JOxpsci ns9 n£b bxaiadeixjxadxfg dsii nto Aaos ahcog n 1-9 all9s nabixori bw an bnatiula si, pnxioxpod a<3 LUód I qfi ji j'i90V 9d Xlli 19 tl& XU J..BXN lOOVflO [•idsxi dsit IBSb I'i'JiHOd iöi,JJ.SOq t'10:> sbfiis ii9 x£> 3x>*i9)?iOj( 9b xsi. *.xjs fish Biddo eXedebnoxno uL nev ^nxJxuiaiu»*» b fia iaatojUod sb qo nsdrfaxtx xaaw ano ax lots a to CxXx'join n opnxioipodii»xjsy 1 99111 n&v naAen >ff jBti xj(ixtfioov xBti^ it-;.3 a 1 iV.s ifib dbxow ji^xXöbxifb V3 jiriXajtxow id'i pnx: rxpad xd laidoeqaaa G5fr£ ;V8 ai&nowni Isiass f0 0froxpod apxvj»/ fll xxüddsi 0 isaxdog dS pnxdoxpad sb itsv pnxbaxcin&i.. ab £i i xoov nodXXs i£>ü id axdndnonnoo js -b JiU" :xo9ixo a. xwapiZO it0t> v xd nia nxcB&dxCxd.^aad xx9i9bb^m .jC£Edobiovxxo jvc -rH ibXain - bni9J(x9X9O0aw n iobbim yjt .is iisjsoui aw abuse w sdlaw aabiow biada -p rtaom ps-: xi >Q •x&ad ab dfiij ijtciXd Jttix^iixwbxavo il - »i xlfcxu nsx iX=»driosri ki tp. inn ->ib .nsi.i x:J"3C rid x XÏ9J oiiociB'/o 11 Door de sterkveranderde situatie, op korte termijn, moeten we ons realiseren dat de prognoses slechts een richtlijn zijn, niets meer en niets minder. Het zal dus noodzakelijk zijn en blijven om ons te blijven richten op de korte-termijn politiek. Wellicht dat de automatisering ons in de nabije toekomst een handje kan helpen. Ik blijf van mening, dat een voorjaarsnota gebruikt moet worden om de begroting waar nodig bij te stellen. Wij blijven ook voorstander om de eventuele overschotten te reserveren als bestemmingsreserve. Hierdoor zal de begroting minder belast worden en houden de cijfers van de meerjarenprognose nog enige waarde. Eeuwige strijdvraag blijft, wat doen we met de belastingen. Voor het komend jaar is voorgesteld de tarieven niet te verhogen. Op zich een gelukkige zaak, maar wat als er plotseling een gat valt. Dan drastische verhogingen? Het is en blijft koffiedik kijken. Het is het overwegen waard om de tarieven gelijke tred te laten houden met het loon- en prijspeil, waarbij we gelijk aantekenen dat die mensen die er in inkomen op achteruit gaan, bvde mensen met een uitkering niet de dupe mogen worden van dit beleid. Het lijkt me nuttig deze zaak eens uitgebreid aan de orde te stellen in de commissie financiën. Mijnheer de voorzitter, dames en heren. Ik nader het einde van deze algemene beschouwingen en wellicht zult u zeggen RIJSBERGEN WAARHEEN". Mag ik het in het kort alsvolgt samenvatten. Naar een leefbaar, zelfstandig dorp met een voorzieningen niveau dat past bij een inwonertal van om en de nabij 6000 zielen. Met een raad die mede gevoed wordt door een meelevende en meedenkende achterban. Waar jong en oud, oud en nieuw, boer en burger hand in hand gaan. Waar het goed leven wonen en werken is, al of niet op Hazeldonk Ik spreek de hoop uit dat we er gezamelijk in zullen slagen dit doel te bereiken. Een laatste woord van dank aan allen die aan de totstandkoming en bespreking van de voorliggende begroting hebben meegewerkt. Mijnheer de voorzitter, dames en heren, dank voor uw aandacht. Hierna geeft dhrBoot namens de fraktie Dorpsbelangen de algemene beschouwingen over de begroting 1987 weer. Mijnheer de Voorzitter, Dames en heren, Als woordvoerder van de fractie Dorpsbelangen, geef ik u de volgende beschouwingen. Ook al is de financiële toestand van onze gemeente nog steeds gezond te noemen, een voorzichtig en een weloverwogen beleid zoals de afgelopen jaren zal onze voorkeur genieten. a. o X p - O BQB x €l€j[ ci x X XOji. j -x. iJ 4 - o fc>

Raadsnotulen

Rijsbergen: 1940-1996 | 1986 | | pagina 37