R^Sïï™lcS- rdr aPart behfldeld* We behandelen nu eerst punt 7.a Raadslid JACOBS: Wy stemmen geheel in met Uw voorstel. Verder vernemen CeVdi^r1^ordenüig) reaiiserin® d6 Raadslid JASPERS: Een bedrag van ƒ400.000, voor een dergelijk onder zoek is veel te hoog. Wat voor werk wordt voor dit bedrag geleverd door wie en welk resultaat verwacht men? W« zijn in onze gemeente nóg voor jaren gesteld -hoewel de heer Schijven dit tegenspreekt-, want de ftortnvoorSd kenkSHe "!aren 8616(1611 n°e V6el k°sten gemaakt om de vuil- komeï Z komende jaren veilig te stellen. Wanneer dit in de toe komst nodig mocht zyn kunnen wij in onze gemeente zelf nog wel een stort- zullen l?ien; Dat h6bb6n,wli 1™ers alt«d al gekund. Naar onze mening kosten van een dergelijk onderzoek ten laste komen van de ge- W^mne^5*- a ?-!Zakken al dUUr S6"06» voor onze ">ensen. Wy moeten in deze tyd van bezuinigingen niet zomaar meedoen met ge- !nde™ r ni6t lamn6n 6n °P een of andere manief de andere gemeenten erby willen betrekken om voor hen gedeeltelijk de las- d«jmHe+ fm !tal6n* 0f ls h6t dat een amftenaar ïït Roosen machine die^"^?^ Z°rg6n de ^rbrandings- !j+ 11 moment op springen staat vanwege het grote verlies dat wordt geleden, op deze manier rendabel wordt gemaakt? Daarom zijn wy tegen dit voorstel, aldus raadslid Jaspers. f^aaKX' baarom zvn handeld? JAC0BS: W°rd6n de ^dapunten 7.a en 7.b samen of apart be- en San'S-in h0?verre de raadsleden betrokken blijven bij de vorderingen Rucnhen^ ?™lnSóa^de m06t<m vaststellen welk standpunt de u a afgevaardigden te zijner tijd in zullen nemen. den ^nui^het^Stre f felde vxa«en ik het volgende antwoor- de ótlS^oven een v-^WeS reeds °V6rleg *et Gedeputeer- f OV6r ?6n bijdrage in de onderzoekskosten. Dat heeft geleid inV toezegging van Gedeputeerde Staten om 20% te zullen bMragen in de redelijk gemaakte kosten. omragen voo^t>iJ+rder ^1fen.dat kostenelementen uit het onderzoek nodig zijn voor het provinciaal afvalstoffenplan dan kan met Gedeputeerde Ste? toren°SIm^e^n?eld Tf?611 °V6r 6611 biidra8® van 80% in die kostenfac- hoort'tot^de^taak ^de^rcX^ Pr°Vi"6i6al ^toffenplan be- Als daarvoor dan gebruik gemaakt kón worden van gegevens die op kos- he? ISrÏerneLbdeS°koste"" dat ^l6ld^ S®ven tot 5£ gerealiseerd ^ST ^k S?s8~ze^v h161!6?.™1'1111® °P pagina 2 bovenaan. Daar wordt 6n van de de®ln«"ende gemeenten aan de ateliers betrekkii^heeftt 8,d"lt8 de Van d6 ™ag" Als aanvulling op hetgeen daarover in het voorliggende voorstel staat geschreven kan daar nog het volgende over gezegd ^rden. Wby moÏÏ ZZtfZ g°fd bedaoht ™rden hiermee vooruit gelopÓn wordï öp nadere voorstellen van het Streekgewest. Er bestaandrie alternatieven voor de besluitvorming over de lokatie- keuze, variërend van 'niet vergaand" tot "vergaand" met zoals vaak een tussenoplossing". Voor zover thans vast te stellen valt gaat de Ir 6» Streekgewest uit naar de "tussenoplossing". Dat is In h uiteindelijk Gedeputeerde Staten met toepassing b beschikbare juridische instrumentarium (gebaseerd op de Afval- zouden 6611 g6m66nt6n d6 lokati6~ Overleg tussen het Streekgewest en de provincie heeft geleerd dat Ge- ieputeerde Staten bereid zijn een rol te spelen by de bSluitvorSng?

Raadsnotulen

Rucphen: december 1949-1998 | 1982 | | pagina 20