Waar wij nu aan denken is een rotonde als komgrens-maatregel en de kom van Oudenbosch
begint aan die kant ter hoogte ongeveer van het kantoor van de woningstichting en daar denken wij
dus sterk aan. Nogmaals als de stuurgroep verkeer met z'n ideeën naar buiten komt dan kunnen
we over zulke suggesties, dan kan er nog volop opgeschoten worden.
De heer HUIJPEN: Die tellingen, mijnheer de voorzitter, met betrekking tot het huidige doorgaande
verkeer, is die telling van recente datum en met betrekking tot de telling dus na het realiseren van
de rotonde dat kan een positief effect hebben natuurlijk in de sfeer van kosten op de te nemen
maatregelen, zo kun je het ook vertalen.
De heer DEN BRABER: Ik heb het laatste stuk van de vraag niet
De heer HUIJPEN: Wanneer dus de rotonde gerealiseerd is en je houd daarna een telling dan zou
het zo kunnen zijn, theoretisch dus en dat kan dan eventueel praktisch vertaald worden, dat dus het
resultaat van de telling dat je dat mee laat wegen in de verdere maatregelen die je moet nemen
met betrekking tot de verkeersveiligheid. Dus daar waar het kosteneffect betreft kan dat een positief
effect hebben.
De heer DEN BRABER: Ja, dat is gewoon zo. Ik wijs het ook niet af maar ik wil u alleen maar
adviseren om u nu nog niet uit te spreken over het verrichten van tellingen. De 13.000 waar ik het
over heb dat is een extrapolatie van een telling die een aantal jaren geleden is uitgevoerd. Toen
kwamen wij op bijna 12.000 voertuigen per etmaal. Heel recentelijk is er in de nabuurgemeente een
telling verricht en daar heeft Oudenbosch ook een verbinding mee en met de ontwikkeling die
daaraan zat hebben wij nee, met de ontwikkeling die erin zat om dus die formule los te laten op
de resultaten van Oudenbosch, kom je op 13.000 op dit moment. Maar nogmaals ik zeg niet dat wij
geen voorstander zouden zijn van tellingen maar ik zou het veel prettiger vinden, ik denk dat dat
ook veel verstandiger is, om het als één pakket straks op te pakken en dat is nog tijdig genoeg
want die rotonde ligt er dan nog niet.
De VOORZITTER: De toezegging dat er daar nog op het juiste moment of op een ander moment
maar ook het moment voordat de uitvoering gaat plaatsvinden dit inachtnemend, mag ik aannemen
dat u verder accoord gaat met het voorstel.
Zonder hoofdelijke stemming wordt dit voorstel aangenomen.
13. Voorstel van burgemeester en wethouders aan de gemeenteraad tot het beschikbaar
stellen van een krediet voor de aanleg van de ontsluitingsweg van het plan West-
Vaardeke-West op de Zandeweg.
De heer HUIJPEN: Ja, mijnheer de voorzitter. In de tekst staat een merkwaardige verschrijving,
denk ik. Ik hoop dat het college niet bezig is met fratsen, infrastructuur of zoiets staat er.
De VOORZITTER: Ik geef toe dat dit een bloedserieuze zaak is, dat er geen fratsen worden
uitgehaald.
Zonder hoofdelijke stemming wordt dit voorstel aangenomen.
14. Voorstel van burgemeester en wethouders aan de gemeenteraad tot het beschikbaar
stellen van een krediet voor het realiseren van een afsluiting voor vrachtverkeer van
het gedeelte van de Blauwe Hoefweg gelegen tussen de Velletriweg en de Klinkstraat.
De heer VAN DE LUIJTGAARDEN: Accoord met het voorstel, voorzitter, maar er zouden wel
aanvullende maatregelen moeten komen, daar hebben we in de commissie VIM over gesproken.
Fietspad, trottoir, daar kunnen nog vrachtwagens doorheen, dat is ongeveer 3 meter. Dus als
daar aanvullende maatregelen voor komen, accoord.
21