- 37 -
wil niet zeggen dat men bij de opzet van een structuur of wegprofiel
van St. Bavostraat - Kerkakkerstraat daar al niet naar kijkt, maar de
definitieve oplossing voor verkeerscirculaties in zijn algemeenheid
voor het hele gebied van de bebouwde kom, komt op het later moment nog
aan de orde.
Dhrvan de Sande
Dat zijn 2 zaken, het verkeerscirculatieplan t.a.v. de doorstroming St.
Bavostraat wat meneer Verschueren bedoelde, en wat hij stelt is het
woongebied richting St. Bavostraat. Hij wil de voorzitter even
ondersteunen dat we dat toch mee moeten nemen in de verdere beoordeling
en analysering, ook qua financiën zoals de heer Bourdrez gesteld heeft.
U stelt wel dat is niet te doen op dit moment. Als men een behoorlijk
projectbureau en ontwerpbureau aan deze zaak zet met inplanning en
plaatjes en dit moet er weg en dat zal er gebeuren, dan is er een grote
raming te maken van kostenanalyseringEn in welke fase je dat kunt
doen, dat moet tot de mogelijkheden behoren. Dan hebben we ook een
inzicht in het faseplan. Doen we er 2,3,4 of 5 jaar over en welk
gedeelte willen we eerst hebben. Dan kan men richting onderneming deze
zaak ook duidelijk brengen, en ook richting raad.
De voorzitter:
dan moet men toch eerst een plan hebben voordat men kan gaan beoordelen
in hoeveel tijd men iets kan realiseren, gelet op kosten en op de
mogelijkheden. We zitten nog helemaal in dat voorbereidingsproces. Laat
ons nu stap voor stap naar een eindplan toe gaan, zodat men op elk stap
die men gaat maken, en dat zal bij de volgende stappen heel concreet
gaan gebeuren, kan beoordelen of men nog bij moet sturen op de
oorspronkelijke uitgangspunten. Dat is de bedoeling.
Dhrvan de Sande
als we met één of ander bureau verder gaan, dan is het voor ons van
belang om de financiële analyse op tafel te krijgen. Een roep en
verlangen van heel de raad richting college als randvoorwaarde.
De raad gaat akkoord met het voorstel van burgemeester en wethouders.
17. VOORSTEL TOT HET BESCHIKBAAR STELLEN VAN EEN KREDIET VOOR
HËRINRICHTINGSKOSTEN 10 BEJAARDENWONINGEN PR.BERNHARDSTRAAT
ONDER VASTSTELLING VAN DE 3e WIJZIGING VAN DE BEGROTING ALGEMENE
DIENST 1991 EN DE le WIJZIGING VAN HET WONINGBEDRIJF 1991.
(BIJLAGE 17)
Dhr. Bourdrez:
Voor die herinrichtingskosten komt. 25.000,00 op tafel.Hij vraagt hoe
het zit het nu met die verplaatsingskosten van die mensen, wanneer ze
gedwongen verplaatst worden en ze worden ergens ondergebracht. Wie moet
dat nu betalen? Hij neemt aan dat die mensen dat niet hoeven te
betalen. Is daar dan krediet voor beschikbaar?