6— XIV Begrotingswijzi gingen 1983. XV Behandeling van vragen ing. art, 37 R.v.O. De heer DE SMIDT: Akkoord met het voorstel. Financiëel is het gunstig, vanwege de subsidies van rijk en provincie. De heer ERMEN: Akkoord met het voorstel, temeer daar naar onze infor matie de werkelijke kosten lager uitvallen dan het krediet. Binnen de kerkdorpen Rucphen en Schijf zijn op dit moment redelijk goede oplossingen ten aanzien van de fietspaden. Kunnen een volgende keer ook de drie andere kerkdorpen in deze de nodige aandacht krijgen? Ik denk daarbij aan de verbindingen St.Willebrord-Sprundel en Rijsbergai Zundert. VOORZITTER: Antwoordend op de vragen van de heer Vissenberg wil ik het volgende mededelen. Wij zullen ook bij de provincie bepleiten om de aanleg van fietspaden langs de Vorenseindseweg en de Klein Zundert- seweg te bespoedigen. De eigendomsoverdracht van de benodigde grond voor de aanleg van het fietspad langs de Schijfse Vaartkant loopt via de ruilverkavelingscommissie. Wij weten niet of dit al gebeurd is, maar uit het feit dat de aanbesteding reeds geschied is leiden we af dat dit wel het geval is. De heer van Miert wil ik antwoorden dat het fietspad buiten de bebouw de kom wordt aangelegd en dat dan alleen de provincie verkeersmaatre gelen kan treffen. Een voorwaarde om subsidie te krijgen in het kader van de Wet Uitkering Wegen is dat het fietspad aangewezen moét worden als fietspad voor fietsers én bromfietsers. Het samengaan van fietsers en bromfietsers op het fietspad leidt - zo is het argument van de pro vincie - tot aanzienlijk minder gevaarlijke situaties dan bromfietsers en snelverkeer op éénzelfde rijbaan. Cta die reden stel ik dan ook voor dit punt niet meer in de verkeers- commissie te brengen. Ten aanzien van de vraag van de heer Ermen wil ik stellen dat ons Col lege alle aandacht heeft voor eventuele aanleg van fietspaden tussen Sprundel en St.Willebrord, en tussen Sprundel en Rijsbergen en Zundert. Maar bij de aanleg van het fietspad langs de Schijfse Vaartkant liggen de financiële voorwaarden gunstiger, want in het kader van de ruil verkaveling Nispen-Schijf leveren rijk en provincie een financiële bij drage. Onze gemeente had dit alleen financiëel waarschijnlijk niet aan gekund. Als deze voorwaarden zich in andere gevallen ook voordoen zullen wij ook dan adekwaat reageren, aldus de voorzitter. Vervolgens stemde de raad in met het voorstel. Voorstel tot vaststelling van begrotingswijzigingen 1985: - 36 wijziging 1983: krediet stencilduplicator Maria Gorettisdool (waarvoor de raad op 28 juni 1983 reeds medewer- king verleende) - 37 wijziging 1983: krediet vermenigvuldigingsapparatuur Mariaschool Sprundel (waarvoor de raad op 28 .juni 1983 mede- werking verleende) - 38 wijziging 1983: krediet diaprojector Maria Gorettischool St.Willem brord. Zonder verdere discussie verklaarde de raad zich akkoord met dit voor stel. Behandeling van eventuele vragen, gesteld ingevolge artikel 37 van het reglement van orde voor de raadsvergaderingen Bushalte Kerkeheidestraat De heer VAJM GiW-uEKEJM: Is net mogelijk nabij het Ijspaleis in de Rucphen- sebaan een bushalte te plaatsen? Degenen die nu naar het industrieter rein bij de Lange Hei en Korte Hei per B.B.A._bus willen gaan moeten uitstappen bij de bushalte Baartmans of bij de bushalte nabij de huis houdschool te Sprundel. Dan is de afstand naar genoemd industrieter rein niet gering. Uit goede bron hebben wy vernomen dat de B.B.A. hier geen tegenstander van zal zijn. Door elders overbodig materiaal te verplaatsen zijn de kosten ook niet hoog.

Raadsnotulen

Rucphen: december 1949-1998 | 1983 | | pagina 86