2 Lb™
tool -««>•«•;i
O in1 V v: jv n&xs zr
r bi ae ie nx -
r%*b
r -rr r c -f«criw r±\
aldl loofeer ibv el 10<iv 95o.» b - noanBU r/ j..x-
tr nliOB nsv I blx nxoiitoo - it.xasoi ©7©5»e v xiii sw
.ne x >ni - Bbio nsv 7iXüfnoI$9a:
I±V *ao.i .0: «sl^oviBTO m r... zei' r.xv ©IA not new .on 00 noou f\
v ó-reov:> nx btfcH©©sq© no© - ItfaoD-Iar'J nx ixn alsnev© - ibsï» nols &xw
r uu ,i_lL [jj L_ 1 1 il ui If ui ni Bib neinxrqjBbitor^B xxonesxlctcjod
m biorixBBdfioo o a© asv ^jaenaanl oIsrai7qo noe novoxJ 7oo« rn
.I3Wan aaoBÜ) jn7a©o elrotfluo-Xsolooa 90. »ix©ii©*o ©7 no* ytbilcwrwf ©A
looxi ai) ©tfAIof*til9»o© 7holII©v ai ©©AooXXrtWoX©* om»
ob na J'i i i rt© uYV n ij'i &id na o 1 tiV t301*
^domffS Kfd'ori nanov xaar
■rAed niee^axa tlb tern 19 maoi eoiiosn'X o7ar<X©Ial e(I liwIK)®»
.v - j., M -\ »r pf,, a ♦o,1 f rt« 0 f D ".X"' ii -j* Oi f
ra ©<r la 1970S no© neoox no uvv ->■ 1 «»wi
7 7o7 tl« noddori ae±7o*il obloÊ »bl©l n®'Xif9X97 noes &x© 719911 7Ju«fl©v©i
ojyixnop, 3b oas neob e7 e7©± iao noised ©7 o©behaltXX©90« o& Aa©« ©a eo7 las
lOO 9b Ot19 yiX7
a Jj. v. wv *oi ostf»' at! <s v 38?? ÏJ TIm
(Oaisiaii boIuIomo ©©no 7bfwlri nolixnc ii#i9IT4iii ©hx©jji
It Ttforf bn*i »b at I «SOT aU *»f»o Irtmoav *«ri t»m Irroojbta Iw m* *W
9i n no
jffirrTisflOov
v' ob aitilntr-io iBtoobaaflWVbcwnro .too uos bxerfniuidno .0 9 ruj\- nobai 7or{ nl
«Hy 9b 7iir n99flOBW#yiiIX97«afl9^*rf a©©® laa*©!©»
Ibs nab .i©bnow s» ttiOÊRM* vtillida^nsled nae® -° llniov z© 7.b
xow b'leb^snor ai iva-e' ne na^l nmb a.: i©7fiOBwn©T 37 fIil9v" K - 3 1
J. .r sioi /i io -m >0 1It±*LBG0b-XstTkn9:1© 9b 7©0^ X©i)OJt H© fl®^
>W jIO 1901 yUMlM «MiOl «w ©u i
J3V - '97cfmA 'flsnw •:-iC w »xa - J u
...u9©ei©r b©©b fl;
»b(;i7 ni 7©in xxo bX©s ni
f ii-.w +-h nasfiw i aoiB noddori noxebria n© TxelM fusv *©©ii ©d
V v Y li n© XJar t etc; In o uv
Yc'riK jMfcjov n©d©oi a©3tonvB©d wyHr^hy—laal—©bMiivvtil©© ©b nx
99W7 lo M an X©^ 7©d too» ti© WX 7ori no afcls
jj- liaucu C ïj tXVf «iwrtönl vo oc
j-gj-r jo ii 7t; yy" n nnir no. to 17®&ft»'vrrju: 9S9£ c'
nsv ©Aai© 7©ri ruM Mb a© %©©t ©b©en Ttcobosnev v©J«a©771 ©7©©oa©g ©A
n©9© nomoi©» ©c ©A l^b
eves 7o7 Tteod 7©H .is©© ©b©aa no© .i.o ©1 ©©isaiawe n©r Jiilii©d
©'©Amm a© ebUBBW n©v
:^Bh©AQlW nsv nortnt
^TthmTTTTkr-n ©A asv yiibi©*©*»©© ©A 7©a n©bworf yiinei©n low n©7©o© ©w
nr. ^braff lute V Tieew oi. ni YLtib n© go it^Xo^ora l9©vos oud
g r„ -jiflJ r,ofr HQ
J-r.'r - Ti'b" i'LV lo ,\abn9i-it" b 0 110" ,f 'ns1 XTjlOV
aal b7 neveoried n9eiid ©IbcImoo ©x©A©1 fw b^ttLm 7©iM »qi7«bti7 7©d 7©m
"oij'txifi nojoon no :.cs onv bi Jtvob usfl neLLou 9V
De verslagen toezenden aan alle raadsleden - zoals de heer Konings stelt -
tegelijk met de aanvullende lijst van ingekomen stukken en mededelingen
kan technische problemen opleveren.Het is niet altijd zeker dat de verslagen
tijdig klaar zijn.Ve streven er wel naar. Een en ander zal wel stijging van
portokosten tot gevolg hebben.
De suggestie van de heer Konings on in artikel 21 het tijdstip van 7 uur
te wijzigen in 10 uur wil het college overnemen.
De heren Gabriëls en Jansen hebben gepleit om een commissie werkgelegenheid
in te stellen. Het is niet mogelijk om geregeld met nieuwe ideëen terzake
te komen en dus zal zo'n commissie eenzelfde bestaan gaan leiden als b.v.
een commissie politie en brandweer, die maar dén of twee keer per jaar ver
gadert vanwege het geringe aantal agendapunten. De zaken met betrekking tot
de werkgelegenheid kunnen beter in de commissie bestuurlijke zaken behan
deld worden. Men is dan maandelijks in de gelegenheid om de werkgelegen
heid aan de orde te stellen0
Het betoog van de heer Jansen vind ik, aldus de voorzitter, niet erg con
sistent. Er behoeft volgens hem geen aparte commissie onderwijs te komen
omdat dat een zware druk legt op de afdeling welzijn en onderwijs hij
pleit in één adem wel voor een andere commissie die een zware druk zal
leggen op de afdeling algemene zaken.Dat is niet logisch.Ik wijs een aparte
commissie werkgelegenheid af omdat daarvoor geen voldoende werkterrein aan
wezig is.
De aanvangstijden kunnen voor mensen met een vaste werkkring problemen op
leveren. Vandaar dat er in de commissies zelf over gesproken moet worden.
Zijn er problemen dan zal aanpassing noodzakelijk zijn.
Plaatsvervangende leden kunnen natuurlijk op de publieke tribune plaats ne
men. Het zjjn immers openbare vergaderingen.Dat betekent niet dat nu eens het
lid en dan weer het plaatsvervangend lid zitting neemt in de commissiever
gadering. Slechts bij verhindering door ziekte e.d. wordt het lid vervangen
door zijn plaatsvervanger.
De heer Marijnissen heeft gesproken over het houden van vergaderingen zoveel
mogelijk in dezelfde week. Ik heb dat reeds toegezegd0 Ik ga er ook mee
akkoord dat er een vaste dag voor iedere commissie komt waarop verga
derd wordt. Dat zal in overleg bepaald moeten worden in de eerstvolgende
vergadering van de commissies.
De RVP heeft de suggestie gedaan om in artikel 7flid 3, niet alleen te
spreken van de gemeentelijke ledenlijst van de gelijknamige landelijke
politieke partij maar ook van de ledenlijst van de geregistreerde plaatse
lijke politieke vereniging. Het college heeft daar geen problemen mee wan
neer het een politieke vereniging betreft die voldoet aan het verenigings
recht. Deze suggestie neemt het college dus over.
De heer Jansen zegt dat de commissies het beleid mede bepalen.Dat is niet
geheel juist. De raad bepaalt het beleid en de commissies geven advies en
bijstand aan het college.De commissies nemen geen besluiten. De bestuurs
commissie sociale zaken doet dat wel maar aan deze commissie zijn danook
bevoegdheden overgedragen.
Ik heb er wat problemen mee om de commissiestukken 's-avonds ter inzage te
leggen. Dan zal er regelmatig een ambtenaar aanwezig moeten zijn die dan
maar af moet wachten of er iemand komt, die de stukken wil inzien. De bode
is reeds overbelast en maakt al vele over-uren. Ik kan ook niet iedereen
een sleutel van het gemeentehuis geven.
Volgens de heer Jansen is de aparte commissie onderwijs een gevolg van de
portefeuilleverdeling in het college^I^t is inderdaad, zo mnnv tevens is
een aparte commissie onderwijs, gele*évop de problematiek die gaat spelen
rond het openbaar onderwijs echt noodzakelijk. Met betrekking tot het open
baar onderwijs moeteroser meer zaken beslist worden dan bij het bijzonder
onderwijs. Wanneer er geen aparte commissie onderwijs zou komen dan zouden
we komen te zitten met het probleem wie voorzitter zou worden. Twee wethou
ders als voorzitter is teveel van het goede.
Het zal weinig extra werk voor de afdeling welzijn betekenen omdat de voor
stellen toch gemaakt moeten worden en omdat het werk voor de commissie wel-