86 nadien teruggekomen hier met het verzoek om hetzelfde maar onder een andere noemer, een ander artikel uit de wet. Inmid dels is dat niet meer in de commissie gekomen, omdat men op onderwijs dacht dat het inmiddels in de commissie was geweest. Dus dat was geen misverstand hier intern. Reden waarom het op deze manier niet in WOS is geweest, maar wij moeten wel ons houden aan de termijnen die gesteld zijn en we moeten dus binnen een bepaalde termijn besluiten. Vandaar dat het hier op de raadsagenda staat. Die toelichting wil ik toch even kwijt. De heer VAN AGTMAAL: Ja, mijnheer de voorzitter, mijn reactie was inderdaad in eerste instantie van heb ik iets gemist in de commissie WOS. Het is niet besproken, maar het is nu door u uitgelegd. Ik vind dat de gemeente in deze toch een beetje te laat is met het reageren op de brief van het bestuur en ik wil toch inderdaad voorstellen om gezien de veiligheid en de gevaarlijke situatie die is ontstaan bij het niet plaatsen van de trap om het toch te honoreren. De heer VAN OOSTERHOUT: Voorzitter, ik heb die neiging eigen lijk ook net als de heer Van Agtmaal, maar wat ik me nou afgevraagd heb is, hoe is het nou mogelijk dat uit het plan de brandtrap verdwenen is, want oorspronkelijk zat er dat toch in? De VOORZITTER: Wat betreft de rapportage van gemeentewerken, het is zo dat het gebruikelijk is dat van bouw- en woningtoe zicht uit gekeken wordt naar situaties als deze en er wordt vastgesteld of er een hele directe danwel niet zo directe oplossing nodig is. Uit het commentaar blijkt dat hoewel op zich die brandtrap er moet zijn, het niet zo dringt dat we dat bij wijze van spreken morgen moeten aanbrengen. De oplossing die de heer Van Hoek voorstaat zou ja, is prachtig, maar wat betreft de onderwijswetgeving houden wij ons strikt aan de regels die daar zijn. Merkwaardig genoeg zijn brandtrappen en vloeren soms een vreemd element in het voorzieningenpakket. Wat had moeten gebeuren is dat het schoolbestuur het had geplaatst op de lijst die wij jaarlijks vaststellen met be trekking tot huisvesting, dus het huisvestingsoverzicht. Men vermoedde dat men via deze weg, via artikel 64 eerder medewer king zou krijgen. Nou dat vermoeden is dus niet bewaarheid en ja, dat betekent dat het schoolbestuur het beste eraan doet om het voor het komend jaar op het huisvestingsoverzicht te plaatsen lijkt mij en dat is de oplossing die in de rede ligt van de wettelijke bepalingen. Het zou een denk ik tamelijk precedent scheppen als wij buitenom zouden meewerken, want er zijn best andere scholen in Oudenbosch te bedenken die met een soortgelijk probleem kampen en ja, dan is het einde een beetje zoek. De heer HUIJPEN: Ja, mijnheer de voorzitter, in het kader van de veiligheid moet dat toch geen probleem zijn. Als je het van die kant belicht dan denk ik dat het zelfs wenselijk is dat we daaraan meewerken. De VOORZITTER: Dat moet u dan aan het ministerie voorleggen,

Raadsnotulen

Oudenbosch: 1939-1994 | 1990 | | pagina 338