Wij merken hierbij op, dat het opstellen van een dergelijke nota en
het opstellen en gelijktijdig aanbieden van de meerjafenprognose
gewone dienst met de gemeentebegroting extra werkdruk zal leggen
op de afdeling financiën*
ONDERWERP i^Financiëlegevolger^onheffdng^Woonwagensch^
ANTWOORD: West Noord-Brabant
In het hierna volgende geef ik aan hoe hoog de jaarlijkse
netto-lasten zouden zijn voor de gemeente Rucphen, wanneer
het woonwagenkamp te Rucphen in eigendom en beheer zou zijn
van onze gemeente, dus na de opheffing van het Woonwagen schap.
Hierbij wordt uitgegaan van de gegevens welke vermeld staan
in de begroting 1985 van het woonwagenschap en het voorstel
van het woonwagenschap tot opheffing. De personeelskosten en
de administratiekosten zijn verdeeld naar rato van het aantal
a. Onderhoudskosten e.d.
b. Administratiekosten
20.155
65.671,— x
228.570
c. Salariskosten secretaris en be
heerders
20.155
211 .189,— x
228.570
d. Kapitaallasten (rente en afschrij
ving)
x standplaatsen en sloopterrein
(40 jaar, 8%) 10-3$ van
562.095,56 is
x overige voorzieningen (5 jaar,
8%) 28% van 52.445,15 is
Totaal
Baten
e. Ontvangst staangelden e.d.
f. Vergoeding van het Rijk voor
onderhoud van de standplaatsen
17.568,—
5.789,55
18.618,55
58.020,05
9.084,64
88.880,55
9.928,--
5.768,—
15.696,—
Jaarlijkse netto-lasten:
88.880,55 "/- f 15.696,— is 75.184,55
Volgens de oorspronkelijke begroting 1985 van het woonwagen
schap is de bijdrage voor de gemeente Rucphen geraamd op
70.664,--. Hieruit blijkt derhalve, dat de exploitatie
van het woonwagenkamp Rucphen door de gemeente zelf waar
schijnlijk niet voordeliger zal zijn dan de exploitatie door
het woonwagenschap,ook al omdat het grootste gedeelte
(65%) van de exploitatielasten bestaat uit niet beïnvloed
bare kapitaallasten. Daarnaast zal het gemeentelijk apparaat
met allerlei zaken en de nodige administratieve rompslomp,
waarmee thans het woonwagenschap is belast, worden gecon
fronteerd.