- 8 - Het personeel is 's middags om 2 uur al geïnformeerd. U heeft nog niet de beleefdheid in acht genomen om ons 1s ochtends even te waarschuwen of een dag van te voren dat en dat staat ons te wachten, zijn jullie geïnteresseerd, kom luisteren of kom kijken. We hebben het uit de pers en van de radio moeten vernemen. De informatie is in- intriest. De voorzitter Ik protesteer toch tegen deze gang van zaken. Voor zover mij bekend is de fax 's middags om 14.00 is het tweede stuk binnen gerold. Ik heb toen verzocht om de stukken onmiddelijk te vermeerderen en ter beschikking te stellen ook van de raadsleden. Ik heb begrepen dat de raadsleden gebeld zijn met de mededeling, u zegt het zelf, dat de stukken er zijn. Dus er is u wel degelijk correct geïnformeerd over hoe en wat en dat wij ook het personeel al direct hebben geïnformeerd. Ik denk dat dat als werkgever toch geen verbazing wekt, want die mensen betrof het, denk ik, evenzeer. Dat u zegt van ja het was bekend, als u nou werkelijk goed citeert en beschikt over informatie dan weet u dat het 3 dagen heeft geduurd voordat uiteindelijk het voorstel naar buiten is gekomen en zelfs donderdag en vrijdagochtend wij nog wisten dat wellicht, blijkens onze informatie want er is voortdurend contact geweest met het provinciehuis, dat wellicht op vrijdag zou kunnen verschijnen. Er is geen enkele zekerheid over geweest. DhrBourdrez Dan is uw informatie slechter dan die van mijwant ik heb donderdag de griffier aan de telefoon gehand en die heeft me zeer nadrukkelijk gesteld dat de volgende ochtend -en dat is uitgelopen- tussen 08.30 uur en 09.30 uur diverse faxen de deur uit zouden gaan. Dat is inderdaad uitgelopen tot ongeveer 13.00 of 14.00 uur maar deze man heeft me duidelijk uitvoerig wel toegerust mij de nodige informatie verschaft. Die heb ik niet van mijn eigen college gehad en als je ons dan vergelijkt met het personeel. Natuurlijk is het personeel belanghebbende maar u vergeet dat wij het bestuur uitmaken. Ik neem aan dat allereerst het bestuur wordt geïnformeerd en daarna de personele betrokkenen. De gang van zaken nu dat je een telefoontje krijgt van meneer komt u uw stukken even ophalen. Het is absurd. Het is niet te geloven. De voorzitter Zo doet u het voorkomen of dat dat voor deze ene keer was. De gewoonte is dat u altijd uw stukken op moet komen halen. Alleen we zijn zo correct geweest om u te informeren dat er stukken beschikbaar waren waarvan wij dachten dat die van belang waren. DhrBourdrez Ik geloof dat we helemaal de verkeerde toer op gaan. Wij hebben een correcte afspraak gemaakt als gebaar naar de gemeenteWe hebben dagen meegemaakt dat 2x de bode aan huis kwam en dat er dan 3 of 4 couverten de volgende ochtend in de bus lagen. Toen hebben we gezegd doe dan mandjes. Zet er bakjes weg dan zullen we eruit halen op het gemeentehuis. Service naar u toe. Maar vrijdags 1 of 2x in de week moet het opgestuurd worden. Alleen het laatste doen we niet meer. Wij moeten postbode voor onze eigen zaakjes spelen. Dit is toch te gek om over te praten. De voorzitter Ik denk dat deze discussie naar een niveau zakt wat niet correct is en wat naar buitentoe iets uitstraald wat niet in overeenstemming is wat normaliter hier op bestuurlijk niveau gebeurd.

Raadsnotulen

Rijsbergen: 1940-1996 | 1993 | | pagina 120