39.1 3Ü 3f 2 3 9 992 7 bSB I DD.'I .22000337 090090 206209330 .23 'IV* 12 203B 3?(J 38:13 33? 11919(1 099 OQV '93 1 93232 tcov a:i t jnnu;>D3niD 921201 n g ibi ooM "nioiqai r :v 9>V iuïjioo oiDnxve.ioBiq 9 0 0 2 32107 S16 2933X3300" .12 6 20DIODW3 S 392023600 UJ 090 9J sq 2SD B£ 33X 19B OS/ 9S3'IOO .73 100 JSC 790IDOV213 X fiw KH! uJ 9ti .0" 70*' 13 3002Ó 396.(96 09 WOd 91 9D0D 099 OX 01518 2 2 6X0230000 UK 190t' 32 330 3313 1 39X1 (100 8t 1X63X1:6 15 22993250(19 H2U37S. 059 33 O.8093 l30i30S .093 193 12 39239'/0 390108 2 2 31U0? 2 CO 9? XI' 33fi 57 >f t «J 3.1 j 2 X1 BX 19991 Sj 10 91*1 1*3 11399 092 i U5 1970366 n192!9: 19» 739S *9T913901C DDIS'1913yd ...O S3 210 O3tl03CJ9V i ci 9io3C8irxv id" '.bi«1921x092x100» 391 rfcCxsn i9D ibv ingd 9d - 10 - afweging die zuiver stoelt op de door de aanvrager gegeven infor matie. Zij wijzen het plan alleen af als er bezwaren binnenkomen. De procedure is echter ingewikkeld en vaak onbekend. Bij het nemen van een voorbereidingsbesluit vindt er nagenoeg geen belangenafweging plaats. In dit onderhavige geval doel ik op de restauranthouder van de sporthal en de geluidsoverlast voor de omwonenden en de andere belanghebbenden. Nadat de werken al heel lang gerealiseerd zijn zou hier een herziening van het bestemmingsplan moeten volgen. Bij reële bezwaren wordt echter het motief van kapitaalvernietiging gebruikt om bezwaren af te wijzen of men geeft aan dat men bij het nemen van een voorbereidingsbesluit, vaak vele jaren daarvoor, geen bezwaar heeft gemaakt. Opnieuw wordt het nemen van een voorbereidingsbesluit voorgesteld zonder een duidelijke visie op het geheel, zonder een duidelijke uitleg over een spoedeisend karakter en zonder een duidelijke belangenafweging. Eventuele nadelen van een plan kunnen dus voort durend worden gecorrigeerd met behulp van voorbereidingsbesluiten Hierdoor kunnen de exploitatie-opzet, privatisering en beheers structuur buiten de opdracht worden gelaten. Dit is niet zoals het behoort. Bovendien komen er wensen van exploitanten. Men wenst extra uitgangen, eigen parkeergelegenhedeneigen woningbouw en uitbrei ding van horecamogelijkhedenToen zij zich vestigden werd hen duidelijk gemaakt dat er grenzen waren. Of zijn er in dit kader afspraken gemaakt? Moet hier de gemeenschap nu aan meebetalen? Graag vernemen wij van u de noodzaak van het verbreden van De Baanvelden boven het invoeren van éénrichtingsverkeer, het uitbreiden van de horecamogelijkheden en het bouwen van een bedrijfswoning. Wij stemmen in met het aanleggen van fietspaden om de bereikbaarheid te vergroten. Éénrichtingsverkeer in De Baanvelden is veel veiliger en veel rustiger voor de omgeving dan verbreding. Een geluidsscherm is m.i. noodzakelijk. Ook stemmen wij in met de aanleg van speel- gelegenheden en picknickplaatsen. Clubgebouwen, douche- en kleedruimten dienen niet verspreid over het terrein gebouwd te worden. Er dient gebruik gemaakt te worden van de faciliteiten van de sporthal. Wanneer dat echt noodzakelijk is, zou er een clubgebouw met douche- en kleedruimte tegen de sporthal gebouwd kunnen worden. De morele verplichtingen tegenover de restau ranthouder wegen voor ons erg zwaar Wat is de behoefte aan een jeu-de-boulesbaanPlaats hier in overleg met de heemkundekringen eenvoudige karhuizen voor exposities. Wij hebben gepoogd aan te geven wat onze bezwaren zijn, op finan cieel, procedureel en welzijnsgebiedWij kunnen niet instemmen met dit plan. Het plan kan o.i. ook niet vastgesteld worden omdat straks bijstelling, na het bespreken van de exploitatie, privatisering en beheer, mogelijk moet blijven. De heer ERMEN: Wij gaan in grote lijnen akkoord met het doel en het karakter van het plan. Het gaat om een voorzieningenplan waarbij wij aangeven in welke richting wij dat gebied verder willen ontwikke len. In feite geven wij aan welke voorzieningen wij willen plannen die in 1979 al voor een groot gedeelte gepland waren. Tijdsplanning en financiën zijn geen "must". Wij willen van jaar tot jaar priori teiten stellen. Wij doelen hierbij ook op het vermijden van oneigen lijke tariefsverhogingen en het vermijden van extra investeringen ten koste van andere investeringen. >D3jn r in rsb.'.sso '.d 1 aorn. ;uoroa»d anoir.oai 93.10 or e 99.0:9b 1 39ri ao r i*3 isc?rf no s iodise a biarasaa 93 3;/ ariosrrl-sv 102 iOf jorl 82 lonisv y- iincaa; xa.iai^n 9 no/ 7.322sni93 i 90os i70»29V 93 .15 5 3 2 .4 E j 3:7UH ?1 n 9-1DI8 9003X393390 90 13 199 9» 3 7 3 T(V 1963 .-Cl'J 93 26 932 '30 3 0 31 32X211 O 20 OfiV 9S9.120D /'J 023 'aooiosl' 93 r ii a«aix lsrsic :v si r x 193o9^n'j£ 9X01X213100 98 Til 9 3X9X1 099 3 3 Of 2.9 "93 319936 30 S.'OS'JXX'SC 93QD 3 699 -*9E 161? 29913 30303 :90l 3 O 20 2X0 79V9 03 39 t2 G 7863 WEOO 9 3Ü 12 800 13 31692. 9939011 93 OIO')*' J 9 3 19b231 319 81 X .39 X ST39V 3 23 39/9 0.393198 f XW Or 219H 29 93160 J 9.3 XlI12bE.1 OS BC 1 2 9 fl 39D 06/ 39931 2 j .193907 9CIt307 391 .3 3 193 333 "'383 '3 J 3 (T9«3£ 93 9 09 12 39309Q86 XT9 2 3 OS 9X3X23 039 7 O 3 f Xji 8 90 3 SOX D s 330 2'9ao n99?iqe3Jtx 21 lo^ooaia.' orxn 901 loir 303 rli lij odoI rls si 'no 166303 .-13 - Br - r*/ 39cos OX 9XJ/1SC3 9290 99 360 .nsedijis so rxa oisoasa isos-rod 93 ox "93x93rvx3o oh mo 3osc rrrc ij sgisc ns r :sio3 a 90 3x0 i30776sb 239320 092231? I 9(1 972 D23.' 0£ G3CC9 f.: .I8£l i-O'Xi 3901193096 2 •n 383UH 96 3007 Is3233 96.1' 3"f092 - 39096 3 2 193X132 7 7306 9 'O 30S3SC 'jbo.'OOSl 2 K» r UJ 1990 ?j': ;iX M90S79V 0B3E 03 332 jJ .0. 2 3X3 o>i XI9S X UJ 3IU J 2 021X00833008 O r 23 608.82 309 30U 9 .3. 390 ,.insi9l .199.39916 3X19060 6 Off -3 no 3 O 613.30 3 O 3 f 11 8 19 33XJjf 2 9*J 91*23093 00 35 .2.7.7 023 .89X30 092 (1999 12WU0d9' 9S90 IX 36 099130 93 CO SOlISOOd 9b 9 023000 390H 067266 90.' )I6~ 3-7 11002 V 83 6 2 1 O I9S02I .9 093201 b 399 31 IV 19311 6 7 9 3 C r.O'r 8 - 19 9Ü S 3'U .16536310 0 X X J r i .19838 S903U9d23 3 2 02 '11 930Ori_O6 OOO 1553 028 77 9^rXl 12 q0W39V2-9JlX389XC 3fU .101 .3 790 3307 osbix? 07 iiiiluvox {gric .191 "33 93 903 9.01613 199 81 7190X2O10 2K 19 .om 7 ns no 3xj9o no n 339 r?7xuR9dofiix0x9-.96100» nr ss aa 3 .3910195 190I3W 0H.1X3lP.9d 9S9J .19116!) 93 X X i 9*011 16 6090 3 3 0.3 06 3 '1(1332 3 901363690 31 "V 1 7 3 5 2 193 0X91->d 791 16'. fllXlsOqOli Cr?X S 30073 99;j393 193 39 3 ,51673. J 19 -IX 199 13V £0 VBrföOBI 391 ?'i 7" O' H j 1 isi 1" 7' TIB 'I U3fl I 1Ï01 aiX2X2i'19V 33M0S 9 37 "9v* 129-i 2-1? 3'J liaPX .IsIqBCli 392 3d 9WI«9 XI 19ÜUV 92 at IS'lOO «6» 1 8BSQJ03 190 19 3(i <1-1 19996 9XS.4S96 3 Hi "U631007 9 lO n931U8 0903901913516 ri 9 916 19 190177073 .19 X OX 699 81 r i D .n9»£I 3S3 'S93 9995 93XXV *82 9lirxisb.f.'9 199 J. 9-» llfl 19 61 is 3 su it cis nxbr 2 >9 30 v 9 r v 19093 Jsd 337 nsiooci 90 if is j'/I I) OXt'OMf X 93011 1299 .X9C 09bl9'J(i9.isn X9C 39 190131-0(6 3 3 JfiiOV 0' '716193 7.1>I79Q9d 19 19*1? (193 2 J?, 9129931*39 98 ,09)'6.1j .1 16Bv?S9d

Raadsnotulen

Rucphen: december 1949-1998 | 1988 | | pagina 56