gerust te stellen over het functioneren van de c.a.i.-commissie.
Zonder dat hierna nog iemand het woord verlangt of stemming worden de
ingekomen stukken ter kennis aangenomen.
4. Voorstel inzake de vragenlijst nieuwbouw en vernieuwbouw van het
Ministerie van Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening.
Zonder dat iemand het woord verlangt of stemming wordt overeenkoms
tig het voorstel van burgemeester en wethouders besloten.
5. Voorstel tot vaststelling van de Verordening op de Keuringsdienst
van slachtdieren en van vlees in de gemeente Putte.
Zonder dat iemand het woord verlangt of stemming wordt overeenkoms
tig het voorstel van burgemeester en wethouders besloten.
6. Voorstel tot beschikbaarstelling van een krediet voor de inrich
ting van een lokaal ten behoeve van de kleuterschool ingevolge
artikel 50 der Kleuteronderwi.iswet
Zonder dat iemand het woord verlangt of stemming wordt overeenkoms
tig het voorstel van burgemeester en wethouders besloten.
7. Voorstel tot vaststelling van de Algemene Strafverordening voor
de gemeente Putte.
Het raadslid Ketelaars verklaart dat zijn fractie akkoord kan gaan
met het voorstel van burgemeester en wethouders. Omtrent de invulling
van artikel 99a merkt hij op dat in het voorstel staat dat de geves
tigde zaken zijn aangeschreven om opgave te doen van hun activiteiten.
Hij verwacht dat dit tot gevolg zal hebben dat de exploitanten van
sexshops het college zullen verzoeken om ontheffing. Zijn fractie ver
zoekt een zeer voorzichtig ontheffingenbeleid te voeren.
Het raadslid Looyen merkt op dat in het voorliggende voorstel zaken
geregeld gaan worden waarvoor hij zich jarenlang heeft ingespannen.
Hij hoopt dat de nieuwe A.P.V. zoveel mogelijk overeenkomstig de geest
zal worden toegepast en niet volgens de letter. Hit geldt echter niet
voor toepassing van Hoofdstuk III, het zedelijkheidshoofdstuk, niet
dat hij vindt dat er zedelijkheidsverloedering plaats vindt in onze
samenleving in het algemeen, maar dat Putte te klein is voor de aan
val die men gekend heeft door het verschil van zedelijkheidswetgeving
ten opzichte van België. Baarom is hij persoonlijk zeer blij met de
totale vernieuwing van de A.P.V.
Het raadslid Mevrouw Emke vraagt ten aanzien van artikel 56 (sluitings
uur voor publiek geopende inrichtingen) waarom dit sluitingsuur wel
geldt voor kantines bij sportaccomodaties en niet voor clubhuizen.
Be voorzitter antwoordt hierop dat clubhuizen openbaar volgens de nor
men van de Brank- en Horecawet en meestal vanaf de openbare weg direct
toegankelijk is en men eenieder moet toelaten terwijl sportaccomoda
ties afsluitbaar zijn en alleen toegankelijk kunnen zijn voor sporters
of bezoekers van sportwedstrijden die entreegeld hebben betaald.
Hij zegt echter toe een en ander nogmaals nauwkeurig te onderzoeken om
de finesses uit de doeken te doen. Het raadslid Looyen vindt het een
vreemde zaak dat dit artikel alleen van toepassing zal zijn op de kan
tines die liggen binnen de begrenzing van het sportterrein zoals bij de
Buizerd. Maar gesteld dat de aanwezigheid binnen de afrastering van het
sportcomplex de norm is dan zou bv. paviljoen bij de tennisbanen daar
buiten vallen of er zal bepaald moeten worden dat dit ook binnen de af
rastering valt, vandaar dat hij reeds tijdens de commissievergadering
ervoor gepleit heeft om dit artikel niet op te nemen omdat er toch een
zekere vorm van discriminatie naar voren komt tussen clubhuizen en
sportkantines. Be voorzitter antwoordt hierop dat, als er een paviljoen
komt bij de tennisbanen, dit bereikbaar is vanaf de Postbaan. Bitzelfde
geldt eveneens voor b.v. kantines bij ijsbanen die als een vorm van
horecabedrijf beschouwd kunnen worden, direct bereikbaar vanaf de open-