- 22 - Maar waar gewerkt wordt kunnen "fouten gemaakt worden. Men moet dit maar als een fout aanrekenen. Het is in ieder geval fout. Over het bezoeken van de commissievergaderingen heeft de voorzitter al antwoord gegeven. De vragen over de woningbouw wil hij graag aan de wethouder over laten. Op bladzijde 10 gaat het over de verkeersveiligheid voor het doorgaand vrachtverkeer. Om dit in zo'n snel mogelijk tempo te doen. Het is zo dat een parkeerterrein in orde wordt gemaakt bij het motel aan de E 10. Er worden klinkers gelegd en er worden bestratingen gelegd. Het douanekantoor is op dit moment in oprichting. We hebben nog niet de aanvrage binnen voor 15 van de 19 douaneexpediteurs, die op dit moment nog in Zundert zijn, die ook daar in tijdelijke gebouwen of units gevestigd worden. Hij verwacht daar binnenkort ook een aanvraag voor. En als het dan allemaal loopt zoals het moet lopen, dan zal het wel geen 1 januari zijn maar wel op korte termijn, dat het op Hazeldonk gaat beginnen. Hij weet overigens niet hoe het aan de overzijde van de grens zit maar we zullen daar de zaak angstvallig in de gaten moeten houden. Het V.C.P. daar heeft de voorzitter ook al het een en ander over verteld. Onderhoud bestaande fietspaden aan de Ettenseweg, Slikstraat en Paandijksestraat of die in het investeringsplan zouden moeten opgenomen worden, zal worden bezien. Gesteld is ook nog over de Tiggeltsestraatdie erg slecht zou zijn. De voorzitter vindt, maar dat is zijn persoonlijke mening, dat er nog straten zijn die nog slechter zijn. Maar de Tiggeltsestraat is ook in het herstratings- programma van de D.A.C.W. opgenomen. En hij gelooft dat we moeten proberen of daar ook nog wat in het regeringsbeleid geld vrij komt, zodat we op die manier ook wat aan de Tiggeltsestraat kunnen gaan doen. Dhrvan den Bemd zegt dat de Tiggeltsestraat ook in de commissie Openbare Werken besproken is. Toen is er ook een bepaald advies naar B&W uitgegaan. De voorzitter zegt dat dit kan kloppen. Verder heeft de heer Verpaalen het over de beruchte bocht. Hij heeft daar al een antwoord op gegeven. 10.000 auto's per dag in beide richtingen. 5000 richting Zundert, 5000 richting Breda. Van die 5000 richting Breda worden er iedere dag zo'n 100 bekeurd per dag dat is dan 2%. Dhr, van den Bemd vraagt of er 10.000 auto's per dag passeren? Of dat niet overtrokken is? De voorzitter antwoordt dat dat niet overtrokken is. Dit getal is aan de hand van verkeerstellingen vastgesteld. Hij kan zeggen dat in ieder geval de flitser goed werk doet. Dhr, van den Bemd zegt die flitser levert aan een bepaalde instantie onnoemelijk veel geld op en Rijsbergen, als armzalige kleine gemeente mag voor de stroom opdraaien De voorzitter zegt het gaat over de verkeersveiligheid. En als men nu alleen maar de stroomkosten moet betalen dan is dat toch het minimale wat men er aan kan bijdragen. De heer van den Bemd vindt het toch wel een punt om te bespreken met die heren. De voorzitter zegt als men nu zegt dat ook de stroomkosten nog voor rekening van derde moet komen. Het is een justitie zaak. Rijsbergen heeft er alleen belang bij inzake de verkeersveiligheid. Het is toch gebleken dat sinds die flitster werkt er daar geen wagens uit de bocht gevlogen zijn. De verdeling

Raadsnotulen

Rijsbergen: 1940-1996 | 1981 | | pagina 36