U* Hij zegt, dat het saldo van de buitengewone reserve buiten gewoon onderhoud wegen per 31 dec.1963 f.28.315,zal be dragen. Hij deelt verder mede, dat in 1963 een groot aantal onderhoudswerken moeten plaatsvinden aan de asfalt-en klinker wegen, zoals het aanbrengen van een slijtlaag op bedoelde wegen, de herbestrating van de Bradfordstraathet aanbrengen van riolering in de Canadalaan, de aanleg van trottoirs en verbreding van de Dionysiusstraat alsmede de verharding van een gedeelte van de Koppelstraat. Hij stelt, dat met een extra storting 1962 van f.5005,in de reserve buitengewoon onderhoud wegen, via de vast te stellen 15e begrotingswijzi ging 1962, de totale uitgaven van genoemde werken ad.f.33.320, volledig kunnen worden gedekt. Hij merkt op, dat voor de uitvoering goedkeuring vooraf door B W wordt gevraagd, dat kritiek van de raad achteraf voorkomt. Hij stelt voor om ge noemde werken uit te laten voeren en daarvoor tot de vast stelling van de aangeboden concept-begrotingswijziging te be sluiten. Ten aanzien van de verharding van de wegen merkt hij nog op, dat aan een gedeelte van de Koppelstraat de meeste voorkeur is te geven en andere nog onverharde wegen in een later of onder een subsidieplan van landbouw en bosbouw kunnen vallen. Het raadslid Baart is meer voorstander voor het verharden van de Heidestraat waar het een baggerboel is. Hij stelt, dat daar ook mensen wonen en ook tijd is,dat er aan de Heidestraat eens wat gedaan wordt. De Voorzitter deelt mede, dat het een particuliere weg is. Het raadslid Bensbach merkt op, dat de weg toch openbaar is- Het raadslid de Bruijn voelt wel iets voor het standpunt van de heer Baart.Hij vraagt of in 't midden van de Heidestraat niet een goed rijwielpad is aan te leggen. De Voorzitter vraagt zich af hoe breed het rijwielpad dient te zijn en vindt het wel riskant met het oog op de wagentractie Wethouder Hujj-brechts ziet eveneens het gevaar voor stukrij den en merkt op, dat het gedeelte van de Heidestraat naar de houtwerf van Beeck niet openbaar is. Het raadslid Baart merkt op, dat het niet een zeer kostbare voorziening dient te zijn. De Voorzitter zegt, dat het met de Heidestraat nu niet is te doen en acht de Koppelstraat de beste keus, Het raadslid de Bruijn meent, dat als het technisch mogelijk is een behoorlijk rijwielpad in de Heidestraat op zijn plaats is. Hij stelt, dat de bewoners van de straat ook recht hebben in de mate van het mogelijke. De Voorzitter zegt, dat het op ouderwetse manier met een voet pad in keien en afrastering met palen is te doen. Wethouder Huijbrechts stelt, dat de houten palen in een tijd van twee jaren totaal weg zijn. Het raadslid de Bruijn vraagt of het inplaats van met een slijtlaag niet met een betonlaag is te doen. Wethouder Huijbrechts antwoordt, dat een betonlaag ook vlug versleten is en het ook veei duurder wordt. De Voorzitter zegt, dat na de Koppelstraat eerst het verleng de van de Postbaan tot aan de Oude Postbaan de voorkeur ver dient. Hij adviseert om nu verder niets meer aan wegenverhar ding te doen. Hij stelt, dat kleine voorzieningen aan de wegen in G.S.W. verband kunnen worden gedaan. Zonder hoofdelijke stemming wordt overeenkomstig het voorstel van burgemeester en wethouders tot uitvoering van de reeds eerder genoemde openbare werken alsmede tot de vaststelling van de daarop betrekking hebbende 15e begrotingswijziging 1962 en de 10e begrotingswijziging 1963, met algemene stemmen besloten. -10-

Raadsnotulen

Putte: 1928-1996 | 1963 | | pagina 49