-45- üiteraard weten zij dat het college druk met alle problemen bezig is. Het was naar het inzicht van de fractieleden goed om af en toe toch nog eens een duwtje in de rug te geven. Betreffende de dis-lokatie bij de basisschool, welke als peuteropvang- lokaal gebruikt zou kunnen worden, beoogden de fractieleden geen besluit. Ook dit was een suggestie. Het verheugt de fractie van de partij het C.D.A. dat het college in januari reeds een tri-partitair overleg gaat voeren betreffende de woning-contingenteringDe fractie van de partij het C.D.A. is ervan overtuigd dat, zoals het college zei, er niet over een nacht ijs wordt gegaan en dat er niet wordt gerotzooid. Betreffende de opmerkingen welke het college over de bestrijding van de werkloosheid maakte zegt hij, dat de fractie van de partij het C.D.A. zeer tevreden is. Betreffende de opmerkingen welke het raadslid Geleten plaatste omtrent het jeugd-beleidzegt hij, daar niet bij geweest te zijn doch wel zeer nauw er bij betrokken te zijn geweest. Het huishoudelijk reglement, het jaarprogramma van het eigen honk zouden allemaal op de eigen baan geschoven zijn. Dit is begrijpelijk voor wat betreft het eigen honk, maar het huishoudelijk reglement, en het jaarprogramma hadden best uitgevoerd kunnen worden, eventueel in een andere lokatie. Hij zegt dat de fractie van het C.D.A. best bereid is om gezamenlijk dat vraagstuk op te pakken, met een ieder die daar interesse in heeft. De suggestie welke het raadslid Gelten vervolgens nog doet betreffende de gleuf in de glasbak voor het vensterglas is naar zijn mening een goede suggestie. Toch vindt de fractie van het C.D.A. de suggestie betreffende de afsluiting van de Graaf Moretuslaan goed. Naar hun mening zullen de vrachtwagens dan, omdat zij minder scherp moeten draaien, minder snel stukken maken. Het probleem zou zich dan inderdaad misschien kunnen verplaatsen naar de Pr. Bernhardstraat of de Hazelaarlaan. De voorzitter merkt op dat het verkeer dikwijls zeer ingewikkeld in elkaar zit. Van de oud-wethouder Dhr. Huijbrechts hoorde hij dat het trottoir voor zijn garages in de St. Dionysiusstraatdikwijls kapot gereden wordt door vrachtwagens. Deze worden sinds het afsluiten van de Julianastraat voor het vracht verkeer gedwongen om in het begin van de St. Dionysiusstraat te blijven staan. Het komt regelmatig voor dat vrachtwagenchauffeurs door poli tiemensen gesommeerd worden de vrachtwagens op het trottoir te rijden teneinde een vlotte verkeersdoorstroming te krijgen. Putte zit nu een maal door de protocol-zöne van de douane met enkele ingewikkelde verkeersproblemen. Naar welke hoek van het dorp je het vrachtverkeer ook verplaatst, het zal altijd verkeersproblemen met zich meebrengen. Het raadslid Adams zegt dat de grensproblematiek waarover de voorzitter zojuist sprak niet meer geldt voor de rotonde bij de Graaf Moretuslaan. Daar wordt al van rijdend verkeer gesproken. Daarnaast werd het trot toir bij de garages van wethouder Huijbrechts voor het afsluiten van de Julianastraat ook al kapot gereden. De voorzitter merkt op dat er van de 20 stoeptegels in het trottoir in de Graaf Moretuslaan geen 19 meer heel zijn. Het raadslid Adams merkt op dat dit nu juist weer een argument is om die straat af te sluiten, of er extra zware tegels in te leggen. Hoewel dit laatste waarschijnlijk een belasting is voor de straat. Daarnaast denkt hij dat de uitrit aan de Beukendreef veel over zichtelijker is voor het vrachtverkeer dan de uitrit aan de Graaf Moretuslaan. Betreffende de automatisering merkt het college op dat de hard-ware zonder problemen in tien jaar afgeschreven zou kunnen worden. Hiervan is ook de fractie van de partij het C.D.A. overtuigd.

Raadsnotulen

Putte: 1928-1996 | 1988 | | pagina 260