- 15 - De heer Martens vraagt of ook te praten is over het gebied over de Goudbergse Lei indien deze lokatie een strandt. De voorzitter antwoordt dat hier niet meer over te praten valt. Gedeputeerde Staten willen de vestiging daar niet. De voorzitter merkt op wat hij voor de lokatie aan de Goudbergse Lei heeft ondernomen, maar dat was niet te redden. Dat verliest men dan, maar om hier weer een keer over te beginnen vindt hij niet reëel. De heer van den Bemd wil als restrictie op lokatie een, zoals in de nota omschreven, dat men gaat schuiven tot voorbij de rij bebouwing aan de Bredaseweg. De voorzitter zegt dat dit alleen kan wanneer dat nodig is. De heer van den Bemd stelt dat alle inwoners schrik hebben voor een lokatie van woonwagenbewoners. Anderzijds wordt de woonwagenbewoner op allerlie wijze gediscrimineerd. Derhalve moet er een compromis gesloten worden wat inhoudt een combinatie van beiden zodat het zo goed mogelijk gaat functioneren De voorzitter zegt dat er nagenoeg overeenstemming is voor lokatie een. Hij stelt voor lokatie één aan te wijzen en met het woonwagenschap te bezien of met de situering wat moet worden geschoven. Dit kan gebeuren in aan wezigheid van de P.P.D. De heer van den Bemd vraagt zich af of het terreintje aan de Ettenseweg wel diep genoeg is om aan de mening van de raad te voldoen. De voorzitter zegt dat er vlot 1200 m2 in dit terrein te vinden is. Hierna wordt lokatie een (gebied tussen Ettenseweg en Bredaseweg) aangewezen 16. SCHRIFTELIJKE VRAGEN INGEVOLGE HET REGLEMENTE VAN ORDE. Er zijn geen schriftelijke vragen binnengekomen. 17. RONDVRAAG. De heer Goos wil een motie indienen. De motie handelt over het vrachtverkeer De heer Goos dient deze motie in namens de fracties Nooren en van Kuijck. Er gaan steeds meer stemmen op om als oplossing van het vrachtverkeer rondwegen om Rijsbergen en Zundert te leggen. De fracties wijzen dit resoluut af. Men is het met de voorzitter van de Stichting Vrachtverkeer eens dat er maar een oplossing is het verhuizen van de douanefaciliteiten naar de grensovergang Hazeldonk. Men denkt in deze aan de beschermde gebieden zoals het beekdal en de natuur gebieden Pannenhoef en Tiggeltseberg. Ook denkt men aan de intensieve agrarische bedrijven rond de kom, welke gedupeerd zouden worden indien de rondweg doorgang zou vinden. Tevens zou het een ernstige inbreuk doen aan de leefbaarheid en het gezicht van Rijsbergen. Hierna leest hij de tekst van de motie voor. "Motie Vrachtverkeer 1980 II" De Raad der gemeente Rijsbergen; gezien de aangenomen motie van 20 maart 1980 waarin geeist werd dat de regering:

Raadsnotulen

Rijsbergen: 1940-1996 | 1980 | | pagina 89