- 9 - De heer BROUWERS: Sinds enkele jaren is de bushalte Dorpsstraat 55 ver plaatst naar Dorpsstraat 13. De voornaamste reden was overlast voor de be woners aan de Dorpsstraat. noH3f dfze overplaatsing, maar vooral de laatste maanden ondervindt de plaatselijke ondernemer schoenhandel J.de Bruijn, Dorps-' straat 13 te St.Willebrord veel overlast. P Het probleem is n.l., dat veel busreizigers met de fiets naar de bushalte komen en hun fiets stallen tegen de muren van de schoenwinkel. Daarnaast perkt" Z1J g6p a v/oor de etalageramen zodat het uitzicht wordt be- Ik verzoek u dan ook de mogelijkheid te bekijken om op de grond achter de bushalte een fietsenstalling in te richten. Wethouder VERPAALEN: In combinatie met verzoeken over wijziging van de busroute door St.Willebrord en Sprundel heeft het thans door u gesigna leerde probleem al geruime tijd onze aandacht. Pas kortgeleden ontvingen wij van de BBA een reactie waaruit bliikt dat een wijziging van de route niet tot de mogelijkheden behoort. Althans verï h 0nd"ha"9e deel uan de Dorpsstraat. Een en ander houdt verband met de rijtijden waaraan de streekvervoerder zich te houden heeft, de geschiktheid van straten voor busverkeer en het aantal reizi- gers dat vervoerd moet worden. Nu wel vaststaat dat de busroute voor een deel over de Dorpsstraat- Noorderstraat zal blijven lopen staat ook de noodzaak vast halteplaatsen liik zoals Z hanKdïaVf?* NU is dat lan9 niet altiJd even gemakke lijk zoals ook nu weer blijkt en in het verleden gebleken is. Tot de taak van de gemeente rekenen wij echter ook het leveren van een bijdrage V/andaar Hafn l"ancieJ® Zln" aan een 90ede openbare vervoervoorziening. fahH'O nloT8? ?SC,hlkbaar W°rdt gesteld en schuilgelegenheden (abri s) geheel of gedeeltelijk op kosten van de gemeente zijn geplaatst. J vragen ons echter af of ook andere voorzieningen op kosten van de gemeente uitgevoerd moeten kunnen worden. Met name denken wij dan aan stallingsgelegenheid voor fietsen. Het bevorderen van een evenwicht tussen de betrokken belangen -bevorderen openbaar vervoer enerzijds en benaderen 0V/8rlaSt anderziJds" noopt ertoe deze vraag positief te Wij plaatsen hierbij direct de aantekening dat noch van de BBA noch van de provincie op het financiële vlak enige ondersteuning te ver wachten valt. Het is daarom zaak vooraf eerst een goed inzicht te hebben m de kosten van een en ander. In verband hiermede is momenteel een voorstel in voorbereiding om juist bij bedoelde halte bij wiize van experiment een fietsenstalling te maken. Uw vraag komt dus net iets te vroeg om nu al een concreet standpunt mee te kunnen delen. Op heel korte stel^" Zaal< 8Chter blnnen het college aan de orde worden ge- De heer BROUWERS: De RVP is zeer belangstellend of het arbeidsbureau MoorS 9aan W6r m6t dB v/oorgenomen wijzigingen in de wet Vermeend/ n™iW0th900I\d0 wark9evers maximaal vier jaar vrijstelling van sociale Co'nnn 10 d*enst nemen van langdurig werklozen en een premie IT ?'mSr"kT begeleiding en scholing. Sinds 1 oktober j.l. werden er ai 1.000 arbeidscontracten afgesloten. Er zijn zelfs directeuren van arbeidsbureaus die het niet zien zitten en tegen werkgevers zeggen geen belangstelling voor de wet te hebben. Dit omdat zij moeite hebben met het omschakelen op de minder kansrijke, langdurig werklozen.

Raadsnotulen

Rucphen: december 1949-1998 | 1987 | | pagina 36