Overigens hebben wij berekend dat de resterende tekorten die worden aangegeven in de conclusies van de meerjarenprognose zullen leiden tot wederom extra tariefsverhogingen. Om de resterende tekorten te dekken moet bijvoorbeeld nu al rekening worden gehouden met extra stijging van de onroerend- goedbelasting in 19 9 2 met 3,4 DUS 6,4%) in 1993 met wederom 9% (dus 12 en in 1994 met 4,6 dus 7,6%). als we al het extra geld uit da o.g.b. zouden halen: In 4 jaar tijd dus 34 Dat is dus de keerzijde van de stads- en dorpsvernieuwing. Kiezen voor een uitgebreide opknapbeurt van de dorpskernen kost handen vol geld en is aanvaardbaar en min of meer nood zakelijk. Bijstelling van planning moet steeds mogelijk blijven. Bij dit alles moeten wij onder ogen blijven zien dat door dit alles sommigen onder ons het erg moeilijk blijven hebben om de eindjes aan elkaar te knopen. Het is de taak van ons bestuurders hier onze verantwoordelijk heid extra te laten spreken. Onze regering geeft immers mogelijkheden tot een uitgebreider gemeentelijk minimabeleid. De PvdA doet wederom een poging hier invulling aan te geven. Wij hopen in deze de als maar stijgende kosten en in het verlengde daarvan "Het buiten de samenleving komen te staan" voor een deel van onze inwoners te verminderen. 21

Raadsnotulen

Rucphen: december 1949-1998 | 1990 | | pagina 167