in
X7 Vaststelling be
grotingswijzigin
gen.
de problemen komen, zoals andere gemeenten, vanwege een verkeerde
schatting.
Wy voeren ten aanzien van alle tarieven een zeer redelijk beleid en
leggen geen onnodige lasten op de schouders van onze burgers. De
onroerend—goedbelasting wordt hier zeker niet als sluitpost van de
begroting gebruikt. Zoals bekend hebben wij nog 2,6 miljoen in onze
belastingen aan onbenutte capaciteit.
Zolang wij het oppervlakte tarief kunnen handhaven zullen we dat zeker
doen, omdat wy dat het meest objectieve systeem voor onze burgers
vinden. Er zijn minder discussies en minder bezwaarschriften, aldus de
voorzitter.
De heer GABRIELSDe mensen zitten hier al met een huur van ƒ400,
a. ƒ500,
VOORZITTER: Onze gemeente kent 65% eigenwoningen; een aanzienlyk gro
ter aantal derhalve dan in andere gemeenten. Het gaat hier dus lang
niet alleen om huurders van woningen.
De heer ERMEN: Wanneer is het mogelyk aan te geven wanneer de definitie-
ve tarieven gehanteerd gaan worden?
VOORZITTER: Dat is mogelijk in de loop van 1985* Dank trouwens aan de
ambtenaren van de afdeling Financiën voor deze voortreffelijke en hel
dere nota.
Hierna gaf de raad zijn fiat aan het voorstel.
Voorstel tot vaststelling van begrotingswijzigingen:
- 55 wijziging 1982 (algemene dienst") en 8 wijziging 1982 (grondbedrijf);
krediet voor de bouw van 10 wonigwetwoningen.
Zonder verdere discussie verklaarde de raad zich akkoord met het voor
stel.