-11- Derhalve heeft het college zich gewend tot De Bieuit Chaam. Hieromtrent heeft spreker contact opgenomen met de heer Cleiren. Inderdaad heeft het college in de voorgaande jaren 2x contact gehad met de heer Cleiren. Ten eerste ging het over de beukebomen in de Beukenlaan, welke voor zijn materieel te groot waren om ze te kunnen afkappen. Het tweede contact, 8 a 9 jaar geleden ging over het uitdunnen van een bosje aan de Bosweg. Hij vindt dat iemand met een kluitje in het riet sturen is. Hij zegt ben eens een keer loyaal, ben eens een keer eerlijk, en zeg gewoon we hebben het over het hoofd gezien. Dan kan hij akkoord gaan met een dergelijk antwoord. Maar met dit ant woord kan hij echt niet akkoord gaan. Vervolgens zegt hij dat het trottoir voor de panden 103 t/m 113 aan de Antwerpsestraat regelmatig wordt gebruikt als parkeerplaats voor personenauto's. Deze personenauto's gebruiken als oprit de inrit van de pand 115 waarna ze parkeren voor bovenvernoemde panden. Na het parkeren op deze stoep wordt deze verlaten via de Graaf Moretuslaan. Reeds meerdere malen is er door de bewoners van voornoemde panden hierover geklaagd, zowel bij het college als bij de voorzitter. Deze hinderlijke en zeker niet ongevaarlijke situatie dient een halt toegeroepen te worden. Dit zou kunnen geschieden door het plaatsen van bijvoorbeeld een bloembak op de stoep tussen de twee panden. Tevens kan gedacht worden aan Amsterdammertjes. Vervolgens zegt hij dat het hem is opgevallen dat enkele woningen van het gemeentelijk woningbezit er slecht tot zeer slecht onderhouden uitzien. Hij doelt met name op het schilderwerk. In enkele gevallen vindt zelfs houtrot plaats. Hierover stelde spreker een week geleden een vraag "aan de mensen van openbare werken. Het antwoord dat hij kreeg luidde als volgt: de woningen hadden eigenlijk reeds vorig jaar geschilderd moeten worden. Echter, dit is uitgesteld in verband met de overdracht van de woningen aan de Stichting Regionaal Woningbezit Steenbergen. Hij zegt dat dit toch geen reden kan zijn om op deze wijze om te gaan met het eigen woningbezit. Ook naar de huurders toe is deze gang van zaken niet goed te keuren. Zij betalen immers een huurprijs waar een bedrag voor onderhoud in zit. Dit onderhoud dient tijdig te gebeuren. Vervolgens merkt hij op dat met het bijbouwen van drie fabrieken aan de Bosweg de industrie in ons dorp verdubbeld is. Dit is op zich zon dermeer een goede zaak voor de werkgelegenheid in Putte. Maar ondanks de intensivering van deze industrie is er geen enkele aandacht besteend aan de aan- en afvoerroutes De aan- en afvoerroute loopt voornamelijk over de HogebergdreefDoor het intensieve verkeer in deze toch wel smalle straat, waarin ook een school is gelegen, is de verkeersveiligheid zeker niet meer optimaal te noemen. Er kan beter gesproken worden van een bijzondere verkeerson- veilige situatie. Deze onveiligheid zal zeker toenemen wanneer transportbedrijf Bogers zijn nieuwe vestiging op het industrieterrein zal gaan gebruiken. Naast de verkeersveiligheid speelt ook mee dat de bestrating van de wegen waar het vrachtverkeer gebruik van maakt, niet berekend is op dergelijk zwaar verkeer. Hierdoor zijn er reeds flinke beschadigingen aan het wegdek waar te nemen. Dit zal in de zeer nabije toekomst zeker verergeren. Op dit moment zijn er woningen langs deze straten welke scheurvorming vertonen in de muren. Verder dringt zich de vraag op hoe het rioolstelsel zich zal gaan houden in de nabije toekomst. Uit het voorgaande blijkt dat er heel wat aan de hand is in deze straat. Zou het niet verstandig zijn om, nu er geen andere aan- en afvoerweg voorhanden is, in deze straat éénrichtings verkeer in te stellen? Zodoende is er nog slechts 50% verkeer en zijn ook de opstop pingen verdwenen.

Raadsnotulen

Putte: 1928-1996 | 1988 | | pagina 103