gens de raming van de technisch ambtenaar 10.000, kosten met uitzondering van verharding van het terrein. Dezelfde voorzieningen kunnen aan de Postbaan wel voor deliger worden uitgevoerd. Daarbij is het terrein in de Postbaan in de toekomst bestemd voor parkeerterrein, zodat de verharding hiervan geen weggegooid geld is. De kosten aan de Koppelstraat worden voor verharding geraamd op 26.000,In de Postbaan zou deze verharding van pas ko men voor parkeerterrein. Het raadslid Bensbach zegt, dat dit argumenten zijn om met klem aan te dringen om het woonwagenkamp in de Postbaan te plaatsen. De Voorzitter zegt voorop te willen stellen waarom men nu met al deze bezwaren komt. In de laatstgehouden besloten verga dering is met algemene stemmen accoord gegaan met dit voor stel. Intussen is er echter nog iets aan de zaak veranderd. Hij deelt mede, dat het gemeentebestuur op vrijdag 25 juni een afspraak heeft met een jurist en iemand van de Ruimte lijke Ordening van de Vereniging van Nederlandsche Gemeenten omtrent de woonwagenkwestie. Dan zal deze zaak van alle kanten worden besproken en bekeken worden, waartoe wij ver plicht zijn. Niemand kan ons nu terzake de juiste voor lichting geven. Met deze bespreking waarvoor wij alle plannen inclusief het bestemmingsplan moeten meebrengen, hopen wij uit de moeilijkheden te komen. Ondertussen zal met de P.P.D. nog een bespreking worden ge voerd om te komen tot de aanwijzing van een definitief woon wagenkamp buiten het vlekkenplan. In antwoord op de vraag van het raadslid van Linden stelt de Voorzitter, dat 1e het krediet van 10.000,onderhavig is aan de goedkeu ring van Gedeputeerde Staten en dat deze goedkeuring wordt betwijfeld in verband met de tijdelijkheid van deze voor ziening; 2e hij zich ook wel zou kunnen verenigen als het kamp terug zou worden geplaatst in het Mollengat. De weg hiernaartoe is echter een servituut. De eigenaren zijn wel verplicht wegenis te geven maar of dat deze mensen verplicht zijn hun toestemming te geven voor de aanleg van een kabel door deze weg is nog de vraag. In antwoord op het gestelde door het raadslid Bensbach, deelt de Voorzitter mede, dat de bezwaren in de Postbaan op het zelfde niveau liggen als in de Koppelstraat. Hij stelt, dat hij zo juist ook een brief heeft binnengekregen van de be woners van de Postbaan. De projectering van het kamp in de Postbaan lost de moeilijkheden in feite niet op. Hij stelt, dat het College van B W ook met deze kwestie in de maag zit. Als de raad het kamp terug wil dirigeren naar het Mollengat, zal het College proberen in hoeverre dit kan worden gerealiseerd. Anderzijds wil de Voorzitter liever even wachten tot na de bespreking met de afvaardiging van de Ver eniging voor Nederlandsche Gemeenten. Het staat echter wel vast, aldus de Voorzitter, dat wanneer de raad thans geen be sluit neemt het aantal woonwagens zal toenemen. Deze mensen geven dit aan elkaar door, waardoor ze in grote getale naar hier zullen komen. Het raadslid Bensbach stelt als dat "in grote getale" naar Putte komen is bedoeld als een dreiging het gemeentebestuur zich hieraan niet zal mogen laten storen. De gemeente draagt wel verantwoording. Men heeft het oude kamp opgeheven en er geen nieuw voor in de plaats aangewezen. Hij stelt, dat de Wet moet worden uitgevoerd. Iedere gemeente is verplicht een woonwagenstandplaats te hebben. Men is hier echter te voor barig geweest door het bestaande kamp op te heffen voor men

Raadsnotulen

Putte: 1928-1996 | 1971 | | pagina 126