b napo-rs as nsbuorl itojf is not raoissb ierf ano IssJ .ai aiJaviboai aM xaw
dad ten nabuorf n-vi rid nanaldoxq 1 - v bi i jsirto aaxJ/bnoo is xabno aw
009019 ft 3D ifib huo sq i ;iu£xss£} U .3 :.r nsl i as v >v j3#3-3<]d
J s i aul t nav i i
bos lifisbn v a jetas sb xabn© zsbis joi dan p <a jfoxqaag evsidi loq dad dassti
abxow isovap :dls nwC rfsxq zap Isidiaoi na"3 .btuo fag Jein ai dsb nam
dialiad dsb d>W .d&xow bpasap sp ifloxssb lab .layps". daln pon I iw tsb ibsüi
q dad aw saanasw napnaxd nabsrW{;Hx90ia a£§Jtonx»tii ai ano aw dab t-*s ftlaab
dnsw nslq nsv dain ddoa nsb aw nfcis dsb nf nadfil nssp aol 3aid jCsqnse nsv
sb daw aub n ;paxbad oioom aoCtilissI; Is dni: >5 dio qo dlssdad qadoanaaotsp
."adsslq »b qo a&q" nags ;s ruvs pon dood jw nadaom diasdad
ab ni dsb navapnss liw dfilobiub rd dsb dpas blavdalfl xdO
napnsli faq300 flfi/ naiswsad ab piiaovdiu j ia£ II xoov gnix spiavaia^i wioo
•nisxavo ddoax ab*ada gon ano fid nssde naiswsad alcj .gn'rxaosgravaiaa/raioo
asuada j'd&Xol ab ievo aiaauosib alatfna ciaap loo Mots so I riH
s ai dois qo dsqnsr. nsv nslq d»H .Jlsqass nsv nslq dad xsan pux.d dssg t«W
naa nsv napidaav dad dod dbial Msqnss nsv nstq d i nusIIA .nslq giddosaq
ibnsV .m Xdoxq ano ion on il tsG .aidsdol as- qo nx axn ad na v i iba J Xsaxfol
ain 86w dsb dnsw xabuoddow ab nsv pnibtoowdnsad b qo pox ad isva J mod [xb
sbw xsja4 .nalsri nanmuf uos diolasdapaibiaiadxoov dari dio pninnupxa/pains.
labxasm ab o I ai so »b q j~- wl ii nava on
rbaf'ov isO .bnadaxapaod .afdsdol asAö -il'.j
nbi -.i d >n xssdl: f ,0d aib 1 p- »p no d na j Mi
.bnadadno sad ai dsi .nadd -ri bxoaiapbaop iavo diolaad
»psd sqqsd o:> xavo sani.Ii
qO .pnidoxpod sa pninadst aiaaiforaoo >b ns. doo xssm naob sd BtJiils »pt
•naddod dain vnïmmatsax
- 14 -
De lokatie keuze dat is een gepasseerd station. De meerderheid van de raad
heeft daarover beslist. Moet men dan niet, dat gewoon als een gegeven
aannemende, verder gaan praten aan de uitvoering daarvan en je aandacht
richten op het plan van aanpak? Of moet men dan zeggen het plan is prima
maar het kan niet want het zou leiden tot een doel waar we niet voor zijn.
Hij heeft daar wat moeite mee. Je zou jezelf dan toch enorme beperkingen
opleggen want je zou dan in het vervolgtraject ook niet meer mee kunnen
praten over zaken, omdat je met het eerste punt als niet akkoord gaat. Hij
heeft daar moeite mee.
Hij denkt toch als de meerderheid van de raad een besluit genomen heeft, dat
men toch als raadslid volledig het verdere traject voor 100% moet meewerken.
En dat men dan toch je best moet doen om eruit te halen wat er inzit. We
moeten allemaal weieens iets slikken wat we liever niet zouden doen. Maar
als het eenmaal zo besloten is, dan moet men toch positief door. Dan kan men
toch niet bij het begin blijven steken. Daarmee zou je zelf enorm veel
beperkingen opleggen.
Dhr. Rietveld zegt dat het in veel gevallen zo geweest is dat op het
moment dat de meerderheid besloten had, ook ten opzichte van plannen waar
wij niet helemaal achter stonden, dat we daarna gewoon positief meegewerkt
hebben. We komen op een gegeven moment altijd een situatie tegen dat we
zeggen dat er dusdanige grote bezwaren aan zitten, dat op het moment dat het
wederom aan de orde komt en verdere uitwerking, dat we zeggen dat de
bezwaren die we eerder hebben geüit, dermate zwaar wegen dat we dus niet
akkoord kunnen gaan. Het neemt overigens niet weg, dat op het moment dat de
raad in meerderheid besluit om de plannen door te zetten, dat in het vervolg
traject nogmaals over plan van aanpak zullen praten, men uiteraard van ons
een positieve inbreng zal krijgen bij het verder ontwikkelen van het plan
van aanpak. Voor hem is het pas zo, dat definitief gekozen is voor de
locatie, op het moment dat het plan van aanpak geaccepteerd is door de raad.
Het voorbereidingsbesluit is geaccepteerd en de gronden zijn aangekocht
zoals hier verwoord in het raadsbesluit.
Dhr. Jochems zegt dat hij in eerste instantie al geprobeerd heeft om de
raad op één lijn te krijgen. Hij begrijpt dat dit vanavond niet lukt.
Hij zou daarom voor willen stellen, voordat hij antwoord gaat geven, om de
punten 6,7 en 8 van de raadsagenda aan te houden omdat hij nader beraad
wenst met de afdeling.
De voorzitter deelt mede dat de punten 6,7 en 8 van de agenda zijn
afgevoerd.
9. VOORSTEL MET BETREKKING TOT HET AANVRAGEN VAN EEN VERKLARING VAN GEEN
BEZWAAR BIJ GEDEPUTEERDE STATEN ALS BEDOELD IN ARTIKEL 19 EN 46, LID 8
VAN DE WET OP DE RUIMTELIJKE ORDENING T.B.V. HET PLAN DE LEIJAKKER.
(BIJLAGE 13)
Zonder beraadslaging of hoofdelijke stemming wordt besloten conform het
voorstel van burgemeester en wethouders.
10. VOORSTEL TOT HET VASTSTELLEN VAN DE 3e BEGROTINGSWIJZIGING ALGEMENE
DIENST 1992.
(BIJLAGE 14)
DhrVan de Sande zegt dat hij het prettig vindt te mogen constateren dat
we nog niet zo lang na de algemene beschouwingen nu al met een batig saldo
komen te zitten na wat wijzigingen in de begroting. Na dat er erg veel
1 i I i j
bisaps! iap dais si ossxi