in X7 Vaststelling be grotingswijzigin gen. de problemen komen, zoals andere gemeenten, vanwege een verkeerde schatting. Wy voeren ten aanzien van alle tarieven een zeer redelijk beleid en leggen geen onnodige lasten op de schouders van onze burgers. De onroerend—goedbelasting wordt hier zeker niet als sluitpost van de begroting gebruikt. Zoals bekend hebben wij nog 2,6 miljoen in onze belastingen aan onbenutte capaciteit. Zolang wij het oppervlakte tarief kunnen handhaven zullen we dat zeker doen, omdat wy dat het meest objectieve systeem voor onze burgers vinden. Er zijn minder discussies en minder bezwaarschriften, aldus de voorzitter. De heer GABRIELSDe mensen zitten hier al met een huur van ƒ400, a. ƒ500, VOORZITTER: Onze gemeente kent 65% eigenwoningen; een aanzienlyk gro ter aantal derhalve dan in andere gemeenten. Het gaat hier dus lang niet alleen om huurders van woningen. De heer ERMEN: Wanneer is het mogelyk aan te geven wanneer de definitie- ve tarieven gehanteerd gaan worden? VOORZITTER: Dat is mogelijk in de loop van 1985* Dank trouwens aan de ambtenaren van de afdeling Financiën voor deze voortreffelijke en hel dere nota. Hierna gaf de raad zijn fiat aan het voorstel. Voorstel tot vaststelling van begrotingswijzigingen: - 55 wijziging 1982 (algemene dienst") en 8 wijziging 1982 (grondbedrijf); krediet voor de bouw van 10 wonigwetwoningen. Zonder verdere discussie verklaarde de raad zich akkoord met het voor stel.

Raadsnotulen

Rucphen: december 1949-1998 | 1982 | | pagina 141