvoor dient dan ook een beheersplan. Dit is ook door uw
fractie goedgekeurd.
De gemeente heeft reeds de kolken nagezien en waar nodig
opnieuw aangesloten.
Bovendien zullen in de toekomst, indien nodig, kleinere repa
raties aan straatwerk worden verricht, zoals ook nu al gebrui
kelijk is
ONDERWERP: Kruising Rucphense Vaartkant/St.Martinusstraat
ANTWOORD:
V.L. Bij de reconstructie van de Rucphense Vaartkant/St.Martinus
straat heeft men er zeer duidelijk voor gekozen dat het door
gaande verkeer, richting Roosendaal, voorrang diende te hebben
op het verkeer komende vanuit de St.Martinusstraat
Dat het doorgaande verkeer de voorkeur geeft aan oversteken
van de Rucphense Vaartkant in plaats van afdraaien, is ons
niet bekend.
Dit zal misschien sporadisch gebeuren. Ook het A.N.W.B.-bord
geeft duidelijk de richting Zundert aan.
Een goede en overzichtelijke kruising kan slechts uitgevoerd
worden, wanneer men zou besluiten tot het aankopen van panden
daar ter hoogte
Het ruimer uitwijken via de parkeerplaats, wat al eens is
gesuggereerd, geeft problemen voor de daar aanwezige overklui
zing van de waterloop Schijfse Vaartkant/Gebrande Hoefstraat.
ONDERWERP: Kostenbesparing door het voorkomen van het
"klakkeloos" herstraten van wegen
ANTWOORD:
R.V.P. Onze wegen zijn tot op heden nog nooit "klakkeloos" herstraat.
Hiervoor was de noodzaak zeer zeker altijd aanwezig. Wanneer
een weg voor onderhoud in aanmerking komt wordt deze eerst
visueel geinspecteerd, op schema geplaatst en daarna op
urgentie volgorde op het onderhoudsplan geplaatstHet is
namelijk de plicht van de wegbeheerder zijn wegen in een goede
staat te brengen of te onderhouden, zodat de veiligheid van de
weggebruiker is gegarandeerd.