(t - 7 - II. Wijziging ver- {0 ordening Be stuurscommis sie Sociale Zaken II. Krediet elec- triciteits- voorziening beregenings- installatie Molenberg IV. Krediet t.b.v. Aloysiusschool VOORZITTER: Je kunt nooit een bepaald punt tot uitsluitend uitgangspunt van het beleid verheffen. Belangen dienen tegen elkaar afgewogen te worden. Belangen van de natuur, van de mensen in de agrarische sector, van de mensen werkzaam in de recreatieve sector worden tegen elkaar afgewogen. De ene keer kan dat in het voordeel uitvallen van de ene groep, dan weer in het belang van de andere. Dat kun je niet tot norm verheffen. Werk gelegenheid staat hier ook nog altijd hoog in het vaandel. Nu gaat het erom dat de gemeentelijke verordening in de plaats komt van de provinciale. Wij voeren sinds 1972 het beleid dat er eigenlijk geen nieuwe campings meer bij mogen komen. Aanvragen voor nieuwe campingbedrijven hebben we afgewezen in overleg met de commissie. U moet er vertrouwen in hebben dat u als raad het beleid mede bepaalt in deze gemeente. Hierna gaat de raad over tot vaststelling van de Kampeerverordening ge meente Rucphen. Voorstel tot wijziging van de verordening op de Bestuurscommissie Sociale Zaken De raad gaat akkoord met het voorstel. Voorstel tot beschikbaarstelling van een krediet ad 5.000,— electriciteitsvoorziening beregeningsinstallatie de Molenberg (63e wijziging 1986) De raad gaat akkoord met het voorstel. t.b.v. Voorstel tot het beschikbaar stellen van een krediet van 39.560,— voor de renovatie van het plein en het treffen van energiebesparende maatregelen t.g.v. de voormalige Aloysiusschool te Zegg"ë (64e wijziging 1986) Mevrouw VERMUNT: Het C.D.A. heeft geen moeite met het voorstel als zodanig. Wel willen we terugkomen op de vergadering van de commissie welzijn op 2 december j.l. Wij vroegen ons af of het niet voorbarig was om investerin gen te plegen t.b.v. een accommodatie die volgens het advies in de V.N.G.- nota ter discussie kan komen te staan. In de commissievergadering deelde de voorzitter mede dat in Zegge gekozen is voor twee accommodaties als basisvoorziening ondanks de gegevens van het V.N.G.-rapportIndien dit vaststaat, hoeveel waarde moeten wij dan hechten aan hetgeen geadviseerd wordt in dit rapport. Wethouder SCHIJVEN: Ik ben niet voorbarig geweest met mijn uitspraak in de commissie welzijn. Het onderzoeksrapport geeft een aantal aspecten aan die onderzocht moesten worden door de heer Both. Met name wie voert het beheersbeleid, de beheersformatie, de rechtspositie en de verantwoordelijk heden van het beherend personeel en het subsidiesysteem. Dat waren de aspecten waarvoor de heer Both de opdracht heeft gekregen. Het behoort niet tot het onderzoek om na te gaan of de gebouwen per dorp wel toereikend zijn om in de behoefte te voorzien. De voormalige Aloysius school, het SEBA-gebouw, fungeert in de praktijk als een soort dependance van de Nieuwenberg. Hier is ook de peuterspeelzaal in ondergebracht. De aktiviteiten te Zegge kunnen niet geheel plaatsvinden in de Nieuwenberg. Indien vanavond het krediet gevoteerd wordt dient het besluit nog goed gekeurd te worden door G.S. Dit zal waarschijnlijk wel 4 tot 6 weken duren. De sociaal-culturele accommodaties komen in januari of februari aan de orde. Dan kan er nog over gediscussieerd worden. Bij mij staat echter vast dat het SEBA-gebouw een blijvende functie zal behouden. Hierna gaat de raad akkoord met het voorstel.

Raadsnotulen

Rucphen: december 1949-1998 | 1986 | | pagina 222