0 - 2 - de wijziging van taken en/of werktijden te compenseren? Moeten wij hier denken aan compensatie in tijd of in extra salaris of wordt dan de functie opnieuw gewaardeerd? Dit kan financiële gevolgen hebben. Hoe denkt u de aanpassing van de openingstijden in te vullen? U constateert terecht dat onze opmerking ten aanzien van de post "vorming en opleiding" niet juist is. Er is inderdaad geen sprake van een gestaag stijgende lijn. Toch is voor 1989 een extra bedrag van f 5.000,begroot. O.i. is een vorm van budgettering per sector gewenst. Dit kan leiden tot een juiste prioriteitstelling of een gerichte afweging. Wellicht kan een studieplan per sector hiertoe als basis dienen. Wij verzoeken u dit nader te onderzoeken. Wij zijn het eens met stelling van de R.V.P. over de herschikking van personeel in plaats van uitbreiding ervan. Bezuinigen op hoofdfunctie 0 is moeilijk maar het o.i. de moeite waard dit nader te onderzoeken. Ik denk hierbij aan flexibilisering, inscha keling van uitzendkrachten en aan herschikking van personeel. Uw college heeft toegezegd in de loop van 1989 het functioneren van de raad en de commissies te evalueren. Het zou beter zijn om dit in 1990 te doen ter advisering van de "nieuwe raad". Is het de bedoeling van uw college om door verkoop van het gymnastiek lokaal aan de P.B.-singel aan de Backhands het gebouw en het beheer volledig te privatiseren? Worden er bij verhuur onderhoudskosten in rekening gebracht en wordt er onderverhuur toegestaan? Wat blijven de kosten voor onze gemeente? Het is zowel in personele als in materiële zin moeilijk om voldoende potentieel te leveren voor de uitvoering van het nieuwe rampenplan. Samenwerking binnen de regio zal noodzakelijk zijn. Wij zijn blij dat u bereid bent vrijwilligersorganisaties in te schakelen. U deelt mede dat de kosten voor aansluiting van ons C.A.I.-net op dat van Etten-Leur binnen het vastgestelde krediet blijven. Verder merkt u op dat eventuele gebreken aan het huidige kabelnet pas tijdens de uit voering van het werk geconstateerd kunnen worden. Wij hebben vernomen dat de bekabeling mogelijkerwijs slecht zou kunnen zijn. Dit leidt o.i. tot extra kosten. Ook door de Woningstichting zijn extra tegen vallers niet of nauwelijks op te vangen. Zullen de eventuele extra kos ten leidden tot extra lasten voor onze inwoners? De kosten ten aanzien van het beheer en de personeelskosten van de C.A.I. blijven volgens uw college gelijk. Dit is ons niet geheel duidelijk. O.i. is dat slechts gedeeltelijk waar, omdat een personeelslid van de W.S.R. tot deeltaak het beheer van de C.A.I. heeft en dat de kosten via een bepaalde ver deelsleutel worden toegekend aan de exploitatie van de C.A.I. Dat de gewijzigde afschrijvingsmethode van rioleringen tot uitdrukking is gebracht in de ontwerp-gemeenterekening 1986 was ons niet bekend omdat deze pas in november ter voorlopige vaststelling wordt aange boden. Overigens gaan wij geheel akkoord met uw antwoord. Uw antwoord dat er geen tekort zal ontstaan aan bouwgrond stelt ons enigszins gerust. Wij hebben onze twijfels over vlotte aankooponder handelingen, want er wonen nogal wat particulieren die verwachten straks aldaar te kunnen bouwen. Dit kan de aankooponderhandelingen frustreren. Kunt u ons ook in dit opzicht gerust stellen met name in relatie tot de sociale woningbouw? Wij zijn blij met de aanscherping van de toewijzingscriteria van bouw grond te St. Willebrord per 1 januari a.s. Ook vinden wij het een prima zaak dat uw college een meer geconcen treerde bejaardenwoningbouw te Zegge nader wil onderzoeken. Het resul taat zou dan in de commissie Bestuurlijke Zaken aan de orde gesteld

Raadsnotulen

Rucphen: december 1949-1998 | 1988 | | pagina 297