- 28 - ONDERWERP: Verbetering Omgang straat ANTWOORD: V.L. Zoals ook u bekend staat de vervanging van de riolering in de Omgangstraat pas voor het jaar 1994 op het rioolbeheersplan. Men kan namelijk niet overal tegelijk de zaak vernieuwen. Daarvoor dient dan ook een beheersplan. Dit is ook door uw fractie goedgekeurd. De gemeente heeft reeds de kolken nagezien en waar nodig opnieuw aangesloten. Bovendien zullen in de toekomst, indien nodig, kleinere repa raties aan straatwerk worden verricht, zoals ook nu al gebrui kelijk is ONDERWERP: Kruising Rucphense Vaartkant/St.Martinusstraat ANTWOORD: V.L. Bij de reconstructie van de Rucphense Vaartkant/St.Martinus straat heeft men er zeer duidelijk voor gekozen dat het door gaande verkeer, richting Roosendaal, voorrang diende te hebben op het verkeer komende vanuit de St.Martinusstraat Dat het doorgaande verkeer de voorkeur geeft aan oversteken van de Rucphense Vaartkant in plaats van afdraaien, is ons niet bekend. Dit zal misschien sporadisch gebeuren. Ook het A.N.W.B.-bord geeft duidelijk de richting Zundert aan. Een goede en overzichtelijke kruising kan slechts uitgevoerd worden, wanneer men zou besluiten tot het aankopen van panden daar ter hoogte Het ruimer uitwijken via de parkeerplaats, wat al eens is gesuggereerd, geeft problemen voor de daar aanwezige overklui zing van de waterloop Schijfse Vaartkant/Gebrande Hoefstraat. ONDERWERP: Kostenbesparing door het voorkomen van het "klakkeloos" herstraten van wegen ANTWOORD: R.V.P. Onze wegen zijn tot op heden nog nooit "klakkeloos" herstraat. Hiervoor was de noodzaak zeer zeker altijd aanwezig. Wanneer een weg voor onderhoud in aanmerking komt wordt deze eerst visueel geinspecteerd, op schema geplaatst en daarna op urgentie volgorde op het onderhoudsplan geplaatstHet is namelijk de plicht van de wegbeheerder zijn wegen in een goede staat te brengen of te onderhouden, zodat de veiligheid van de weggebruiker is gegarandeerd.

Raadsnotulen

Rucphen: december 1949-1998 | 1990 | | pagina 195