- 16 - 6. RENOVATIE GYMZAAL 120.000,: onze mening gefaseerd uitvoeren. Eerste jaar een last nemen van 15.000,in plaats van 24.000,Verder willen wij nog opmerken dat een afschrijvingstermijn van 10 jaar voor bepaalde onderdelen van dit plan (o.a. isolatie) voor een langere termijn afgeschreven had kunnen worden. Voorts zitten in het bedrag rendabele investeringen o.a. isolatie en de vervanging oliestook naar gasstook. Met het begrotingsonderzoek is gebleken dat de post verwarming in de gymzaal bijzonder hoog was. Door verminderde stookkosten zal van het geïnvesteerde bedrag een gedeelte terug komen, wat de volgende begrotingen gunstig zal beinvloeden. 7. AANLEG FIETSPADEN - VERHARDING WEGEN: het resterende bedrag zouden wij graag spenderen aan deze werken. Op de inspraakavond van het V.C.P. kwam naar voren dat bij verhuizing van het grensgebeuren de verkeersintensiviteit op de Hazeldonksestraat/Noordhoeksestraat en Kruispad zal toenemen. Om voor de kinderen een veilige route te creëren naar school zouden wij de Oude Trambaan willen veranderen in een verhard fietspad, deze zal aansluiting kunnen vinden op aan te leggen fietspaden aan de kruispad (zie V.C.P.) deze kunnen weer verbonden worden met het "brandslootpad" en de kinderen kunnen langs een veilige route naar school. Verharding Paandijksestraat. Verhardingen van wegen hebben bij ons altijd een hogere prioriteit gehad, dan wegen verbreden. De paandijksestraat is een van de nog weinige wegen die voor verharding in aanmerking komt. Bij het bestemmingsplan "Buitengebied" is deze straat lang een twistpunt geweest of deze in de toekomst verhard mocht worden of niet. Door de gebruikers van deze straat zijn bezwaarschriften ingestuurd, waarop beslist is, dat verharding is toegestaan. Wij zouden graag zien dat deze weg tot de bebouwing toe verhard wordt. (vanuit Gelderdonksestraat)Verder zou een fietspad van de verharding tot de parallelweg toe, een ideale fietsroute afronden: "oekelsestraatGelderdonksestr Paandijksestraat, Hazeldonksestraat Oude Trambaan, Kruispad. De mogelijkheid van inpassing in het fietspadenplan van de Baronie moet bekeken worden, ook eventuele subsidies die voor dit plan mogelijk kunnen zijn. Een volledige verharding van de Paandijksestraat wijzen wij af om geen mogelijke sluip route te creëren van "grens Hazeldonk" naar "grens Wernhout". Het financiële overzicht, zoals onze fracties dit zien over het begrotingsjaar 1982 zonder eventuele bezuinigingen. Kosten in 1982. Bestemmingsplannen 20.000, Kap.1.de Nijsstr. - 8.000, Art. 72 Lager Onderwijswet - 2.000, Reparatie tennisbanen - 12.000, aanleg trapveldjes - 6.000, renovatie gymzaal - 15.000, (gedeeltelijk 82) aanleg fietspaden verharding Paandijksestr. - 17.000, 80.000,en de pot voor 1982 is op. De door ons bepaalde urgentie wil niet zeggen dat wij de andere kapitaalswerken over het hoofd gezien hebben. HERSTRATINGEN ZOWEL BINNEN ALS BUITEN DE BEBOUWDE kom Hieruit komt de Tiggeltsestraat ver naar voren (kap.1.de Nijsstraat is reeds genoemd) daarom zouden wij graag zien dat toch zeker in 1983 de Tiggeltsestraat

Raadsnotulen

Rijsbergen: 1940-1996 | 1981 | | pagina 68