rt 44 'T. !- A N ,v»;H v« "9 -4- VERKEER- VERVOER EN WATERSTAAT Mijnheer de Voorzitter Bezuinigingen op het gebied van onderhoud aan wegen en riolering vinden wij voor de toekomst funest. Stads- en dorpsvernieuwing mag niet leiden tot uitstel van onderhoud aan andere wegen. Daarom vragen wij prioriteit voor de Bremstraat wat betreft de riolering. Herbestrating van de Pastoor PalstraatHeikantO.L.V. Straat, Rucphensestraat en diverse bouwstraten moeten voorrang hebben. Wat bereft dat gedeelte van de Bremstraat tussen de Poppestraat en de Dorpsstraat, hier moet het vracht verkeer worden vermedenmet uitzondering i)an het be dienende verkeer. Duidelijke bewegwijzing voof het vrachtverkeer vanaf het industrieterrein naar R.W. 58 en omgekeerd moet worden verbeterd.Daardoor kan zowel de bebouwde kom RucphenSt. Willebrord en Sprundel worden ontzien van het zware verkeer. Vooruit schuiven op de investeringsnota van de noor delijke omleiding Sprundelmede gezien in verband met de stads- en dorpsvernieuwing is geen goede zaak. Als straks Sprundel en Rucphen klaar zijn en een begin word gemaakt met de Dorpsstraat te St. Willebrordwaar moet dan het verkeer langs worden geleid, volgens Uw college? Dit zal de nodige problemen opleveren als de noorderlijke omleiding nog niet is gerealiseerd. I l n V, T I c ir f.(1 f .1

Raadsnotulen

Rucphen: december 1949-1998 | 1988 | | pagina 178