gerust te stellen over het functioneren van de c.a.i.-commissie. Zonder dat hierna nog iemand het woord verlangt of stemming worden de ingekomen stukken ter kennis aangenomen. 4. Voorstel inzake de vragenlijst nieuwbouw en vernieuwbouw van het Ministerie van Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening. Zonder dat iemand het woord verlangt of stemming wordt overeenkoms tig het voorstel van burgemeester en wethouders besloten. 5. Voorstel tot vaststelling van de Verordening op de Keuringsdienst van slachtdieren en van vlees in de gemeente Putte. Zonder dat iemand het woord verlangt of stemming wordt overeenkoms tig het voorstel van burgemeester en wethouders besloten. 6. Voorstel tot beschikbaarstelling van een krediet voor de inrich ting van een lokaal ten behoeve van de kleuterschool ingevolge artikel 50 der Kleuteronderwi.iswet Zonder dat iemand het woord verlangt of stemming wordt overeenkoms tig het voorstel van burgemeester en wethouders besloten. 7. Voorstel tot vaststelling van de Algemene Strafverordening voor de gemeente Putte. Het raadslid Ketelaars verklaart dat zijn fractie akkoord kan gaan met het voorstel van burgemeester en wethouders. Omtrent de invulling van artikel 99a merkt hij op dat in het voorstel staat dat de geves tigde zaken zijn aangeschreven om opgave te doen van hun activiteiten. Hij verwacht dat dit tot gevolg zal hebben dat de exploitanten van sexshops het college zullen verzoeken om ontheffing. Zijn fractie ver zoekt een zeer voorzichtig ontheffingenbeleid te voeren. Het raadslid Looyen merkt op dat in het voorliggende voorstel zaken geregeld gaan worden waarvoor hij zich jarenlang heeft ingespannen. Hij hoopt dat de nieuwe A.P.V. zoveel mogelijk overeenkomstig de geest zal worden toegepast en niet volgens de letter. Hit geldt echter niet voor toepassing van Hoofdstuk III, het zedelijkheidshoofdstuk, niet dat hij vindt dat er zedelijkheidsverloedering plaats vindt in onze samenleving in het algemeen, maar dat Putte te klein is voor de aan val die men gekend heeft door het verschil van zedelijkheidswetgeving ten opzichte van België. Baarom is hij persoonlijk zeer blij met de totale vernieuwing van de A.P.V. Het raadslid Mevrouw Emke vraagt ten aanzien van artikel 56 (sluitings uur voor publiek geopende inrichtingen) waarom dit sluitingsuur wel geldt voor kantines bij sportaccomodaties en niet voor clubhuizen. Be voorzitter antwoordt hierop dat clubhuizen openbaar volgens de nor men van de Brank- en Horecawet en meestal vanaf de openbare weg direct toegankelijk is en men eenieder moet toelaten terwijl sportaccomoda ties afsluitbaar zijn en alleen toegankelijk kunnen zijn voor sporters of bezoekers van sportwedstrijden die entreegeld hebben betaald. Hij zegt echter toe een en ander nogmaals nauwkeurig te onderzoeken om de finesses uit de doeken te doen. Het raadslid Looyen vindt het een vreemde zaak dat dit artikel alleen van toepassing zal zijn op de kan tines die liggen binnen de begrenzing van het sportterrein zoals bij de Buizerd. Maar gesteld dat de aanwezigheid binnen de afrastering van het sportcomplex de norm is dan zou bv. paviljoen bij de tennisbanen daar buiten vallen of er zal bepaald moeten worden dat dit ook binnen de af rastering valt, vandaar dat hij reeds tijdens de commissievergadering ervoor gepleit heeft om dit artikel niet op te nemen omdat er toch een zekere vorm van discriminatie naar voren komt tussen clubhuizen en sportkantines. Be voorzitter antwoordt hierop dat, als er een paviljoen komt bij de tennisbanen, dit bereikbaar is vanaf de Postbaan. Bitzelfde geldt eveneens voor b.v. kantines bij ijsbanen die als een vorm van horecabedrijf beschouwd kunnen worden, direct bereikbaar vanaf de open-

Raadsnotulen

Putte: 1928-1996 | 1982 | | pagina 43