- 6 - 3. Door de gemeenteraad is in de vergadering van 23 februari 1988 akkoord gegaan met de door de Woningstichting Rucphen voor gestelde tariefsverhoging van f 1,25 van de gemeentelijke centrale antenne-inrichting met ingang van de datum waarop de koppeling met Etten-Leur daadwerkelijk tot stand is gebracht. Deze tariefsverhoging is derhalve volledig benodigd voor de dekking van de lasten van de koppeling met Etten—Leur (zie ons voorstel van 26 januari 1988). De heer ERMEN: Hoe later de aansluiting hoe later ook de revenuen m.b.t. de tariefsverhoging worden ontvangen. Verder wachten wij uw kredietvoorstel ter zake af. De heer ERMEN: De gemeente dient, dat zult u met ons eens zijn, zo goed mogelijk dienstverlenend bezig te zijn voor onze bevolking. Goede en tijdige berichtgeving zijn daarbij van groot belang. Daar toe behoort tevens een correcte en tijdige afhandeling van brieven van onze inwonersWij hebben in die zin een enkele maal vernomen dat mensen erg lang op een antwoord moeten wachten. Wij vinden het redelijk dat, wanneer t.a.v. de inhoud geen direct antwoord kan worden geformuleerd, betrokkenen minstens een tussenbericht daar over ontvangen. Graag uw mening daarover. VOORZITTER: Ook wij zijn van mening dat de correcte en tijdige afhandeling van brieven van onze inwoners en anderen een onderdeel is van een goede dienstverlening. Wij handelen daarom in dezen als volgt Ingekomen verzoeken, zowel schriftelijk als mondeling, worden als regel zo spoedig mogelijk afgedaan. Soms kan er echter niet meteen een antwoord verzonden worden omdat er bijvoorbeeld eerst nog een advies moet worden ingewonnen of omdat de werkdruk van een bepaalde ambtenaar dat niet altijd toelaat. In de praktijk hanteren wij een uiterste afdoeningstermijn van 8 weken waarbinnen verzoeken moeten worden beantwoord. Indien een brief na 6 weken nog niet is beant woord, wordt dit door interne zaken al gesignaleerd aan het betref fende sectorhoofd. Hij kan dan direct actie ondernemen. Het over grote deel van de verzoeken wordt echter ruim binnen de gestelde termijn afgedaan. Mocht de termijn van 8 weken toch worden over schreden dan wordt dit vermeld op de door interne zaken vervaar digde rappellij sten die ook aan de gemeentesecretaris worden gezon den. Het zal u duidelijk zijn dat de afdoening met allerlei waar borgen wordt omkleed. Verder is afgesproken dat er een ontvangstbevestiging verzonden wordt indien de beantwoording enige tijd op zich laat wachten. Na ontvangst van bepaalde verzoeken zoals sollicitaties wordt door I.Z. meteen al bij binnenkomst een ontvangstbevestiging verstuurd. Het blijkt dat wij duidelijk klantgericht bezig zijn. In dit kader is onlangs ook de klachtenlijn ingesteld. Het blijkt echter dat hier zeer weinig gebruik van wordt gemaakt. En dat is een goede zaak. Een enkele maal zal het wel eens mis gaan maar dat is niet te voorkomen. Wij kunnen geen 100% correcte afhandeling garanderen. De heer ERMEN: De concrete voorbeelden wil ik aan u doorgeven om de betrokken personen een tussenbericht toe te sturen. Over het alge meen is het goed geregeld maar er bestaan uitzonderingen. Hierop moeten wij alert blijven. VOORZITTER: Wij zullen dat verder uitzoeken.

Raadsnotulen

Rucphen: december 1949-1998 | 1989 | | pagina 38