- 8 -
Het personeel is 's middags om 2 uur al geïnformeerd. U heeft nog niet de
beleefdheid in acht genomen om ons 1s ochtends even te waarschuwen of een
dag van te voren dat en dat staat ons te wachten, zijn jullie
geïnteresseerd, kom luisteren of kom kijken. We hebben het uit de pers en
van de radio moeten vernemen. De informatie is in- intriest.
De voorzitter
Ik protesteer toch tegen deze gang van zaken. Voor zover mij bekend is de
fax 's middags om 14.00 is het tweede stuk binnen gerold. Ik heb toen
verzocht om de stukken onmiddelijk te vermeerderen en ter beschikking te
stellen ook van de raadsleden. Ik heb begrepen dat de raadsleden gebeld zijn
met de mededeling, u zegt het zelf, dat de stukken er zijn. Dus er is u wel
degelijk correct geïnformeerd over hoe en wat en dat wij ook het personeel
al direct hebben geïnformeerd. Ik denk dat dat als werkgever toch geen
verbazing wekt, want die mensen betrof het, denk ik, evenzeer. Dat u zegt
van ja het was bekend, als u nou werkelijk goed citeert en beschikt over
informatie dan weet u dat het 3 dagen heeft geduurd voordat uiteindelijk het
voorstel naar buiten is gekomen en zelfs donderdag en vrijdagochtend wij nog
wisten dat wellicht, blijkens onze informatie want er is voortdurend contact
geweest met het provinciehuis, dat wellicht op vrijdag zou kunnen
verschijnen. Er is geen enkele zekerheid over geweest.
DhrBourdrez
Dan is uw informatie slechter dan die van mijwant ik heb donderdag de
griffier aan de telefoon gehand en die heeft me zeer nadrukkelijk gesteld
dat de volgende ochtend -en dat is uitgelopen- tussen 08.30 uur en 09.30 uur
diverse faxen de deur uit zouden gaan. Dat is inderdaad uitgelopen tot
ongeveer 13.00 of 14.00 uur maar deze man heeft me duidelijk uitvoerig wel
toegerust mij de nodige informatie verschaft. Die heb ik niet van mijn eigen
college gehad en als je ons dan vergelijkt met het personeel. Natuurlijk is
het personeel belanghebbende maar u vergeet dat wij het bestuur uitmaken. Ik
neem aan dat allereerst het bestuur wordt geïnformeerd en daarna de
personele betrokkenen. De gang van zaken nu dat je een telefoontje krijgt
van meneer komt u uw stukken even ophalen. Het is absurd. Het is niet te
geloven.
De voorzitter
Zo doet u het voorkomen of dat dat voor deze ene keer was. De gewoonte is
dat u altijd uw stukken op moet komen halen. Alleen we zijn zo correct
geweest om u te informeren dat er stukken beschikbaar waren waarvan wij
dachten dat die van belang waren.
DhrBourdrez
Ik geloof dat we helemaal de verkeerde toer op gaan. Wij hebben een correcte
afspraak gemaakt als gebaar naar de gemeenteWe hebben dagen meegemaakt dat
2x de bode aan huis kwam en dat er dan 3 of 4 couverten de volgende ochtend
in de bus lagen. Toen hebben we gezegd doe dan mandjes. Zet er bakjes weg
dan zullen we eruit halen op het gemeentehuis. Service naar u toe. Maar
vrijdags 1 of 2x in de week moet het opgestuurd worden. Alleen het laatste
doen we niet meer. Wij moeten postbode voor onze eigen zaakjes spelen. Dit
is toch te gek om over te praten.
De voorzitter
Ik denk dat deze discussie naar een niveau zakt wat niet correct is en wat
naar buitentoe iets uitstraald wat niet in overeenstemming is wat normaliter
hier op bestuurlijk niveau gebeurd.