- 11 - De voorzitter Ja, dat is allemaal waar. Maar ik denk ook dat het aan de andere kant zo is dat op het ene moment ga je het traject in en daarvan is onderdeel de vast stelling van het bestemmingsplan. Ik denk dat niet gezegd kan worden dat hier niet correct en consentieus is gehandeld, daar zullen natuurlijk altijd opmerkingen zijn. Daar geldt ook een procedure voor als daar be zwaren tegen ingebracht worden. Dat traject is gelopen. Je kunt niet einde loos door blijven gaan. Ik zou met name toch ook met klem ook willen aan dringen om deze zaak nog niet langer op termijn te stellen, want ik denk dat dat niet de zaak dient. Ik denk dat alle elementen -en de commissie Beroep en Bezwaar heeft daar ook naar gekeken- de elementen zijn inge bracht. Ja, dan kunnen natuurlijk staande deze raadsbehandeling nieuwe elementen in komen maar dan moet de raad zich daar maar over uitspreken. DhrvdBemd Mijn persoonlijke mening is de doelstelling onderschrijven en het verdere traject gewoon op korte termijn en in goed overleg met de bewoners afron den. Ik garandeer gewoon dat we daar uitkomen. Ik vind dat we elkaar dan de gelegenheid moeten geven om daar uit te komen. DhrBourdrez Ik wil toch even teruggrijpen naar de vorige commissievergadering, waarin de bezwaarschriften aan de orde zijn geweest. Daarin is nadrukkelijk van uw kant gezegd, 'we zullen advies vragen aan de brandweercommandant.' Maar dan mag ik toch verwachten dat dat advies goed en degelijk onderbouwd is, over tuigend is. Ik heb zo het gevoel, want het was eerst 3 1/2 en toen is er een voorstel gekomen van 7 1/2, nou ja, dan maken we er 5 1/2 van. Maar dat is dan natuurlijk geen motivering. Dat is helemaal niets. Dat is een deel som, 3 1/2 en 7 1/2 11 1/2, dat deel je door 2 en dan heb je 5 1/2. Maar daarmee krijg je niet 2 auto's of 2 brede wagens gepasseerd. Daar gaat het om. Als er nou altijd op een ieder willekeurig moment dat dat zou moeten zijn. Altijd moeten we twee wagens, grote vrachtwagens moeten elkaar pas seren. Want het staat in die en die verordening, want anders brandt het hele Oekelsbos 1,2,3, af. Maar dan zeg ik, geeft u mij een stuk motivering. Waar vind ik terug dat het moet en als het niet moet dan moeten we een andere oplossing vinden om zo min mogelijk van die natuur daar te bescha digen. We zien toch ook in de Bergen, het is toch niet een verhaaltje. Je kunt het toch iedere vakantie waarnemen. Er zijn honderden meters waar maar eenrichtingsverkeer mogelijk is en hier en daar zijn er nog uitsparingen. De mensen willen meewerken, dat is mij toegezegd, om daar ook uitsparingen te maken. Dan moeten we niet het spelletje spelen, het mag niet van Jantje, het mag niet Pietje, dus komt er niets van terecht. Daar moet je ook rede lijk zaken mee doen. Ik geloof dat als je met die mensen gaat praten en zegt om de zoveel meter moet er een uitsparing zijn, dan komt hij er. Maar dan wordt er een heleboel bewaard. Maar dit advies is niet goed. U weet, de helft van de commissie was het er al niet mee eens. Er staat zelfs in, 'de commissie heeft ingestemd met een wegbreedte van 3 1/2 meter.Daar hebben we mee ingestemd. Nu komt er 5 1/2 uit maar niet goed gemotiveerd. Dan hebben wij toch het volste recht om te zeggen, dit houden wij aan. Het be lang is veel te groot. Het belang ook van de mensen daar. Nou moet u ons dat niet door de keel proberen te stouwen van er moet nu een beslissing komen. Nee, dit is niet goed onderbouwd. Daar zitten wij op te wachten. Noch van die 3%. Het zal dan wel zo zijn.

Raadsnotulen

Rijsbergen: 1940-1996 | 1994 | | pagina 11