- - - 44 - naast kijk ik ook even naar datgene wat afgesproken is. Er wordt gesproken over een vergoeding die betaald wordt van f 55.000,en ik haal hem toch weer even aan. Als je namelijk de overeenkomst erover leest. Er worden een heleboel getallen genoemd en er zit ook een tegenstrijdigheid in. In de eer ste plaats staat er ergens, ik meen de eerste of de tweede pagina van de overeenkomst, dat de kosten die gemaakt moeten worden om het een bedrijf van te maken, het ombouwen en noem maar op, voor kosten zijn voor de rekening van de ondernemer. Verderop vind ik een post van f 55.000,-- die nagenoeg met dezelfde omschrijving en dan staat er een bedrag bij. Ik heb in de com missievergadering toen al gevraagd, is het dan soms zo dat het dan te maken heeft met de maatregelen die genomen moeten worden voor het voldoen aan de hinderwetvergunning die de ondernemer aan moet vragen. Volgens de informatie die ik van U gekregen heb, dat hij die op dit moment ook niet heeft. Hij had hem dus nu hier aan moeten vragen en daar dan ook aan moeten vragen dus ik vraag me af waarom de gemeente dan dat bedrag van f 4500,voor het aanvra gen van een hinderwetvergunning zou moeten betalen. Het is gewoon een zaak die iedereen in Rijsbergen die hinderwetplichtig is, gewoon die kosten voor zijn rekening moet nemen. Die f 55.000,in de stukken die ter inzage la gen, wordt gemeld dat er een specificatie was, het staat er letterlijk zo in, zie bijgevoegde specificatie, nou ik heb gezocht en nog eens een keer ge zocht. Waarschijnlijk is hij ergens anders, op een ander locatie maar hij zat er in ieder geval niet bij. Ik ben 2 keer geweest, ik heb er 2 keer naar gekeken, hij lag er op dat moment niet in. Ik heb de moeite genomen om er nog eens naar te vragen om dan even een kopietje te geven. Het wordt een beetje vervelend, ik vind het zelf ook vervelend dat ik er steeds om moet vragen. Het is doorgegeven aan de betreffende wethouder en ik heb geen briefje gehad. Op zijn minst had U dat even kunnen doen. De één zegt dat hij het wel gezien heeft, nou ik heb het niet gezien. Ik ben er 2 keer voor ge weest, ik ben nog een keer teruggegaan. Het is niet aanwezig en er zitten een heleboel vragen aan. Ik weet niet waar die f 55.000,voor gegeven wordt. Het feit dat men verhuiskosten voor rekening neemt van de gemeente, dat heb ik geen problemen mee dat vind ik op zich een normale zaak. De ander zaken dat zijn gewoon zakelijke beslissingen. Dat is een ondernemer die wordt geacht ook zakelijk te denken. Dat doet deze ondernemer ook. Die zal het zakelijke wel degelijk goed inschatten en ik vind de informatie die we nu hebben, die f 55.000,-- toch eigenlijk een beetje ongepast. Het lijkt er zelfs op dat we sinterklaas aan het spelen zijn. Het is het goed recht van de ondernemer maar ik zit op dit moment niet voor de ondernemer, we moeten kijken vanuit de gemeente. Ik vind het toch wel een beetje dun. Ik denk dat ik op dit moment in eerste instantie door mijn vragen heen ben. Ja, dat wa ren de vragen in eerste instantie. De voorzitter Ik heb het dossier erop nageslagen maar ik denk dat ik er dan mogelijk over heen kijk maar hier wordt alleen maar gesproken over koopovereenkomst maar waar U zegt onteigening. Hier ligt alleen voor de koopovereenkomst. Die is per fax binnengekomen op 18-11-1992, daar staat koopovereenkomst. Ik kan er overheen kijken maar in ieder geval, hoe het dan ook is, om elk misverstand weg te nemen. Het gaat niet om onteigening, het gaat om een koopovereenkomst en niet onteigening. Maar we zullen het nog een keer na laten speuren, ik kan het zo niet terugvinden. Dus dat probleem is opgelost. Dhr. Bourdrez Dat wordt opgelost. Ik heb het ook gelezen. Er staat onteigening van de stukken. Ik meen boven het aanvullende taxatierapport van Links bovenin staat onteigening. boven één Hereijgers

Raadsnotulen

Rijsbergen: 1940-1996 | 1993 | | pagina 44