Wij merken hierbij op, dat het opstellen van een dergelijke nota en het opstellen en gelijktijdig aanbieden van de meerjafenprognose gewone dienst met de gemeentebegroting extra werkdruk zal leggen op de afdeling financiën* ONDERWERP i^Financiëlegevolger^onheffdng^Woonwagensch^ ANTWOORD: West Noord-Brabant In het hierna volgende geef ik aan hoe hoog de jaarlijkse netto-lasten zouden zijn voor de gemeente Rucphen, wanneer het woonwagenkamp te Rucphen in eigendom en beheer zou zijn van onze gemeente, dus na de opheffing van het Woonwagen schap. Hierbij wordt uitgegaan van de gegevens welke vermeld staan in de begroting 1985 van het woonwagenschap en het voorstel van het woonwagenschap tot opheffing. De personeelskosten en de administratiekosten zijn verdeeld naar rato van het aantal a. Onderhoudskosten e.d. b. Administratiekosten 20.155 65.671,— x 228.570 c. Salariskosten secretaris en be heerders 20.155 211 .189,— x 228.570 d. Kapitaallasten (rente en afschrij ving) x standplaatsen en sloopterrein (40 jaar, 8%) 10-3$ van 562.095,56 is x overige voorzieningen (5 jaar, 8%) 28% van 52.445,15 is Totaal Baten e. Ontvangst staangelden e.d. f. Vergoeding van het Rijk voor onderhoud van de standplaatsen 17.568,— 5.789,55 18.618,55 58.020,05 9.084,64 88.880,55 9.928,-- 5.768,— 15.696,— Jaarlijkse netto-lasten: 88.880,55 "/- f 15.696,— is 75.184,55 Volgens de oorspronkelijke begroting 1985 van het woonwagen schap is de bijdrage voor de gemeente Rucphen geraamd op 70.664,--. Hieruit blijkt derhalve, dat de exploitatie van het woonwagenkamp Rucphen door de gemeente zelf waar schijnlijk niet voordeliger zal zijn dan de exploitatie door het woonwagenschap,ook al omdat het grootste gedeelte (65%) van de exploitatielasten bestaat uit niet beïnvloed bare kapitaallasten. Daarnaast zal het gemeentelijk apparaat met allerlei zaken en de nodige administratieve rompslomp, waarmee thans het woonwagenschap is belast, worden gecon fronteerd.

Raadsnotulen

Rucphen: december 1949-1998 | 1986 | | pagina 146