gens de raming van de technisch ambtenaar 10.000,
kosten met uitzondering van verharding van het terrein.
Dezelfde voorzieningen kunnen aan de Postbaan wel voor
deliger worden uitgevoerd. Daarbij is het terrein in de
Postbaan in de toekomst bestemd voor parkeerterrein, zodat
de verharding hiervan geen weggegooid geld is. De kosten
aan de Koppelstraat worden voor verharding geraamd op
26.000,In de Postbaan zou deze verharding van pas ko
men voor parkeerterrein.
Het raadslid Bensbach zegt, dat dit argumenten zijn om met
klem aan te dringen om het woonwagenkamp in de Postbaan te
plaatsen.
De Voorzitter zegt voorop te willen stellen waarom men nu met
al deze bezwaren komt. In de laatstgehouden besloten verga
dering is met algemene stemmen accoord gegaan met dit voor
stel. Intussen is er echter nog iets aan de zaak veranderd.
Hij deelt mede, dat het gemeentebestuur op vrijdag 25 juni
een afspraak heeft met een jurist en iemand van de Ruimte
lijke Ordening van de Vereniging van Nederlandsche Gemeenten
omtrent de woonwagenkwestie. Dan zal deze zaak van alle
kanten worden besproken en bekeken worden, waartoe wij ver
plicht zijn. Niemand kan ons nu terzake de juiste voor
lichting geven. Met deze bespreking waarvoor wij alle plannen
inclusief het bestemmingsplan moeten meebrengen, hopen wij
uit de moeilijkheden te komen.
Ondertussen zal met de P.P.D. nog een bespreking worden ge
voerd om te komen tot de aanwijzing van een definitief woon
wagenkamp buiten het vlekkenplan.
In antwoord op de vraag van het raadslid van Linden stelt
de Voorzitter, dat
1e het krediet van 10.000,onderhavig is aan de goedkeu
ring van Gedeputeerde Staten en dat deze goedkeuring wordt
betwijfeld in verband met de tijdelijkheid van deze voor
ziening;
2e hij zich ook wel zou kunnen verenigen als het kamp terug
zou worden geplaatst in het Mollengat. De weg hiernaartoe
is echter een servituut. De eigenaren zijn wel verplicht
wegenis te geven maar of dat deze mensen verplicht zijn
hun toestemming te geven voor de aanleg van een kabel
door deze weg is nog de vraag.
In antwoord op het gestelde door het raadslid Bensbach, deelt
de Voorzitter mede, dat de bezwaren in de Postbaan op het
zelfde niveau liggen als in de Koppelstraat. Hij stelt, dat
hij zo juist ook een brief heeft binnengekregen van de be
woners van de Postbaan. De projectering van het kamp in de
Postbaan lost de moeilijkheden in feite niet op. Hij stelt,
dat het College van B W ook met deze kwestie in de maag
zit. Als de raad het kamp terug wil dirigeren naar het
Mollengat, zal het College proberen in hoeverre dit kan
worden gerealiseerd. Anderzijds wil de Voorzitter liever even
wachten tot na de bespreking met de afvaardiging van de Ver
eniging voor Nederlandsche Gemeenten. Het staat echter wel
vast, aldus de Voorzitter, dat wanneer de raad thans geen be
sluit neemt het aantal woonwagens zal toenemen. Deze mensen
geven dit aan elkaar door, waardoor ze in grote getale naar
hier zullen komen.
Het raadslid Bensbach stelt als dat "in grote getale" naar
Putte komen is bedoeld als een dreiging het gemeentebestuur
zich hieraan niet zal mogen laten storen. De gemeente draagt
wel verantwoording. Men heeft het oude kamp opgeheven en er
geen nieuw voor in de plaats aangewezen. Hij stelt, dat de
Wet moet worden uitgevoerd. Iedere gemeente is verplicht een
woonwagenstandplaats te hebben. Men is hier echter te voor
barig geweest door het bestaande kamp op te heffen voor men