-6- 10.a. Voorstel tot vaststelling van de Uitkeringsverordening vrijwillig vervroegd uittreden; "b. Voorstel tot vaststelling vande Verordening tot (9e) wij ziging van het Algemeen Ambtenarenreglement voor ambtenaren in dienst van de gemeente Putte. Zonder dat iemand het woord verlangt of stemming wordt overeenkom stig het voorstel van burgemeester en wethouders besloten. 11. Rapport "Situatieschets inzake sportakkomodaties binnen de gemeente Putte" van de Sportraad Putte. Het raadslid de Bruijn legt de volgende verklaring af: Met de in schakeling van de Sportraad, zoals dit de laatste tijd regelmatig gebeurt, geeft het gemeentebestuur en hopelijk ook spoedig de ge meenteraad weliswaar blijk van de dwalingen haarsweégs te willen terugkeren, aldus luidt een citaat uit het epistel van de Putse Sportraad. Voortaan moet de gemeenteraad specialisten en deskundigen inscha kelen om hen advies te vragen. In dit stuk werpt de Sportraad zich op als een deskundige bij uit stek, met andere woorden, wij zijn ervan overtuigd, dat de Sportraad met deze situatieschets zich niet als een deskundige heeft geëta leerd. Duidelijk is het dat de Sportraad hier over zaken praat, waarover zij geen enkele deskundigheid bezit. Grondbeleid, bestemmingsplannen, gemeentelijk financieel beleid, bevolkingsgroei en gemeentehuishouding zijn zaken, die o.a. in deze situatieschets door de Sportraad bekeken worden. Zonder uitzondering werden deze zaken ongenuanceerd en ondeskundig beoordeeld en vaak veroordeeld. Bij het vaststellen van bestemmingsplannen is er wel degelijk rekening gehouden met de uitbreiding van de sportbeoefening. Meerdere stukken grond hebben de bestemming sport. Ik denk hier met name aan het bestemmingsplan "Hoge Berg" van 16-11-1976, het bestemmingsplan "Buitengebied" van 7-11-1978 en zeer recentelijk het voorbereidingsbesluit omgeving Postbaan. Sinds de planning van het gemeenschapshuis 10 jaar geleden groeide de Putse bevoling met 50%. De bouw van het gemeenschapshuis werd gerealiseerd in een tijd waarin onze gemeente in een zeer slechte financiële positie verkeerde. Toch liepen we bij de bouw van het gemeenschapshuis voorop en keken alle gemeenten om ons heen hoe Putte dat kon realiseren. Ik zou even willen memoreren dat wij toen 2.200 inwoners hadden. De subsidies beliepen tot een bedrag van circa 350.000, Vele verenigingen werden eerst opgericht nadat de Berk gekomen was en hen voldoende bestaansrecht gaf. Dit alles zijn feiten, waar we niet omheen kunnen. Deze zaken enkel bekijken door de bril van nu geeft blijk van gebrek aan visie en verbeeldingskracht en is bovendien de weg van de min ste weerstand kiezen. Gemeentebestuur en gemeenteraad zien als twee afzonderlijke instel lingen geeft blijk van gebrek aan kennis van zaken omtrent het reilen en zeilen binnen een gemeente. Over hetgeen de Putse Sportraad heeft aangedragen over de tennissituatie in Putte willen wij niet teveel zeggen. Deze onzin is geen enkele discussie waard. Wij blijven liever met twee benen op de grond en vergapen ons niet aan luchtspiegelingen. Eén ding willen wij daar toch wel uitlichten, dat is de informatie die de Sportraad geeft over het ontstaan van de tennisvereniging de Vrije Teugel. Een informatie, die ergens kant noch wal raakt. Een ieder weet wat de werkelijke beweegredenen waren om deze vereni ging op te richten.

Raadsnotulen

Putte: 1928-1996 | 1979 | | pagina 105