2 Lb™ tool -««>•«•;i O in1 V v: jv n&xs zr r bi ae ie nx - r%*b r -rr r c -f«criw r±\ aldl loofeer ibv el 10<iv 95o.» b - noanBU r/ j..x- tr nliOB nsv I blx nxoiitoo - it.xasoi ©7©5»e v xiii sw .ne x >ni - Bbio nsv 7iXüfnoI$9a: I±V *ao.i .0: «sl^oviBTO m r... zei' r.xv ©IA not new .on 00 noou f\ v ó-reov:> nx btfcH©©sq© no© - ItfaoD-Iar'J nx ixn alsnev© - ibsï» nols &xw r uu ,i_lL [jj L_ 1 1 il ui If ui ni Bib neinxrqjBbitor^B xxonesxlctcjod m biorixBBdfioo o a© asv ^jaenaanl oIsrai7qo noe novoxJ 7oo« rn .I3Wan aaoBÜ) jn7a©o elrotfluo-Xsolooa 90. »ix©ii©*o ©7 no* ytbilcwrwf ©A looxi ai) ©tfAIof*til9»o© 7holII©v ai ©©AooXXrtWoX©* om» ob na J'i i i rt© uYV n ij'i &id na o 1 tiV t301* ^domffS Kfd'ori nanov xaar ■rAed niee^axa tlb tern 19 maoi eoiiosn'X o7ar<X©Ial e(I liwIK)®» .v - j., M -\ »r pf,, a ♦o,1 f rt« 0 f D ".X"' ii -j* Oi f ra ©<r la 1970S no© neoox no uvv ->■ 1 «»wi 7 7o7 tl« noddori ae±7o*il obloÊ »bl©l n®'Xif9X97 noes &x© 719911 7Ju«fl©v©i ojyixnop, 3b oas neob e7 e7©± iao noised ©7 o©behaltXX©90« o& Aa©« ©a eo7 las lOO 9b Ot19 yiX7 a Jj. v. wv *oi ostf»' at! <s v 38?? ÏJ TIm (Oaisiaii boIuIomo ©©no 7bfwlri nolixnc ii#i9IT4iii ©hx©jji It Ttforf bn*i »b at I «SOT aU *»f»o Irtmoav *«ri t»m Irroojbta Iw m* *W 9i n no jffirrTisflOov v' ob aitilntr-io iBtoobaaflWVbcwnro .too uos bxerfniuidno .0 9 ruj\- nobai 7or{ nl «Hy 9b 7iir n99flOBW#yiiIX97«afl9^*rf a©©® laa*©!©» Ibs nab .i©bnow s» ttiOÊRM* vtillida^nsled nae® -° llniov z© 7.b xow b'leb^snor ai iva-e' ne na^l nmb a.: i©7fiOBwn©T 37 fIil9v" K - 3 1 J. .r sioi /i io -m >0 1It±*LBG0b-XstTkn9:1© 9b 7©0^ X©i)OJt H© fl®^ >W jIO 1901 yUMlM «MiOl «w ©u i J3V - '97cfmA 'flsnw •:-iC w »xa - J u ...u9©ei©r b©©b fl; »b(;i7 ni 7©in xxo bX©s ni f ii-.w +-h nasfiw i aoiB noddori noxebria n© TxelM fusv *©©ii ©d V v Y li n© XJar t etc; In o uv Yc'riK jMfcjov n©d©oi a©3tonvB©d wyHr^hy—laal—©bMiivvtil©© ©b nx 99W7 lo M an X©^ 7©d too» ti© WX 7ori no afcls jj- liaucu C ïj tXVf «iwrtönl vo oc j-gj-r jo ii 7t; yy" n nnir no. to 17®&ft»'vrrju: 9S9£ c' nsv ©Aai© 7©ri ruM Mb a© %©©t ©b©en Ttcobosnev v©J«a©771 ©7©©oa©g ©A n©9© nomoi©» ©c ©A l^b eves 7o7 Tteod 7©H .is©© ©b©aa no© .i.o ©1 ©©isaiawe n©r Jiilii©d ©'©Amm a© ebUBBW n©v :^Bh©AQlW nsv nortnt ^TthmTTTTkr-n ©A asv yiibi©*©*»©© ©A 7©a n©bworf yiinei©n low n©7©o© ©w nr. ^braff lute V Tieew oi. ni YLtib n© go it^Xo^ora l9©vos oud g r„ -jiflJ r,ofr HQ J-r.'r - Ti'b" i'LV lo ,\abn9i-it" b 0 110" ,f 'ns1 XTjlOV aal b7 neveoried n9eiid ©IbcImoo ©x©A©1 fw b^ttLm 7©iM »qi7«bti7 7©d 7©m "oij'txifi nojoon no :.cs onv bi Jtvob usfl neLLou 9V De verslagen toezenden aan alle raadsleden - zoals de heer Konings stelt - tegelijk met de aanvullende lijst van ingekomen stukken en mededelingen kan technische problemen opleveren.Het is niet altijd zeker dat de verslagen tijdig klaar zijn.Ve streven er wel naar. Een en ander zal wel stijging van portokosten tot gevolg hebben. De suggestie van de heer Konings on in artikel 21 het tijdstip van 7 uur te wijzigen in 10 uur wil het college overnemen. De heren Gabriëls en Jansen hebben gepleit om een commissie werkgelegenheid in te stellen. Het is niet mogelijk om geregeld met nieuwe ideëen terzake te komen en dus zal zo'n commissie eenzelfde bestaan gaan leiden als b.v. een commissie politie en brandweer, die maar dén of twee keer per jaar ver gadert vanwege het geringe aantal agendapunten. De zaken met betrekking tot de werkgelegenheid kunnen beter in de commissie bestuurlijke zaken behan deld worden. Men is dan maandelijks in de gelegenheid om de werkgelegen heid aan de orde te stellen0 Het betoog van de heer Jansen vind ik, aldus de voorzitter, niet erg con sistent. Er behoeft volgens hem geen aparte commissie onderwijs te komen omdat dat een zware druk legt op de afdeling welzijn en onderwijs hij pleit in één adem wel voor een andere commissie die een zware druk zal leggen op de afdeling algemene zaken.Dat is niet logisch.Ik wijs een aparte commissie werkgelegenheid af omdat daarvoor geen voldoende werkterrein aan wezig is. De aanvangstijden kunnen voor mensen met een vaste werkkring problemen op leveren. Vandaar dat er in de commissies zelf over gesproken moet worden. Zijn er problemen dan zal aanpassing noodzakelijk zijn. Plaatsvervangende leden kunnen natuurlijk op de publieke tribune plaats ne men. Het zjjn immers openbare vergaderingen.Dat betekent niet dat nu eens het lid en dan weer het plaatsvervangend lid zitting neemt in de commissiever gadering. Slechts bij verhindering door ziekte e.d. wordt het lid vervangen door zijn plaatsvervanger. De heer Marijnissen heeft gesproken over het houden van vergaderingen zoveel mogelijk in dezelfde week. Ik heb dat reeds toegezegd0 Ik ga er ook mee akkoord dat er een vaste dag voor iedere commissie komt waarop verga derd wordt. Dat zal in overleg bepaald moeten worden in de eerstvolgende vergadering van de commissies. De RVP heeft de suggestie gedaan om in artikel 7flid 3, niet alleen te spreken van de gemeentelijke ledenlijst van de gelijknamige landelijke politieke partij maar ook van de ledenlijst van de geregistreerde plaatse lijke politieke vereniging. Het college heeft daar geen problemen mee wan neer het een politieke vereniging betreft die voldoet aan het verenigings recht. Deze suggestie neemt het college dus over. De heer Jansen zegt dat de commissies het beleid mede bepalen.Dat is niet geheel juist. De raad bepaalt het beleid en de commissies geven advies en bijstand aan het college.De commissies nemen geen besluiten. De bestuurs commissie sociale zaken doet dat wel maar aan deze commissie zijn danook bevoegdheden overgedragen. Ik heb er wat problemen mee om de commissiestukken 's-avonds ter inzage te leggen. Dan zal er regelmatig een ambtenaar aanwezig moeten zijn die dan maar af moet wachten of er iemand komt, die de stukken wil inzien. De bode is reeds overbelast en maakt al vele over-uren. Ik kan ook niet iedereen een sleutel van het gemeentehuis geven. Volgens de heer Jansen is de aparte commissie onderwijs een gevolg van de portefeuilleverdeling in het college^I^t is inderdaad, zo mnnv tevens is een aparte commissie onderwijs, gele*évop de problematiek die gaat spelen rond het openbaar onderwijs echt noodzakelijk. Met betrekking tot het open baar onderwijs moeteroser meer zaken beslist worden dan bij het bijzonder onderwijs. Wanneer er geen aparte commissie onderwijs zou komen dan zouden we komen te zitten met het probleem wie voorzitter zou worden. Twee wethou ders als voorzitter is teveel van het goede. Het zal weinig extra werk voor de afdeling welzijn betekenen omdat de voor stellen toch gemaakt moeten worden en omdat het werk voor de commissie wel-

Raadsnotulen

Rucphen: december 1949-1998 | 1986 | | pagina 46