34 willen. Dit is in ieder geval een te hoge drempel ook voor mijn fractie. Ik vind dat het niet moet gaan om de snelheid te reduceren tot minder dan 10 km om je chassis te sparen, maar dat het gaat om inderdaad de overgang in beeld te krijgen. Voorzitter nog een opmerking. Mijn fractie zal accoord zijn met de suggestie van de Partij van de Arbeid om de wijziging die zij voorstelt het woord jonge kinderen te vervangen door scholieren in de motie, om die te ondersteunen. De heer DEN BRABER: U hebt, meneer Wijnen, bij de bespreking van de tijdelijke maatregelen over de Moerdijksestraat hebt U een aantal aanvullende maatregelen daar hebt U aandacht voor gevraagd. We zijn bezig om daar nog naar te kijken. U hebt ook gezegd in die commissie van wethouder U moet in de wat verdere omgeving van die overweg eens zoeken naar maatregelen die de frequentie van het wegverkeer op de overweg wat kunnen terug dringen. We zijn bezig die zaken in kaart te brengen, maar zaken hebben tijd nodig en ik was van plan om in de commissie van mei of juni met een samenstel van maatregelen naar de commissie te komen voor de tweede helft van dit jaar. Ik wil daar best nou ik zo de gevoelens hoor over hoe men reageert op het besluit van het college om die drempels aan te passen ook de problematiek van de drempels daarbij meenemen. Maar ik vraag me dan af of wij inderdaad zolang daar mee zouden moeten wachten. Ik zou me dan voor kunnen stellen als de raad daar voor voelt, dat de drempelproblematiek in de commissie van april dan nog een keer als zelfstandig probleem aan willen stellen. De heer HUIJPEN: Als we dat morgen maar weten. De heer DEN BRABER: Het college, en dan reageer ik meteen even op de interruptie van de heer Hui j pen, het college is van mening dat we inderdaad of dat nou morgen zal zijn dat weet ik ook niet, maar op korte termijn, van zes drempels er twee te maken. We waren overigens niet van plan om de drempels die er nog liggen die te laten zakken. Het is een kwestie van een risico-analyse die je met elkaar moet maken en wij vinden toch dat het of dat nou verantwoordelijkheid van NS is, die overweg eenzijdig te sluiten ja of nee. Ik denk dat we die strijd maar moeten aangaan als het onverhoopt zover zou komen. Maar wij moeten er met elkaar voor waken dat er sowieso nog een fataal ongeluk gebeurt op die overweg en vandaar dat wij er toch voorstander van zijn om een zeer nadrukkelijke attendering op enige afstand van de overweg te maken, van de mensen met de auto en de brommer een gevaarlijk punt naderen. En verzinken van de drempel in de weg, dus hem wat minder steil maken hebben wij niet overwogen en zijn wij ook niet van plan alsnog te doen. Ja ik heb dus meteen al gezegd of bevoegdheid, of verantwoordelijkheid van NS daar treed ik op dit moment niet in en mij is van NS zeer nadrukkelijk de mededeling gedaan, van als daar nou nog een keer, dat zou dan voor de vierde keer helaas binnen een zeer korte tijd zijn, dat er een fataal ongeluk gebeurt. Wij houden ons zo zeggen ze dan, daar kunt u op rekenen dat die overweg dicht gaat en daar zorgen wij voor. Nou of ze daar gelijk in hebben dat weet ik niet ik breng hier

Raadsnotulen

Oudenbosch: 1939-1994 | 1991 | | pagina 143