zeker niet dagelijks gebruikt. Met slechts weinig planning is de
frees-machine te gebruiken als trekker voor de W.S.W.-werkers.
Er zou dan alleen een aanhanger aangeschaft moeten worden en een
trekhaak voor die machine, hetgeen samen 2.400,kost. Hij denkt
dat dat veel verstandiger is. Waarom 8100,uitgeven, als 2400,
ook kan voor hetzelfde werk.
Het raadslid Meijer Prees zegt nogeens verder te hebben geinformeerd
Ook de importeur biedt 15korting. Het lijkt hem gewoon noodzake
lijk om niet met e'én bedrijf in zee te gaan bij offertes, maar met
meerdere. Als de importeur al zonder enig probleem 15$ biedt op alle
onderdelen van deze machine dan vraagt hij zich af waarom hiervan
geen gebruik wordt gemaakt. Met betrekking tot de aanhangwagen
denkt hij, dat er andere mogelijkheden zijn. De wagen kost 3-380,
excl. B.T.W.. Hij vraagt of het niet te onderzoeken is, of de
mensen van gemeentewerken de aanhangwagen zelf kunnen maken in
de stille uren. Hij stelt dat ze daarvoor beslist de capaciteiten
hebben. Verder is zo'n wagen ook elders te koop, wel niet met dat
naampje erop, maar voor 1.200,.Deze wagen heeft een even groot
laadvermogen en formaat.
Wethouder Schouteten vindt dat er op dit moment een tweede commissie-
vergadering openbare werken wordt gehouden. De heer Meijer Drees
heeft vorige week als lid in de commissie gezeten en spijtig genoeg
heeft hij dit toen niet van hem vernomen. Als dit toen was mede
gedeeld was er bij de besluitvorming rekening mee gehouden kunnen
worden. Het zelf maken van de wagen acht hij geen goede zaak.
Er is niet zoveel personeel voorhanden en zeker niet in deze tijd.
Hij laat de kunde van de mensen van openbare werken helemaal
buiten beschouwing. Hij vindt dat zo*n wagen gekocht moet worden.
Hij weet niet of je als gemeente direct bij de importeur kunt kopen.
Voor wat betreft de opmerking van de heer Adams over de frees, zegt
hij, dat het college in ieder geval van mening is, dat beide groepen,
de gemeente-arbeiders en de W.S.W.-mensen, onafhankelijk van elkaar
moeten kunnen werken. De W.S.W.-mensen moeten dagelijks over dat
wagentje kunnen beschikken, anders blijft er weer overal vuil
op de hoeken liggen.
Het raadslid Adams zegt dat hij er duidelijk anders tegenover staat.
Hij zegt dat de frees maximaal een of twee uur achter elkaar
gebruikt kan worden. Er is maar een kleine planning voor nodig om
hem steeds op de juiste plaatste hebben. Het lijkt hem geen onover
komelijk bezwaar. Het scheelt wel een investering van 6.000,
De voorzitter zegt dat de heer Adams gelijk heeft, als je met
dezelfde groep personeel werkt. Hier heb je echter te maken met 2
groepen, hetgeen je moet respecteren. Enerzijds het gemeentepersoneel
en anderzijds W.S.W.-werknemers die een eigen werkritme hebben en
ook graag een eigen onderkomen voor zo'n apparaat zien. Dit is
spontaan uit de W.S.W.-groep naar voren gekomen. Mede vanwege de
klachten die uit de samenleving naar voren kwamen over het storten van
vuil door hen op sommige plekken in het plantsoen.
De W.S.W.-mensen willen graag zelf het vuil wegrijden. Ze hebben hier
voor een eigen voertuig nodig dat wat meer kost. Hij verzoekt de
raad verder niet over details te praten en gewoon de wagen ter
beschikking te stellen.
Het raadslid Meijer Prees zegt, reagerend op hetgeen wethouder
Schouteten heeft gezegd, dat een van de problemen waar de fractie
voortdurend mee te kampen heeft is, het gebrek aan tijd tussen het
moment waarop de stukken in de kelder liggen en het moment waarop
er een commissie- of raadsvergadering gehouden wordt. Het was hem
onmogelijk om die zaak voor de commissievergadering rond te hebben.
Dus heeft hij gezwegen, terwijl hij wel de vermoedens had in die
richting. Hij zegt dat het niet zijn schuld is dat daarover in de