- 10 -
13. BESCHIKBAARSTELLEN VAN EEN KREDIET VOOR HET AANSCHAFFEN VAN EEN
OPZETZOUTSTROOIER EN LOOPWIELEN T.B.V. SNEEUWPLOEG, TEVENS VASTSTELLING
VAN DE 18e WIJZIGING BEGROTING ALGEMENE DIENST 1985.
Zonder beraadslaging of hoofdelijke stemming wordt besloten conform
het voorstel van burgemeester en wethouders.
14. BESCHIKBAARSTELLEN VAN EEN KREDIET VOOR HERBESTRATEN EN HERINRICHTEN
VAN DE ORANJESTRAAT TEVENS VASTSTELLING VAN DE 19e WIJZIGING BEGROTING
ALGEMENE DIENST 1985 EN 6e WIJZIGING BEGROTING GRONDBEDRIJF 1985.
De heer Snepvangers zegt dat indertijd het V.C.P.-plan een veelbesproken
onderwerp was. Toen is er altijd gesteld dat, om het verkeer in de Oranje
straat een beetje af te remmen, er onder geen enkele voorwaarde drempels
geplaatst mochten worden. Dat wees het politie-rapport uit.
Nu is er echter een wijziging gekomen in het politie-rapport en nu mag
dat ineens allemaal wel. Zijn vraag is hoe dat plotseling komt dat het
nu wel mag.
Hij zegt verder,als blijkt dat de twee snelheidsdrempels in de Oranjestraat
niet voldoende worden geacht, dat dar-, eventueel bij de Oranjestraat 12
eventueel ook nog een snelheidsdrempel wordt geplaatst.
Verder zegt hij als men vanaf de Ettenseweg in de Oranjestraat komt, dan is
het aanzicht niet zo heel mooi. Aan de ene kant is nogal een weelderige
begroeiing en aan de andere kant ziet het er heel sober uit.
Verder wordt er de gewoonte van gemaakt om daar een bepaald diersoort uit
te laten. Het gevolg is dat de begroeiing daar kapot gaat. Misschien
dat daar de begroeiing tegelijkertijd bij het herbestraten van de
Oranjestraat meegenomen kan worden.
De heer van Kuijck zegt dat hij zich inderdaad kan voorstellen dat de ene
kant van de Oranjestraat inderdaad niet fraai is, maar van de andere kant
kan hij alleen maar complimenten maken. Hij vindt het een prachtig park
dat er keurig bij ligt. De bewoners die er tegenover wonen die denken er
heel anders over, die zijn er echt niet kritisch op, die vinden het nogal
wat fraaier dan zoals het van tevoren was.
Met de verkeersremmende maatregelen is hij bijzonder tevreden, maar hij
zou nog een klein ding aan willen vullen. Als men vanuit de Oranjestraat
de Laguitensebaan opkomt is en blijft dat een gevaarlijk punt.
Hij vraagt of dat met een eventuele spiegel niet op te lossen zou zijn.
Het zou zeker de verkeersveiligheid ten goede komen.
De heer Daemen vraagt of de manier van uitvoering een aanbesteding wordt?
De heer Nooren antwoordt op de vraag van de heer Snepvangerswaarom er
nu ineens wel drempels geplaatst kunnen worden en vroeger niet, dat
het eigenlijk geen verkeersdrempels worden maar verkeerstafels
Die zijn nl. iets vriendelijker dan drempels. Het stond pas nog in de krant
dat de meeste gemeenten in Nederland steeds meer aanpassingen maken in de
bebouwde kom.