Overigens hebben wij berekend dat de resterende tekorten die
worden aangegeven in de conclusies van de meerjarenprognose
zullen leiden tot wederom extra tariefsverhogingen.
Om de resterende tekorten te dekken moet bijvoorbeeld nu al
rekening worden gehouden met extra stijging van de onroerend-
goedbelasting in 19 9 2 met 3,4 DUS 6,4%) in 1993 met wederom
9% (dus 12 en in 1994 met 4,6 dus 7,6%).
als we al het extra geld uit da o.g.b. zouden halen:
In 4 jaar tijd dus 34
Dat is dus de keerzijde van de stads- en dorpsvernieuwing.
Kiezen voor een uitgebreide opknapbeurt van de dorpskernen
kost handen vol geld en is aanvaardbaar en min of meer nood
zakelijk.
Bijstelling van planning moet steeds mogelijk blijven.
Bij dit alles moeten wij onder ogen blijven zien dat door dit
alles sommigen onder ons het erg moeilijk blijven hebben om de
eindjes aan elkaar te knopen.
Het is de taak van ons bestuurders hier onze verantwoordelijk
heid extra te laten spreken.
Onze regering geeft immers mogelijkheden tot een uitgebreider
gemeentelijk minimabeleid.
De PvdA doet wederom een poging hier invulling aan te geven.
Wij hopen in deze de als maar stijgende kosten en in het
verlengde daarvan "Het buiten de samenleving komen te staan"
voor een deel van onze inwoners te verminderen.
21