- 12 - is uw college bereid maatregelen te treffen in elk geval tijdens het werk in uitvoering alles eraan te doen om overlast tot een minimum te beperken en is uw college ook bereid de tips die gegeven zijn met betrekking tot het onaantrekkelijk maken van doorgaand verkeer in de toekomst, want het betreft toch een belangrijk stuk infrastructurele werken, die nu aan de orde zijn bij die aanlegvergunning en waarvan gezegd moet worden dat dat in de toekomst moeilijk terug te draaien is. Maar is uw college in elk geval bereid om ten aanzien daarvan dusdanige maatregelen te treffen dat inderdaad ook in de toekomst het zo onaantrekkelijk mogelijk is om het doorgaande verkeer daaruit dat gebied te weren. Dit zijn voorlopig de vragen die ons naar boven geborreld kwamen evenals de vraag die in het verleden nooit aan de orde geweest is, maar bij het werk in uitvoering is gesproken over het aanleggen van een bruggetje over de Leijloop. Ik denk dat daarover ook het Waterschap in gekend zal moeten worden. Daar is in het verleden niet over gesproken. Maar als u mij daar een schriftelijk antwoord op kan geven, dan ben ik en met mij onze fractie daarmee op dit moment tevreden en in elk geval is het zo dat de wijze waarop het raadsvoorstel in elkaar gedraaid is; daarvan distantiëren wij ons, want wij zeggen toch, dat er belangrijk verschil in benadering is gebeurd naar de diverse raadsleden en raadsfracties toe en daarover zal u dan ook een voorstel bereiken naar de commissie van Bestuurlijke Aangelegenheden om daar nog eens een keer over gedachten wisselen over wat er nu eigenlijk gedelegeerd is en hoe dat de raadsfracties en voorzitters bij elkaar geroepen dienen te worden en hoe dat die met elkaar omgaan. De voorzitter Nog andere leden van de raad? Dhr. Rietveld Ja, toch een aantal opmerkingen hierover. De meeste opmerkingen heeft overi gens mevr. van de Bemd al gemaakt. Voor het grootste gedeelte kan ik mij hierbij inderdaad aansluiten. Ik moet inderdaad wel constateren dat er zeer voortvarend te werk gegaan wordt. Op het moment dat ons een voorstel be reikt, is tevens al bekend dat mensen de beslissing naar de raad toe willen halen. Blijkbaar dus dat een aantal mensen al besloten hadden om daar de ar tikel 19-procedure via de raad te laten lopen, zelfs voordat wij daar maar enige inzage in hadden. Wat ook opvallend is (dhr. van de Rijzen haalde dat net aan), dat voor de duidelijkheid dat gedaan is in geval van artikel 19-procedure. We hebben natuurlijk ook al een bouwvergunning gehad en toen was blijkbaar die duidelijkheid minder nodig, althans vanuit de kant van de coalitie. Toen hebben we dus de oppositie (in dit geval) maar de beslissing van de raad gelaten. Ik wil dat toch even kwijt. Even naar de bezwaarprocedu re toe; Ik wil daar inderdaad graag even wat toelichting op. De mensen hebben inderdaad bezwaren ingediend. Blijkbaar is wat procedures in gang gezet bij de raad van State. Er zijn kosten gemaakt. Dan sluit ik mij aan bij de vorige opmerking en de vraag van mevr. van den Bemd, wat wij daaraan gaan doen. Blijven de huidige bezwaren nog steeds bestaan; moeten de mensen opnieuw bezwaarschriften in gaan dienen; geldt deze aanlegvergunning inder daad alleen maar voor de bestemmingsplannen Buitengebied. Of zijn er soms no9 andere bestemmingsplannen waar dit ook voor geldt. En ook over het be stemmingsverkeer: ik zou er toch sterk voor pleiten om dit buiten de Lagu.i- ensebaan om te leiden omdat met name toch al meerdere malen sprake is geweest van angst bij de mensen dat er zo en zo al een toename van de ver- dezeSlntenS^te^t 23P'*-aatsv;'-nc^enIn ieder geval bij het verrichten van al ze werkzaamheden; bouwverkeer. Zou dit verkeer via een andere route omge leid kunnen worden.

Raadsnotulen

Rijsbergen: 1940-1996 | 1992 | | pagina 12