- 19 - Dhr. Martens zegt dat er weer een behoorlijk verkeersongeluk geweest is, wat materiële schade betreft. De ene auto zit als een blokkendoos in elkaar. De schuld lag bij degene, die uit de Kerkakkerstraat kwam en verder de Kerkakkerstraat inwilde. Het is een uitrit. Er is toen echter veel kritiek geweest van omstanders. Daarvan hoeven wij ons eigenlijk niets aan te trekken, maar we zitten hier wel voor het algemeen belang. Hij heeft dit naderhand besproken met degene, die procesverbaal heeft opgemaakt Deze heeft toen duidelijk de suggestie gedaan het toch nog eens een keer te laten bekijken. Wat is er nl. aan de hand. Als je de Kerkakkerstraat oversteekt, dan heb je tweemaal met verkeersborden te maken, nl. een ge vaarlijke kruising (hierover waren de meningen ook verdeeld, want dat bord zou dan een gelijkwaardige kruising zijn) en de uitrit. Uitrit staat laatst en is geldend. Misschien is het een tip om dat ene bord te verwijderen. Hij is echter geen verkeersdeskundige en de politie agent had uiteraard geen tijd. Dhr. Martens heeft geprobeerd dit op te nemen met de heer Kuipers van de Rijkspolitie. Deze was echter niet aanwezig. Degene, die op het bureau wel aanwezig was heeft gevraagd om dit in deze vergadering ook aan de orde te stellen. Dat het misschien toch nog eens bekeken kan worden. Misschien dat het bord eraf kan, de heer Martens weet het niet, hij is nl. geen verkeersdeskundige. De klap was echter wel raak, het is gelukkig zonder persoonlijke ongelukken afgelopen. Het is natuurlijk een verkeersmentaliteitskwestiemaar wat we er aan doen kunnen, laten we dat doen. De voorzitter zal het doorgeven aan de postcommandant DhrMartens informeert naar de stand van zaken m.b.t. de uitwerking van de Kruispad. DhrNooren antwoordt, dat na de informatie-avond gevraagd is of de paaltjes geplaatst zouden kunnen worden, zodat de mensen, die grond af moeten staan, enig inzicht krijgen. Dit is inmiddels gebeurd. Nadien zou er m.b.t. het plan, overleg zijn met de provincie over de mogelijkheid van subsidie-toezegging. Er moest echter tot 12 augustus gewacht worden tot de desbetreffende ambtenaar terug was. Dat is ondertussen gebeurd. Dhr. Nooren heeft contact gehad met de heer van Veggel die hem een kaart heeft toegestuurd. Met deze kaart is de heer van Veggel naar Den Bosch geweest, waar ze ermee uit de voeten kunnen. In de eerstvolgende B W-vergadering zal de kwestie wederom behandeld worden. Er zijn nl. nog vragen of de paaltjes, die reeds geplaatst zijn, aangepast kunnen worden aan de tekening, die naar Den Bosch geweest is. Verder is er gevraagd of er eventueel nog op- of aanmerkingen zijn. De volgende vraag is, of er vanuit het college opdracht gegeven kan worden de mensen te benaderen en te kijken of de grond verworven kan worden. Dat is op dit moment de stand van zaken. Mevrvan den Bemd zegt dat het woord verkeersdrempels en verkeerstafels gedurende deze vergadering al verschillende keren gevallen is. Eerst mogen er geen drempels komen en dan weer wel. Dat gold ook met name voor de Risten. Als men ziet hoe daar de snelheid van auto's ge hanteerd wordt, dan denkt zij dat men daar ook zoetjes aan aan toe is, om zich erop te bezinnen of het mogelijk en wenselijk is om daar ver keerstafels aan te brengen. Het tweede punt betreft de raadsagendas voor het publiek. We hebben eigenlijk een loup nodig om deze agenda's te kunnen lezen. Het zijn verschrikkelijk kleine lettertjes. Zij stelt voor deze weer in de oorspronkelijke grootte te verstrekken.

Raadsnotulen

Rijsbergen: 1940-1996 | 1985 | | pagina 97