- ----- - - x - i e iodise i X X X.' X t -;«x ;1. r ----- .X - - - - x x i ai e8X X I x U - ----- - ut 0 - -i - cdaiee xx oJ xrx; - - iiouxi - -- - - 1- - X x. - - --- -- X. 1 - u- x .-...; x_x x' - X. x - x. ------ •iCxx-xxx elms i'ixxhuxx - bxax- si i-ixifxjxev xixxorx.rx... x... 3ai. ixxixs _x - XX .Lxx- .xx xx - 8 - 75fo. Men kan altijd beter 25$ van f 275.000,-- betalen dan 100$. Op de vraag van de heer Goos kan worden geantwoord, dat een bestem mingsplan selfsupporting dient te zijn, .hetgeen inhoudt, dat aankopen en bouwrijpmaken moeten staan tegen de verkopen. Momenteel is man bazig met het opstellen van een exploitatieopzetwaarbij de verkoopprijzen flink zullen moeten stijgen» Wethouder Mooren beantwoordt de vraag van de heer Jochems. Indertijd is bij de varbetering van de Aa of Weerijs een subsidie aangevraagd. Dit bedrag was niet erg hoog. De situatie lag daar anders omdat men met erge lange waterlopen had te maken. In clq commissie openbare wec ken is diverse malen gesproken over de Boven Mark. Daar ligt de situ atie duidelijk anders. Men was van mening, dat het voordeliger zou zijn op eigen kosten deze waterlopen te verbeteren. De commissie van openbare werken zal in dat gebied de zaak eens moeten gaan bekijken en de plannen bespreken. Br zijn reeds diverse malen ge sprekken geweest met het bestuur van het Waterschap de Boven Mark, die destijds de Hazaldonksabeak en de Sehriekenloop hebben verbeterd. laar het waterschap kon voorlopig geen verdere werken in uitvoering namen. Het is wel van belang in een goede samenspraak mat het waterschap da verdere ontwatering ter hand te namen. De heer Martens informeert nog of er een mogelijkheid bestaat tot het verkrijgen van een subsidie op de verbetering van de kantine. De voorzitter kan dit niet toezeggen. Indien de kantine eigendom was van de vereniging zou dit eventueel kunnen via de U.S.P.. 4- DP VEPlKZERSSITUAfIP IN R1JSBPHGBB. Door de heren v.d. Bemd, Martens an Heeren is dit punt op de agenda ge plaatst De heer v.d. BernA begint mat te stellen dat het de bedoeling is om ge zamenlijk eens van gedachten te wisselen over de verkeerssituatie in Rijsbergen. De initiatiefnemers hebben enkele suggesties tot verbetering van de ver keerssituatie Allereerst de Hoge- en Lagestraat. Eenrichtingsverkeer voor beide stra ten. Vanaf de St, Bavostraat de Lagestraat inrijden en de Hogestraat vanaf het Kannedyplein inrijden, met rechts parkeren. Voorts in de Kerkakkarstraat en Burg. W. Gommersstraat voorrangskrui— singen en de zijstraten daaraan aangepast, met eenrichtingverkeer in die zijstraten. Tenslotte handhaving van de maximum snelheid op de buitenwegen. Da heer Daeaen meent dat hier da mening van de raadsleden niet gelijk luidend zal zijn dan bij het vorige punt. Wat de Hoge- en Lagestraat en andere smalle straten betreft is hij van oordeel, dat men het beste de zaak kan laten zoals die is, alleen zou het aanbeveling verdienen om een parkeerverbod in te voeren voor vracht wagens voor een bepaalde tijd. Indien da mogelijkheid bestaat om eenrichtingsverkeer in die straten in te voeren, dan acht hij de veiligheid meer in het gevaar komen, daar dan het verkeer van de Hoge Brug mat een snelheid langs de huizen zal komen, waardoor de veiligheid van de bewoners meer in gevaar komt. Wat de voorrangskruisingen betreft, is hij van oordeel, dat man minder bij deze kruisingen gaat opletten. Hij is voorstander van het aanbren gen van gevarenborden. - De - o o - - i o ;_r; - - -. - - X - -- ,'X X X- - x x X - - - - t - - -XX-- -- - - -- - -X - - - -- v ..-J x U L - - - - - :'X L x...x-x t - •- ------ 'X X i - -- ix x x - - - - si; x - -- - xx - xx -- X..; XX. .x X- - X X XX - - - X - X. X X X

Raadsnotulen

Rijsbergen: 1940-1996 | 1975 | | pagina 36