- 37 - wil niet zeggen dat men bij de opzet van een structuur of wegprofiel van St. Bavostraat - Kerkakkerstraat daar al niet naar kijkt, maar de definitieve oplossing voor verkeerscirculaties in zijn algemeenheid voor het hele gebied van de bebouwde kom, komt op het later moment nog aan de orde. Dhrvan de Sande Dat zijn 2 zaken, het verkeerscirculatieplan t.a.v. de doorstroming St. Bavostraat wat meneer Verschueren bedoelde, en wat hij stelt is het woongebied richting St. Bavostraat. Hij wil de voorzitter even ondersteunen dat we dat toch mee moeten nemen in de verdere beoordeling en analysering, ook qua financiën zoals de heer Bourdrez gesteld heeft. U stelt wel dat is niet te doen op dit moment. Als men een behoorlijk projectbureau en ontwerpbureau aan deze zaak zet met inplanning en plaatjes en dit moet er weg en dat zal er gebeuren, dan is er een grote raming te maken van kostenanalyseringEn in welke fase je dat kunt doen, dat moet tot de mogelijkheden behoren. Dan hebben we ook een inzicht in het faseplan. Doen we er 2,3,4 of 5 jaar over en welk gedeelte willen we eerst hebben. Dan kan men richting onderneming deze zaak ook duidelijk brengen, en ook richting raad. De voorzitter: dan moet men toch eerst een plan hebben voordat men kan gaan beoordelen in hoeveel tijd men iets kan realiseren, gelet op kosten en op de mogelijkheden. We zitten nog helemaal in dat voorbereidingsproces. Laat ons nu stap voor stap naar een eindplan toe gaan, zodat men op elk stap die men gaat maken, en dat zal bij de volgende stappen heel concreet gaan gebeuren, kan beoordelen of men nog bij moet sturen op de oorspronkelijke uitgangspunten. Dat is de bedoeling. Dhrvan de Sande als we met één of ander bureau verder gaan, dan is het voor ons van belang om de financiële analyse op tafel te krijgen. Een roep en verlangen van heel de raad richting college als randvoorwaarde. De raad gaat akkoord met het voorstel van burgemeester en wethouders. 17. VOORSTEL TOT HET BESCHIKBAAR STELLEN VAN EEN KREDIET VOOR HËRINRICHTINGSKOSTEN 10 BEJAARDENWONINGEN PR.BERNHARDSTRAAT ONDER VASTSTELLING VAN DE 3e WIJZIGING VAN DE BEGROTING ALGEMENE DIENST 1991 EN DE le WIJZIGING VAN HET WONINGBEDRIJF 1991. (BIJLAGE 17) Dhr. Bourdrez: Voor die herinrichtingskosten komt. 25.000,00 op tafel.Hij vraagt hoe het zit het nu met die verplaatsingskosten van die mensen, wanneer ze gedwongen verplaatst worden en ze worden ergens ondergebracht. Wie moet dat nu betalen? Hij neemt aan dat die mensen dat niet hoeven te betalen. Is daar dan krediet voor beschikbaar?

Raadsnotulen

Rijsbergen: 1940-1996 | 1991 | | pagina 37