1
I
-27-
telijke verantwoordelijkheid vallen, hopen wij toch zeker in
1988 kennis te kunnen nemen van de toegezegde integrale
beleidsnota. Er zal een goede afstemming moeten komen tussen
enerzijds de beleidsbepalende instanties en anderzijds de
zorgverlenende instanties.
Gezien de nieuwe situatie die is ontstaan en de zorg m.b.t.
de ontwikkeling van nieuwe voorzieningen voor de toekomst
zal er naar een goed samenwerkingsverband gestreefd moeten
worden tussen de zorgverlenende instanties.
Wat de nieuwe voorzieningen betreft, meent de R.V.P. dat
langer uitstel van een op te richten verzorgingstehuis niet
meer geduld kan worden en dat nog dit jaar bij de provincie
de plannen moeten worden ingediend voor de oprichting van
een verzorgingssteunpunt met aanleunwoningen. Daarnaast
staan wij een spreiding van deze voorzieningen voor, waarbij
dan tegelijk de inrichting van dependances in de kleinere
kernen kan worden meegenomen.
Gehandicaptenbeleid
Reeds eerder is door de R.V.P. erop gewezen een goed beleid
van de grond te krijgen voor wat betreft de gehandicapten.
De eerste stappen in die richting zijn weliswaar gezet
middels de erkenning van het gehandicaptenplatform, maar het
streven van onze fractie blijft erop gericht om middels
initiatieven in overleg met het platform dit beleid nader
gestalte te geven. In de begroting missen wij derhalve
middelen om dit beleid gestalte te geven. Wij verzoeken u
dan ook middelen beschikbaar te stellen om een goed totaal
gehandicaptenbeleid mogelijk te maken.
Hoofdfunktie 7VOLKSGEZONDHEID
Gewestelijke gezondheidsdienst
Meneer de voozitter, de uitvoering van de verschillende taken
door de gezondheidsdienst van het Streekgewest geeft de
R.V.P. weinig reden tot op af aanmerkingen. In 1988 draagt
genoemd streekgewest voor het vijfde jaar deze verantwoorde
lijkheid. De beginfase kenmerkte zich met nogal wat proble
men, problemen welke momenteel nog niet allemaal zijn opge
lost. Het organisatie-onderzoek,verricht in de afgelopen
jaren, zal vermoedelijk ingrijpende gevolgen hebben voor de
structuur van vooral de leiding en het middenkader van de