- ----- - - x -
i e iodise i
X X X.' X t -;«x ;1. r
----- .X -
-
- - x x i
ai e8X X
I x
U - ----- - ut
0 - -i - cdaiee xx oJ xrx; - -
iiouxi
- -- - - 1- - X x. - - --- -- X.
1
-
u- x .-...; x_x x' - X. x
- x.
------
•iCxx-xxx elms i'ixxhuxx - bxax- si i-ixifxjxev xixxorx.rx... x... 3ai. ixxixs _x
-
XX .Lxx- .xx xx
- 8 -
75fo. Men kan altijd beter 25$ van f 275.000,-- betalen dan 100$.
Op de vraag van de heer Goos kan worden geantwoord, dat een bestem
mingsplan selfsupporting dient te zijn, .hetgeen inhoudt, dat aankopen
en bouwrijpmaken moeten staan tegen de verkopen. Momenteel is man bazig
met het opstellen van een exploitatieopzetwaarbij de verkoopprijzen
flink zullen moeten stijgen»
Wethouder Mooren beantwoordt de vraag van de heer Jochems. Indertijd
is bij de varbetering van de Aa of Weerijs een subsidie aangevraagd.
Dit bedrag was niet erg hoog. De situatie lag daar anders omdat men
met erge lange waterlopen had te maken. In clq commissie openbare wec
ken is diverse malen gesproken over de Boven Mark. Daar ligt de situ
atie duidelijk anders. Men was van mening, dat het voordeliger zou
zijn op eigen kosten deze waterlopen te verbeteren.
De commissie van openbare werken zal in dat gebied de zaak eens moeten
gaan bekijken en de plannen bespreken. Br zijn reeds diverse malen ge
sprekken geweest met het bestuur van het Waterschap de Boven Mark, die
destijds de Hazaldonksabeak en de Sehriekenloop hebben verbeterd. laar
het waterschap kon voorlopig geen verdere werken in uitvoering namen.
Het is wel van belang in een goede samenspraak mat het waterschap da
verdere ontwatering ter hand te namen.
De heer Martens informeert nog of er een mogelijkheid bestaat tot het
verkrijgen van een subsidie op de verbetering van de kantine.
De voorzitter kan dit niet toezeggen. Indien de kantine eigendom was
van de vereniging zou dit eventueel kunnen via de U.S.P..
4- DP VEPlKZERSSITUAfIP IN R1JSBPHGBB.
Door de heren v.d. Bemd, Martens an Heeren is dit punt op de agenda ge
plaatst
De heer v.d. BernA begint mat te stellen dat het de bedoeling is om ge
zamenlijk eens van gedachten te wisselen over de verkeerssituatie in
Rijsbergen.
De initiatiefnemers hebben enkele suggesties tot verbetering van de ver
keerssituatie
Allereerst de Hoge- en Lagestraat. Eenrichtingsverkeer voor beide stra
ten. Vanaf de St, Bavostraat de Lagestraat inrijden en de Hogestraat
vanaf het Kannedyplein inrijden, met rechts parkeren.
Voorts in de Kerkakkarstraat en Burg. W. Gommersstraat voorrangskrui—
singen en de zijstraten daaraan aangepast, met eenrichtingverkeer in die
zijstraten.
Tenslotte handhaving van de maximum snelheid op de buitenwegen.
Da heer Daeaen meent dat hier da mening van de raadsleden niet gelijk
luidend zal zijn dan bij het vorige punt.
Wat de Hoge- en Lagestraat en andere smalle straten betreft is hij van
oordeel, dat men het beste de zaak kan laten zoals die is, alleen zou
het aanbeveling verdienen om een parkeerverbod in te voeren voor vracht
wagens voor een bepaalde tijd.
Indien da mogelijkheid bestaat om eenrichtingsverkeer in die straten
in te voeren, dan acht hij de veiligheid meer in het gevaar komen, daar
dan het verkeer van de Hoge Brug mat een snelheid langs de huizen zal
komen, waardoor de veiligheid van de bewoners meer in gevaar komt.
Wat de voorrangskruisingen betreft, is hij van oordeel, dat man minder
bij deze kruisingen gaat opletten. Hij is voorstander van het aanbren
gen van gevarenborden.
- De -
o
o - -
i o ;_r;
- - -. - - X - -- ,'X X
X- - x x
X
- - - -
t -
- -XX--
-- - - -- - -X - - -
-- v ..-J
x
U L - -
- - - :'X L x...x-x
t -
•- ------ 'X X i
- -- ix x x
- - -
- si; x
- -- - xx - xx
-- X..; XX. .x X- - X X XX
- - - X - X. X X X