U*
Hij zegt, dat het saldo van de buitengewone reserve buiten
gewoon onderhoud wegen per 31 dec.1963 f.28.315,zal be
dragen. Hij deelt verder mede, dat in 1963 een groot aantal
onderhoudswerken moeten plaatsvinden aan de asfalt-en klinker
wegen, zoals het aanbrengen van een slijtlaag op bedoelde
wegen, de herbestrating van de Bradfordstraathet aanbrengen
van riolering in de Canadalaan, de aanleg van trottoirs en
verbreding van de Dionysiusstraat alsmede de verharding van
een gedeelte van de Koppelstraat. Hij stelt, dat met een
extra storting 1962 van f.5005,in de reserve buitengewoon
onderhoud wegen, via de vast te stellen 15e begrotingswijzi
ging 1962, de totale uitgaven van genoemde werken ad.f.33.320,
volledig kunnen worden gedekt. Hij merkt op, dat voor de
uitvoering goedkeuring vooraf door B W wordt gevraagd, dat
kritiek van de raad achteraf voorkomt. Hij stelt voor om ge
noemde werken uit te laten voeren en daarvoor tot de vast
stelling van de aangeboden concept-begrotingswijziging te be
sluiten. Ten aanzien van de verharding van de wegen merkt hij
nog op, dat aan een gedeelte van de Koppelstraat de meeste
voorkeur is te geven en andere nog onverharde wegen in een
later of onder een subsidieplan van landbouw en bosbouw kunnen
vallen.
Het raadslid Baart is meer voorstander voor het verharden van
de Heidestraat waar het een baggerboel is. Hij stelt, dat
daar ook mensen wonen en ook tijd is,dat er aan de Heidestraat
eens wat gedaan wordt.
De Voorzitter deelt mede, dat het een particuliere weg is.
Het raadslid Bensbach merkt op, dat de weg toch openbaar is-
Het raadslid de Bruijn voelt wel iets voor het standpunt van
de heer Baart.Hij vraagt of in 't midden van de Heidestraat
niet een goed rijwielpad is aan te leggen.
De Voorzitter vraagt zich af hoe breed het rijwielpad dient te
zijn en vindt het wel riskant met het oog op de wagentractie
Wethouder Hujj-brechts ziet eveneens het gevaar voor stukrij
den en merkt op, dat het gedeelte van de Heidestraat naar de
houtwerf van Beeck niet openbaar is.
Het raadslid Baart merkt op, dat het niet een zeer kostbare
voorziening dient te zijn.
De Voorzitter zegt, dat het met de Heidestraat nu niet is te
doen en acht de Koppelstraat de beste keus,
Het raadslid de Bruijn meent, dat als het technisch mogelijk
is een behoorlijk rijwielpad in de Heidestraat op zijn plaats
is. Hij stelt, dat de bewoners van de straat ook recht hebben
in de mate van het mogelijke.
De Voorzitter zegt, dat het op ouderwetse manier met een voet
pad in keien en afrastering met palen is te doen.
Wethouder Huijbrechts stelt, dat de houten palen in een tijd
van twee jaren totaal weg zijn.
Het raadslid de Bruijn vraagt of het inplaats van met een
slijtlaag niet met een betonlaag is te doen.
Wethouder Huijbrechts antwoordt, dat een betonlaag ook vlug
versleten is en het ook veei duurder wordt.
De Voorzitter zegt, dat na de Koppelstraat eerst het verleng
de van de Postbaan tot aan de Oude Postbaan de voorkeur ver
dient. Hij adviseert om nu verder niets meer aan wegenverhar
ding te doen. Hij stelt, dat kleine voorzieningen aan de wegen
in G.S.W. verband kunnen worden gedaan.
Zonder hoofdelijke stemming wordt overeenkomstig het voorstel
van burgemeester en wethouders tot uitvoering van de reeds
eerder genoemde openbare werken alsmede tot de vaststelling
van de daarop betrekking hebbende 15e begrotingswijziging
1962 en de 10e begrotingswijziging 1963, met algemene stemmen
besloten.
-10-